مشکلات اقتصادی تبدیل به معضل و معمای مردم شده / تورم در برخی کالاها به شدت افزایش یافته است


ساعت: 18:45
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920494

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس مجلس با بیان اینکه مسائل اقتصادی برای مردم معضل و معمای مردم شده است، گفت: تورم در برخی کالاها به شدت افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم فردا، روز چهارشنبه در دیدار محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره(س)، امیدآفرینی در کشور را یکی از راه های امیدواری برشمرد. در اولویت های اصلی قرار گرفت و تاکید کرد که باید جلسات بیشتر مراجع سه گانه و گزارش هفتگی و شفاف به مردم از اقدامات انجام شده و برنامه هایی که برای آینده دارند، برگزار شود.

آیت الله مکارم شیرازی در سخنانی با بیان اینکه مردم از وضعیت اقتصادی گله مند و نگران هستند افزود: مشکلات اقتصادی برای مردم معضل و معمایی شده است که نمی توانند آن را حل کنند. آنها نسبت به اقتصاد و فرهنگ حساس هستند و انتظار تغییر دارند.

وی تصریح کرد: شرایط به گونه ای است که نه تنها بهبودی ندارد بلکه تورم برخی کالاها نسبت به سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار در کشور گفت: وابستگی مبانی اقتصادی کشور به دلار باعث افزایش قیمت دلار در کشور شده است اما تصمیم خاصی از سوی مسئولان دیده نمی شود.


ec111299 7744 4dc3 9d4f f4fbd90d6cbb خبر خاکستری

آیت الله مکارم شیرازی به بانک ها به عنوان مشکل بزرگ کشور در حال بیداری اشاره کرد.

وی در این خصوص افزود: بانک ها فقط به فکر منافع خود هستند، هرچند مبلغی که وام می دهند کم است، اما سود کلانی در ازای آن می گیرند. با اصلاح قانون، مجلس می تواند جلوی انحراف بانک ها را بگیرد و به مردم فرصت زندگی بدهد.

آیت الله مکارم شیرازی درباره مشکلات اخیر کشور نیز گفت: نباید مشکلات کوچک را بزرگ کنیم، یاغی ها کوچک و ناچیز هستند که بخواهند در نظام و کشور تحول ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه باید بهانه به ویژه اقتصادی را از فتنه گران جست وجو کرد، افزود: آنها با این بهانه در کشور ناامنی ایجاد می کنند و باید علاوه بر پرهیز از افراط گرایی های بی مورد، بهانه را از آنها برداشت.


2db2025c 9dc8 47d0 9025 a0663397734a خبر خاکستری

وی همچنین فضای مجازی را بستر مناسبی برای بیان مطالب مفید با دلیل و مدرک دانست و گفت: فضای مجازی را نباید به دست دشمنان سپرد، بلکه باید مطالب مفیدی را در فضای مجازی منتشر کنیم تا مردم خوب و بد را ببینند و با هم مقایسه کنند.

آیت الله مکارم شیرازی مردم را وفادار و علاقه مند به نظام خواند و افزود: مردم از ما گلایه دارند که چرا مشکلات را به مسئولان گوشزد نمی کنیم در حالی که بارها تذکر داده ایم و این هشدارها در سایت ما نیز منعکس شده است دلیل اینکه چرا مشکلات را به مسئولان گوشزد نمی کنیم. صدا و سیما انعکاس اخطارهای مسئولین باید مناسب باشد، اما مردم از مسئولان انتظار دارند که به این هشدارها عمل کنند.

وی در پایان این دیدار گفت: برای دولت و مسئولان دعا می کنیم اما از وضعیت ناراضی هستیم.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید