آیت الله مظاهری: نمی دانیم در صد سال گذشته وضعیت اقتصادی به این بدی بوده است/ مردمی که اقتصاد ندارند، دین و اخلاقشان به شدت پایین است.

آیت الله مظاهری: نمی دانیم در صد سال گذشته وضعیت اقتصادی به این بدی بوده است/ مردمی که اقتصاد ندارند، دین و اخلاقشان به شدت پایین است.

آیت الله العظمی حسین مظاهری 16 مهرماه در دیدار رئیس جمهور و هیئت همراه در اصفهان با تاکید بر اینکه اگر اقتصاد مردم خوب نباشد دین مردم خدشه دار می شود، اظهار داشت: این موضوع اقتصاد باعث شده است. حالا شکل زشتی گرفته است ما نمی دانیم که در آن 40 سال، اما از نظر تاریخی، در آن صد سال، اقتصاد آنقدر بد بوده است.

وی به رئیسی هشدار داد: بدانید این موضوع اقتصادی خیلی ها را آشفته کرده است، حق دارند و باید هر چه زودتر مسئله اقتصادی حل شود. اکنون چیزهای عجیب و غریبی در مورد اقتصاد وجود دارد و مردم تحت تأثیر قرار گرفته اند. ترس عجیبی در بین مردم وجود دارد.

این مرجع تقلید فرمود: مردمی که اقتصاد ندارند دین ندارند; مردمی که اقتصاد ندارند نشاط ندارند و افرادی که اقتصاد ندارند باید بگویم دین و اخلاقشان به شدت پایین است.
آیت الله العظمی مظاهری در ادامه با بیان اینکه موضوع آب زاینده رود برای ما بسیار مهم است، افزود: از شما تقاضا دارم تا حد امکان موضوع آب زاینده رود را پیگیری کنید. این یک موضوع حیاتی است و رعایت آن بر همگان ضروری و واجب است و در صورت عدم رسیدگی، عدم رسیدگی به این موضوع حیاتی، مشکلات و ناراحتی را در پی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: امیدوارم این مشکل آب زاینده رود به زودی حل شود و انشاالله در آینده حل این موضوع حیاتی برای همگان مفید و خیر باشد.

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی پایگاه خبری ریاست جمهوری درباره این جلسه، رئیس جمهور به شاخص های مثبت اقتصادی از رشد اقتصادی گرفته تا کاهش و رفع کسری بودجه، کاهش رشد نقدینگی و کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و تاکید کرد: تمرکز دولت بر این موضوع است. همیشه بر تأثیرات این شاخص های اقتصادی مثبت که به توده مردم می رسد.

رئیس جمهور در این دیدار اقدامات دولت برای کاهش و رفع مشکلات ناشی از تنش آبی در کشور به ویژه استان اصفهان را تشریح کرد و کاهش تورم را یکی از برنامه های اصلی دولت از ابتدا دانست. از تاسيس آن تاكنون و توضيح دستاوردهاي دو سال اخير.

رئیسی معتقد بود آیت الله العظمی مظاهری جایگاه مهمی در بین مردم اصفهان دارد و مراجع تقلید را همواره مورد اعتماد و راهنمای مردم می دانست.

رئیس جمهور با اشاره به شاخص های مثبت اقتصادی از رشد اقتصادی گرفته تا کاهش و رفع کسری بودجه، کاهش رشد نقدینگی و کاهش بیکاری، تاکید کرد: تمرکز دولت همواره بر دستیابی به آثار این شاخص های مثبت اقتصادی است. اشاره به سفره مردم