آیت الله مکارم شیرازی: نه تنها وضعیت اقتصادی رو به بهبود نیست، بلکه تورم نیز به شدت افزایش یافته است. باید مفید باشد

آیت الله مکارم شیرازی: نه تنها وضعیت اقتصادی رو به بهبود نیست، بلکه تورم نیز به شدت افزایش یافته است.  باید مفید باشد

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش نرخ دلار در کشور گفت: وابستگی مبانی اقتصادی کشور به دلار باعث افزایش نرخ دلار در کشور شده است، اما نمی توان تصمیم خاصی از سوی مسئولین گرفت. مشاهده گردید.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با قالیباف رئیس مجلس، ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره (س) و با بیان اینکه مردم به شدت نگران و گلایه مند از وضعیت اقتصادی هستند، افزود: مشکلات اقتصادی. تبدیل به یک مشکل و معما برای انسان شده اند که نمی توانند آن را حل کنند

وی افزود: نه تنها شرایط رو به بهبود نیست، بلکه تورم برخی کالاها نسبت به سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

مرجع تکلید شیعه تاکید کرد: مردم نسبت به اقتصاد و فرهنگ حساس هستند و انتظار تغییر دارند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش نرخ دلار در کشور گفت: وابستگی مبانی اقتصادی کشور به دلار باعث افزایش نرخ دلار در کشور شده است، اما نمی توان تصمیم خاصی از سوی مسئولین گرفت. مشاهده گردید.

وی به بانک ها به عنوان معضل بزرگ کشور اشاره کرد که در حال انحلال است و افزود: بانک ها فقط به دنبال منافع خود هستند، هرچند مبلغی که وام می دهند ناچیز و ناچیز است، اما سودهای کلانی برای آن می گیرند.

وی تاکید کرد: مجلس می تواند با تغییر قانون و دادن فرصت زندگی به مردم جلوی رانش بانکی را بگیرد.

شورشیان کوچکتر از آن هستند که بخواهند سیستم را تغییر دهند

آیت الله مکارم شیرازی درباره مشکلات اخیر کشور نیز گفت: نباید مشکلات کوچک را بزرگ کنیم، معاندان کوچک و ناچیز هستند که بخواهند در نظام و کشور تحول ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه باید بهانه به ویژه اقتصادی را از معاندین جست وجو کرد، افزود: آنها با این بهانه در کشور ایجاد ناامنی می کنند و باید علاوه بر پرهیز از افراط و تفریط های بی مورد، بهانه را نیز از آنان برداشت.

آیت الله مکارم شیرازی امید آفرینی در کشور را یکی از اولویت های اصلی می داند و می افزاید: باید جلسات قوای سه گانه بیشتر شود و گزارش های هفتگی و شفاف به مردم از اقدامات انجام شده و برنامه هایی که برای آینده دارند ارائه شود.

وی تحلیل مسائل و مشکلات را از وظایف شورای اسلامی دانست و گفت: شورا با همفکری با سایر قوا و بیان مسائل و مشکلات می تواند دولت را در حل مشکلات یاری کند.

فضای مجازی را نباید به دست دشمنان سپرد

مرجع تقلید شیعه فضای مجازی را فضای مناسبی برای بیان مطالب مفید با دلیل و مدرک دانست و افزود: فضای مجازی را نباید به دست دشمنان سپرد، بلکه باید مطالب مفیدی را در فضای مجازی منتشر کنیم تا مردم خوب و بد را ببینند و با هم مقایسه کنند.

ما از وضعیت ناراضی هستیم

آیت الله مکارم شیرازی مردم را وفادار و علاقه مند به نظام می داند و می افزاید: مردم از ما گلایه دارند که چرا مشکلات را به کارکنان گوشزد نمی کنیم در حالی که بارها به آنها تذکر می دهیم و این هشدارها در سایت ما نیز منعکس می شود. حال اینکه چرا صدا و سیما تذکرات مسئولین را پوشش نمی دهد باید مصلحت اندیشی شود اما مردم از مسئولان انتظار دارند این تذکرات را اجرا کنند.

وی در پایان این دیدار گفت: برای دولت و مسئولان دعا می کنیم اما از وضعیت ناراضی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید