مکارم شیرازی: معلوم نیست بازیگر و مدیر بازار ارز کیست؟/نتیجه فروش نفت در زندگی مردم احساس نمی شود

مکارم شیرازی: معلوم نیست بازیگر و مدیر بازار ارز کیست؟/نتیجه فروش نفت در زندگی مردم احساس نمی شود

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دکتر وحیدی وزیر کشور با اشاره به تخلف مجله فرانسوی گفت: کشورهای غربی مشمول هیچ قانون اخلاقی نیستند، بدترین تخلفات را انجام می دهند اما هیچ دادگاهی با آنها برخورد نمی کند. و آنها توسط دولت خود یا دولت های دیگر محکوم نمی شوند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و مردم افزود: نمی خواهیم برای تضعیف دولت حرفی بزنیم اما مردم از مشکلات اقتصادی رنج می برند و انتظار دارند برای رفع مشکلاتشان قدمی بگذارند.

وی با اشاره به حوادث اخیر افزود: باید بین معترضان به مسائل و مشکلات اقتصادی و کسانی که به دنبال تخریب و سوزاندن یا تبلیغ مضامین ضدفرهنگی و یا عوامل بیگانه هستند تفاوت قائل شد و با هر کدام برخورد کنیم. از آنها به طور مناسب .

این مرجع شیعه افزایش نرخ دلار را یکی از دلایل اضطراب و ناراحتی مردم می داند و تاکید می کند: معلوم نیست بازیگر و مجری بازار ارز کیست؟ آیا دولت باعث افزایش آن می شود یا عرضه و تقاضا یا عوامل خارجی و مهاجران؟ بنابراین باید عامل زمینه ساز در بازار ارز شناسایی و از بروز این مشکلات جلوگیری شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی ناشی از آن و همچنین تفاوت نرخ ارز، افزودند: آثار و نتایج آن باید در زندگی و سفره مردم آشکار شود تا چنین چیزی احساس نمی شود.

وی بانک ها، قاچاق کالا، عدم تامین کالاهای اساسی، مسکن، اشتغال و ازدواج کودکان را از دیگر مشکلات مردم برشمرد و گفت: مشکلات اخلاقی مانند طلاق نیز در حال گسترش است که باید برای آن فکری شود.

وی به افزایش شکاف طبقاتی بین کارگران و قشر مرفه اشاره کرد و گفت: کارگران بیشترین مشکل را دارند زیرا دستمزدشان ثابت است اما اجناس گران می شود و نمی توانند از مخارج زندگی خود دفاع کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دولت باید در بحث حجاب پیش قدم شود و حجاب را در کارمندان و ادارات خود آغاز کند، افزود: باید در این زمینه کار فرهنگی انجام شود و موضوع حجاب از مدارس ابتدایی به دختران آموزش داده شود. ..

دیدگاهتان را بنویسید