ارسال پیام آیت الله مکارم شیرازی به همایش سالک الی الله

حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیامی به همایش سالک الی الله بزرگداشت آیت الله ناصری دولت آبادی که در قم در حال برگزاری است ارسال کردند.

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام آیت الله مکارم شیرازی به همایش سالک الی الله بزرگداشت آیت الله ناصری دولت آبادی که در قم در حال برگزاری است به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روی عن النبی(ص): العلماء مصابیح الارض و خلفاء الانبیاء و ورثتی و ورثه الانبیاء.

جایگاه رفیع علم و علما در هیچ دین و آئینی همچون دین مبین اسلام مورد تأکید و توجه قرار نگرفته است و شاید یکی از اسرار این مسئله ان است که اندیشه و اثار دانشمندان به زمان حیات آنان اختصاص ندارد بلکه چه بسا تا هزاران سال پس از آن نیز باقی مانده و مورد استفاده دیگران قرار گیرد، چراغ هایی که زمین را روشن میسازد و رسالت پیامبران را ادامه می دهند.

 

این همایش که به یادبود مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدعلی ناصری اصفهانی(ره) برگزار گردیده در تجلیل از مقام علم و معنویت است. آن فقید سعید هم در مراتب علمی با حضور در درس بزرگان نجف همچون مرحوم امام خمینی و آیات عظام وقت(قدس الله اسرارهم جمیعا) و هم در مراتب معنوی با رسیدن به محضر سالکان و عارفان معظم( رضوان الله علیهم اجمعین)، به شخصیت تأثیرگذار تبدیل گردید و پس از طی مراتب تحصیل و تهذیب نیز با بازگشت به زادگاه خویش در ایران، به تربیت نفوس و تعلیم دروس و تبلیغ معارف اهل بیت (علیهم السلام) اهتمام ورزید. دانشمندی آگاه و روحانی دلسوز که در میان مردم و همراه با آنان بود.

 

فعالیت‌های خیریه ایشان در ساخت مدارس و مراکز درمانی و کمک به نیازمندان قابل توجه است.

 

علاقه و عشق وافر ایشان به حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، نزد همراهان و علاقه‌مندان به ایشان، معروف و مشهور می‌باشد.

 

این جانب ضمن تسلیت مجدد به خاندان، بازماندگان، شاگردان و علاقه مندان خصوصا فرزندان آن مرحوم از خداوند متعال، علو درجات ایشان را خواستارم و از برگزار کنندگان این همایش تشکر و قدردانی می نمایم.

قم المقدسه-ناصر مکارم شیرازی

۰۵/۰۷/۱۴۰۲



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید