سیدیکی: دولت باید برای حل مشکلات دعا کند/ مردم باید دعا کنند

سیدیکی: دولت باید برای حل مشکلات دعا کند/ مردم باید دعا کنند

روز جدید : حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی روز سه شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه اینجا حرم و خانه همه اهل بیت(ع) است، گفت: از اینجا دلها را می توان با همه ائمه پیوند داد و خود ائمه به ما آموخته اند که هرکس با هر امامی کار می کند باید به حرم کریمه اهل بیت (ع) بیاید.

سیدیکی با بیان اینکه قرآن کریم کسانی را که هدف خلقت را درک نمی کنند زیانکار خوانده است; فرمود: خداوند مالک همه هستی است و در همه امور باید به ما اجازه دهد که مالک مال او باشیم تا همه بندگان خدا باشیم.

وی با بیان اینکه افرادی که در زندگی بندگی و بندگی را برگزیده اند، شادی هایشان نیز عبادت است، تصریح کرد: مردمی که در زندگی خود بندگی و بندگی را برگزیده اند. وی افزود: پیامبر(ص) نیز شوخی می کند و مردم را لبخند می زند; اما خنده هایشان برای خدا بود، همان گونه که جنگ و جهاد و غم و گریه برای خدا بود.

او وعده هایی داده و اعلام کرده است که خداوند متعال بنده کسانی است که می فهمند هدف از زندگی خداوند و راه رسیدن به خدا، بندگی است. فرمود: خداوند می فرماید; هر کس عمل صالح انجام دهد و به خدا ایمان داشته باشد به او زندگی نیک می دهیم.

سیدیکی ادامه داد: حیات طیبه سرچشمه زلال حیات است که خداوند به انسان بخشیده است و اولین جرعه معرفت خداوند است و هرکس خدا را بشناسد خاشع، تسلیم و تسلیم خداوند خواهد بود.

او گفت برای کسی که زندگی خوب دارد، مرگ معنا ندارد. وی گفت: علمی که ترس از خدا را در مردم ایجاد می کند، معرفی قدرت و ولایت بر هستی است و حضرت معصومه (علیه السلام) نیز چنین بود.

وی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) از هجرت حضرت معصومه(س) و رحلت آن حضرت در قم خبر دادند، افزود: حضرت معصومه(س) عمداً تمام سختی های هجرت و حوادثی را که برایشان پیش آمد انتخاب کردند تا مقصد را رقم بزنند. آنها و پذیرفتند که این راه را طی کنند.

سیدیکویی بابیان اینکه حضرت معصومه (س) می دانستند که در کوم از دنیا می رود و به خاک سپرده می شود، گفت: ایشان مأموریت داشتند که کوم را کم کنند و در اینجا حوزه علمیه تأسیس شود و با باز شدن درب علم، درب آن باز شود. جهاد نیز باز می شود.

وی با بیان اینکه هرکس با علم به زیارت حضرت معصومه(س) زیارت کند به دریای توحید متصل است، گفت: افرادی که با علم به زیارت حضرت معصومه(س) می روند، حضرت معصومه(س) به آنها سند می دهد. بهشت و در بهشت ​​مالک خواهند بود. زیرا در عبادت نامه او عبارت «فلاح الجنا» آمده است که برای او به معنای بهشت ​​است و این با عبارتی که می گویند متفاوت است; وارد بهشت ​​می شود.

دیدگاهتان را بنویسید