گلایه آیت الله مکارم از گرانی بی سابقه دلار: هیچ واکنشی از سوی مسئولان نسبت به نرخ دلار نمی بینیم؛ آنها فقط مشکلات را دور می زنند

گلایه آیت الله مکارم از گرانی بی سابقه دلار: هیچ واکنشی از سوی مسئولان نسبت به نرخ دلار نمی بینیم؛  آنها فقط مشکلات را دور می زنند

آیت الله مکارم شیرازی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مجلس عزاداری که با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب و روحانیون در مدرسه امام امیرالمؤمنین (علیه السلام) برگزار شد، به تشریح مطالبی پرداختند. فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره (س).

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) فضایل زیادی دارد، یادآور شد: در کتاب فاطمه ی بزرگ ترین بانوی عالم، چهل حدیث در مورد فضایل فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بر اساس موثق آورده ایم. منابع عمومی

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روایت «فاطمه من چند قطعه» معتقد است که «بازا» به معنای جسم و روح پیامبر گرامی اسلام (ص) است و می افزاید: شایسته نیست که برخی تفسیر کرده اند. فقط به عنوان عضوی از بدن، زیرا هر فرزندی جزئی از بدن پدرش است.

آیت الله مکارم شیرازی با برشمردن برخی از استثنائات فاطمه زهرا علیهاالسلام نسبت به برخی دیگر، این استثنائات را وجه تمایز این بانوی بزرگوار از دیگران دانسته و تنها مصداق تعبیر «من عیب دارم» بود.

وی همچنین تفاوت در تاریخ شهادت این بانو را یکی از وجوه ممتازی دانست که فضایل و مناقب این پیامبر را بیش از پیش نمایان کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مجالس گسترده حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: مجالس نباید صرفاً برای بیان فضایل آن حضرت برگزار شود، بلکه علاوه بر ذکر فضایل و مناقب آن حضرت، به گونه ای باشد که همه زندگی او را منعکس می کنند. درس بگیرید و بگذارید پرتوی از این فضایل در زندگی ما باشد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به ازدواج ساده و ساده زیستی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اشاره کرد و گفت: امروز می بینیم که برخی از مدعیان اسلام که مراسم ازدواج و زندگی آنها فوق العاده تشریفاتی و تجملی است، آن را به رخ می کشند و در معرض دید همگان قرار می دهند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: امروز جامعه ما با مشکلات و معضلات زیادی از جمله مشکلات اقتصادی و فرهنگی مواجه است. در مسائل اقتصادی ما درگیر مسائلی هستیم که به یک راز تبدیل شده است. وقتی می شنویم که مثلا فلان دلار افزایش یافته است، هیچ واکنشی از سوی کارمندان نمی بینیم و حتی اظهار نمی کنند که ما وضعیت را اصلاح می کنیم و نمی گذاریم اینطور بماند، فقط از آن عبور می کنند. چالش ها و مسائل. چون معتقد به تقویت نظام و کارکنان نظام هستیم، معتقدیم باید به مشکلات مردم توجه جدی داشت.

آیت الله مکارم شیرازی درباره مسائل فرهنگی نیز گفت: برخی می خواهند بحث حجاب را کم اهمیت جلوه دهند. کار به جایی رسیده که به برهنه بودن و ظاهر شدن در میان جمعیت افتخار می کنند.

به گزارش قم نیوز وی مردم را علاقمند و وفادار به نظام و کشور دانست و افزود: مردم در برابر مشکلات تحمل و صبر دارند اما باید به وفاداری و صبر مردم توجه شود. مسئولان باید این مسائل و مشکلات را جدی بگیرند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید