حضرت آیت الله مکارم شیرازی: قیمت غذای مردم گران شده است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی: قیمت غذای مردم گران شده است

روز جدید آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: می بینیم که در بیشتر موارد قیمت غذا برای مردم گران شده است.

مرجع تقلید شیعه در دیدار آقای فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت حل مشکلات اقتصادی مردم را مهم دانست و اظهار داشت: مردم می خواهند نتیجه حل مشکلات اقتصادی توده های خود را ببینند. و می بینیم که در بیشتر موارد قیمت میزها گران شده است.

وی سوء استفاده از رانت و ارز را از عوامل مشکلات اقتصادی کشور می داند و می افزاید: اگرچه این مشکلات با برنامه ریزی های دولت تا حدودی اصلاح شده است اما به طور کامل ریشه کن نشده است.

وی به قاچاق علنی به عنوان یکی دیگر از مشکلات اشاره کرد و تاکید کرد: دست های مرموزی در نهادهای اقتصادی کشور وجود دارد که علنا ​​و آشکارا کالاهای قاچاق وارد می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سیستم بانکی کشور به عنوان یکی دیگر از مشکلات، گفت: بانک ها هر چه می خواهند انجام می دهند. 4 درصد را به عنوان کارمزد اعتبار خوب اعلام می کنند، اما برای هر سال 4 درصد می گیرند، یعنی اگر وام 5 ساله پرداخت شود، 20 درصد به عنوان کارمزد بانکی می گیرند که کلاهبرداری است و باید جلوی آن گرفته شود. .

وی قیمت گذاری کالاها را ضروری می داند و می افزاید: برخی بنگاه ها به هر قیمتی که می خواهند کالا را می فروشند و باید نسبت به تنظیم قیمت کالا اقدام عملی کرد.

وی بیان کرد: مردم مدام از ما می خواهند که نسبت به گرانی مجالس هشدار بدهیم، بنابراین با توجه به آماری که ارائه کردید امیدواریم در آینده نزدیک تغییراتی در وضعیت معیشتی مردم ایجاد شود و مردم نتیجه را در زندگی خود احساس کنند.

وی در پایان این نشست حل مشکلات اقتصادی را مستلزم همگرایی و هماهنگی همه نهادها و وزارتخانه ها و همراهی مردم دانست و خاطرنشان کرد: از مردم به صبر و انصاف دعوت می کنیم تا با کمک مردم بر مشکلات فائق آید. یکدیگر و مدیریت صحیح دولت.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید