سردار کوثری: انتشار فایل صوتی نه تنها علیه سپاه بلکه علیه شبکه های معاند نیز بوده است.

سردار کوثری: انتشار فایل صوتی نه تنها علیه سپاه بلکه علیه شبکه های معاند نیز بوده است.

روز جدید : جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی به دیده بان ایران گفت: اینکه می گویند سردار ذوالقدرنیا، سردار جعفری و سعید محمد برکنار شدند نه تنها صحت ندارد، بلکه این افراد ارتقا یافته اند.

یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به انتشار فایل صوتی 50 دقیقه ای منتسب به فرماندهان سپاه گفت: انتشار فایل صوتی منتسب به سپاه نه تنها علیه سپاه نبود بلکه به نفع ما نیز بود.

در همین رابطه با اسماعیل کوثری نماینده مجلس یازدهم و از فرماندهان سابق سپاه پاسداران به گفت وگو نشستیم. مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید.

* آقای کوثری! حدود 10 روز پیش فایل صوتی منتسب به فرماندهان سپاه پاسداران منتشر شد که از مفاسد اقتصادی برخی فرماندهان سپاه صحبت می کرد و حتی فارس نیوز نیز صحت این فایل صوتی را تایید کرد؛ شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

دقیقا دو سال پیش در مورد محتوای این فایل صوتی به این نتیجه رسیدیم و چیز جدیدی نیست. این شبکه معاند رادیو فردا فکر می کند چیز جدیدی منتشر کرده است! اتفاقاً در سپاه پاسداران رسم بر این است که فرمانده مسائل را از نزدیک رصد کند. سردار جعفری با تمام وجود پیگیر این پرونده است. سردار ذوالقدرنیا در این پرونده می گوید یکی دو نفر در سپاه مفسد هستند و سردار جعفری هم اعلام می کند که با جدیت این موضوع را پیگیری می کنیم. ضمناً این افراد همزمان دستگیر و محاکمه شدند و هنوز در زندان آب سرد می نوشند. این شبکه های سرکش فکر می کنند چیز جدیدی کشف کرده اند و با صدای بلند منتشر می کنند! ضمناً انتشار این پرونده نه تنها علیه سپاه پاسداران بلکه علیه خود شبکه های معاند نیز بوده است چرا که فرمانده کل سپاه وظیفه خود دانسته که وارد جزئیات فساد و پیگیری آن شود. . به نظر من این فایل صوتی چیز جدید و خاصی نیست. عاملان این تخلفات فرمانده سپاه نبودند و خوشبختانه با این افراد برخورد شد و مبالغی که مورد سوء استفاده قرار گرفت مسترد شد.

* برخی می گویند کسانی که پیگیر این پرونده بودند مانند سردار ذوالقدرنیا، سردار جعفری و سعید محمد برکنار شدند، نظر شما در این باره چیست؟

این افراد به طور اتفاقی ترفیع گرفتند، کی گفته این سه نفر کنار گذاشته شده اند؟ آیا آقای سعید محمد ارتقاء نمی یابد؟ سردار جعفری چند سالشان تمام شد. خود سردار جعفری خواسته است دیگر در این سمت نباشد. الان سردار جعفری پست دارند و خیلی تاثیرگذار هستند.

سردار کوثری: انتشار فایل صوتی نه تنها علیه سپاه بلکه علیه شبکه های معاند بود/ هیچ موردی از فساد آقای کلیباف وجود نداشت.

* آقای کوثری بحث دیگری که در این فایل صوتی به آن اشاره شده، بحث نمایندگی و فساد محمدباقر قالیباف است!

هیچ موردی از فساد آقای کلیباف وجود نداشت، حتی آقای کلیباف شخصاً مردی را که از خارج دچار چنین فسادی شده بود، برگرداند و قانون را تصویب کرد! (عیسی شریفی) کسانی که می گویند آقای کلیباف فاسد است، سعی دارند وجهه او را خدشه دار کنند. رسانه های بیگانه اصلا بلد نیستند ما را بزنند و نابود کنند و به همین دلیل است که بحمدالله در این 43 سال هر توطئه این گروه را شکست داده ایم. این یک بلوف نیست و یک واقعیت است. ما این مردم را در هشت سال دفاع مقدس، در دفاع از حرم و در مقابله با منافقین شکست دادیم، اگر شکست نمی خوردند، الان اینجا نبودیم.

* آقای عیسی شریفی نظامی بود؟

خیر؛ او مدت زیادی در نیروی انتظامی بوده و بعدها در شهرداری مشغول به کار بوده است.

* یعنی سپاهی نبود؟

ابتدا به بسیج، سپس به سربازی، سپس به شهربانی و در نهایت به شهرداری رفت.

*آقای سالم هم در زندان است؟

همه متخلفان یکی پس از دیگری محاکمه شدند و هنوز در زندان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید