سیدیکی: مردم از گرانی افسارگسیخته رنج می برند

کاظم سیدیکی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در تهران گفت: خداوند متعال بدون واسطه اجر روزه را می دهد. روزه داران یک ماه سفر کردند و در روز عید باید به خدا می رسیدند و رنگ خدا می گرفتند.

آیت الله سیدیکی ادامه داد: هر چه ارتباط انسان با خدا بیشتر شود، ارتباط او با خلق خدا بیشتر می شود. پس اگر انسان می توانست وجود خود را از گناه پاک کند، رشد می کند و به بالاترین حد می رسد.

خطیب نماز عید سعید فطر در تهران با بیان اینکه تقوا دژ و دژ خداست، گفت: تقوا وسوسه های شیطان را دفع می کند و شیاطین را شکست می دهد.

سیدیکی یکی از نشانه های پذیرش پست عید سعید فطر را توجه به فقرا و نیازمندان دانست و افزود: زکات فریضه ای است که شامل انواع عبادات مالی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره مسئله فلسطین و مبارزه فلسطینیان با رژیم اشغالگر قدس گفت: اولین مسئله جهان اسلام است و امت اسلامی در حمایت از فلسطین باثبات کوتاهی نمی کند. این حضور در تثبیت گام های جوانان فلسطینی بسیار مؤثر است.

سخنگوی امروز تهران گفت: جوانان فلسطینی با عملیات های شهادت طلبانه عرصه را بر صهیونیست ها تنگ کردند و با مقاومت و حملات مرگبار اسرائیل را در انزوا و انفعال کامل قرار دادند. بنابراین، تنها رمز پیروزی مقاومت است.

سیدیکی ادامه داد: این عملیات ها، صهیونیست ها را که همیشه متجاوز و متجاوز بوده اند، امروز از ترس آنها وحشت زده و مضطرب کرده است. امروز ارتشی خسته و ناامید دارند و چهره سربازانشان نشان می دهد که به آخر خط رسیده اند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان مردم مظلوم افغانستان در شهرهای مختلف آماج حملات استکبار جهانی قرار گرفته و صدها مسلمان با روزه خواری کشته شده اند. این باعث وحشت فعالان حقوق بشر می شود که شما در مورد اوکراین این همه غوغا می کنید و در مورد افغانستان و یمن سکوت می کنید. تو نژادپرست بودی و بویی از حقوق بشر نبردی.

وی گفت: ما از مقامات افغانستان می خواهیم که این شبکه های تروریستی را شناسایی و از بین ببرند تا امنیت مردم افغانستان تضمین شود.

سیدیکی با بیان اینکه کارگر در اسلام جایگاه ویژه ای دارد، گفت: کارگران ما در این چهل و سه سال سربلند بوده اند و هیچ دشمنی نتوانسته کارگران را به خیابان ها بکشاند. صاحبان انقلاب همین کارگران هستند.

وی همچنین با اشاره به روز معلم بیان کرد: این روز روز شهادت علامه شهید مطهری است. کسی که مردم را آگاه می کند و علم و بینش را بالا می برد. انسان مرکز هستی است و زندگی خوب مردم بر پایه علم و معلم است، بنابراین رسالت مؤسسات آموزشی ما بسیار دشوار است.

خطیب نماز عید سعید فطر تهران تاکید کرد: امروز نیاز جامعه ما به معنویت و ارتباط با خدا کمتر از معیشت نیست. سرنوشت هر کشوری به تحصیلات آن کشور بستگی دارد و ما از این سیستم می خواهیم کتاب های درسی را بررسی کند.

سیدیکی با بیان اینکه مردم از گرانی های لجام گسیخته رنج می برند، گفت: انتظار مردم این است که این تعطیلی پایان یابد و در کنار دولت و نظام، آرامش و آرامش را قربانی کنند. یقین دارم دولت هر چه در توان دارد انجام داده است، اما این نوع فشارهای هزینه و معیشتی در حد و شأن این دولت انقلابی نیست.

وی گفت: کنترل شبکه های لجام گسیخته که باعث نارضایتی و بازی با آبروی مردم می شود از خواسته های ما از مسئولان است.

دیدگاهتان را بنویسید