مکارم شیرازی: گریه مردم برای گرانی/ تورم افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت برای مردم معمایی شده است. دولت ها باید پاسخ قانع کننده ای داشته باشند

مکارم شیرازی: گریه مردم برای گرانی/ تورم افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت برای مردم معمایی شده است.  دولت ها باید پاسخ قانع کننده ای داشته باشند

روز جدید آیت الله مکارم شیرازی گفت: حل مشکلات اقتصادی امروز بر عهده هر سه قوه است و مردم انتظار دارند قوای سه گانه در این زمینه همکاری و همکاری کنند.

این مرجع تقلید در دیدار سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه سازمان با اشاره به گلایه شدید مردم از گرانی گفت: امروز مردم گران هستند و می گویند قیمت ها روز به روز در حال افزایش است. “

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم، ایشان در ادامه با اشاره به لزوم اقناع و توضیح مردم در خصوص افزایش قیمت های اخیر، افزودند: این گرانی های بی رویه علیرغم افزایش درآمدهای نفتی دولت، برای مردم معما شده است.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به قاچاق آزاد و گسترده کالا و کالا خاطرنشان کرد: نظارت و بازدید از مرزها باید تشدید شود، چرا غذا و غذای انسان به این راحتی از کشور خارج می شود؟

وی بی انصافی برخی مشاغل را یکی دیگر از دلایل گرانی دانست و گفت: در این صورت باید تحریم های دولتی لحاظ شود.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین به گرانی مسکن و اجاره بها اشاره کرد و گفت: اجاره خانه ها بیداد می کند و باید برای آن تدبیری اندیشید.

وی افزود: گروه های پشت صحنه ای در صنعت خودرو هستند که از یک سو مانع واردات صحیح خودرو می شوند و از سوی دیگر تعیین می کنند چه قیمتی برای خودرو می خواهند و هیچکس از عهده آن بر نمی آید در حالی که همون قیمت خارجیش خیلی پایینه «از ماشین ایرانی بیشتره.

وی همچنین تاکید کرد که حل این مشکلات بر عهده هر سه دستگاه است و نمی توان از یک دستگاه انتظار داشت.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به گلایه مردم مبنی بر اینکه چرا مسئولان در قبال قیمت ها سکوت می کنند و حرفی نمی زنند، گفت: دولت در این زمینه با جدیت و امیدواری تلاش می کند و امیدواریم رئیس جمهور شود، اما اگر آثار و نتایج این برنامه ها در جامعه و زندگی مردم احساس نمی شود، می تواند منجر به بی اعتمادی و ناامیدی نسبت به دولت شود.

در ابتدای این نشست میرکاظمی گزارشی از اقدامات دولت در حوزه اقتصادی ارائه کرد و تاکید کرد: برخی از این برنامه ها تکلیف قانونی سال های گذشته بوده که هنوز رفع نشده و آثار مثبت آن بر مردم محسوس خواهد بود. در آینده ی نزدیک.”

دیدگاهتان را بنویسید