انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از افزایش نرخ دلار/ مشخص نیست بازیگر و محرک بازار ارز کیست؟

ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 1301/10/30
کد خبر: 1923358

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: نمی خواهیم برای تضعیف دولت حرفی بزنیم، اما مردم از مشکلات اقتصادی رنج می برند و انتظار دارند برای رفع مشکلاتشان گام برداشته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به توهین مجله فرانسوی اظهار داشت: کشورهای غربی مشمول هیچ قانون اخلاقی نیستند، بدترین تخلفات را انجام می دهند، اما دادگاهی نیست که با آنها برخورد کند.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و مردم افزود: نمی خواهیم برای تضعیف دولت حرفی بزنیم اما مردم از مشکلات اقتصادی رنج می برند و انتظار دارند قدمی برای رفع مشکلاتشان بگذارند.

وی به مناسبت حوادث اخیر با اشاره به اینکه باید بین معترضان به مسائل و مشکلات اقتصادی و کسانی که به دنبال تخریب و آتش زدن و یا تبلیغ مضامین ضدفرهنگی و یا عوامل بیگانه هستند، تفاوت قائل شد. به اندازه کافی

وی افزایش نرخ دلار را یکی از دلایل اضطراب و ناراحتی مردم دانست و تاکید کرد: مشخص نیست بازیگر و محرک بازار ارز کیست؟ آیا دولت باعث افزایش آن می شود یا عرضه و تقاضا یا عوامل خارجی و مهاجران؟ بنابراین باید عامل زمینه ساز در بازار ارز شناسایی و از بروز این مشکلات جلوگیری شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی ناشی از آن و همچنین تفاوت نرخ ارز گفت: آثار و نتایج آن باید در زندگی و سفره مردم آشکار شود در حالی که چنین چیزی نیست. احساس می شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، بانک ها، قاچاق کالا، تامین نشدن کالاهای اساسی، مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان را از دیگر مشکلات مردم برشمرد و گفت: مشکلات اخلاقی مانند طلاق نیز در حال گسترش است که باید فکر کرد. ..

وی به افزایش شکاف طبقاتی بین کارگران و اقشار مرفه جامعه اشاره کرد و گفت: کارگران بیشترین مشکل را دارند زیرا دستمزدشان ثابت است اما اجناس مدام گران می شود و توان تامین هزینه های زندگی را ندارند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دولت باید در بحث حجاب پیش قدم شود و حجاب را در بین کارکنان و ادارات خود آغاز کند، افزود: باید در این زمینه کار فرهنگی انجام شود و موضوع حجاب به مدارس دخترانه ابتدایی آموزش داده شود. .

دیدگاهتان را بنویسید