حکم 18 شرکت کننده «بیل مکانیکی» صادر شد/ فایل صوتی فرمانده سابق سپاه چیز جدیدی نبود.

این حکم برای 18 همدست صادر شد

روز جدید سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده منتشر شده از سوی فرمانده سابق سپاه و روند درگیری ها گفت:

ذبیح اله هدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دیدار رئیس قوه قضاییه با مسئولان ارشد قوه گفت: در پایان سال شاهد گرانی نخواهیم بود.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: می دانید در نهایت کالا قطعا گران می شود و اگر نظارتی نباشد امسال ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه مبارزه با تورم بر عهده دولت و سازمان بازرسی است، اما این نظارت باید تمام قوه قضاییه در سراسر کشور باشد، رئیس محترم قوه قضاییه گفت:

هدیان ادامه داد: برنامه ریزی برای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی و بازپس گیری همچنان ادامه دارد که عده ای از تعطیلات ابتدای سال برای تعرض به اراضی دولتی استفاده می کنند، بنابراین شورای استان باید از حقوق بیت المال صیانت کند. برای مقابله با تجاوز به منابع ملی

وی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این روند در قوه قضاییه ادامه دارد و شاهد هستیم که این روزها پرونده های مهمی در قوه قضائیه وجود دارد. در مورد دست اندرکاران پرونده بیل مکانیکی، خود این مرد به اعدام محکوم شد و حکمش اجرا شد، اما اخیرا حکم 18 نفر از همدستانش صادر شد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: یکی از محکومان به نام پدرام تگی پور به اتهام جعل اسناد رسمی و معاونت در کلاهبرداری شبکه ای و معاونت در انتقال مال و سایر جرایم به شش دوره حبس تعزیری شامل ۵ و نیم حبس محکوم شد. . سال و 12 سال و 6 سال و نیم و 2 سال.» مجموعاً به 22 سال حبس تعزیری و رد مال محکوم شد. فریبرز فیروزبخت به 30 سال زندان و مصادره اموال محکوم شد. مرتضی فقیه ایمانی به اتهام کلاهبرداری از شرکت نفت جی به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

وی افزود: جواد میرمحمدی به 30 سال حبس تعزیری و سه مجازات دیگر محکوم شد. قاسم علی بهرامی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. 18 نفر دیگر به دو تا 15 سال زندان محکوم شدند.

هدیان در پاسخ به سوالی درباره احتمال به تعویق افتادن آزمون 1400 داور به دلیل اوج گرفتن تاج، گفت: زمان برگزاری آزمون داوری به شرکت کنندگان اعلام شده و تصمیمی برای به تعویق انداختن آن نداریم. اگر راه حلی وجود داشته باشد اقدام می کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده منتشر شده از سوی فرمانده سابق سپاه و روند درگیری ها گفت: تعدادی از افراد در بنیاد تعاون شناسایی و پیگیری های جدی انجام شده و افراد دستگیر شده اند.

وی افزود: یکی از محکومان عیسی شریفی منش است که در جریان رسیدگی به این پرونده نزدیک به چهار سال در بازداشت به سر می برد. شرکت محکوم را پس گرفت و تمام اموال مسترد شد. دیگری محسن سجادی نیا است که به اتهام مشارکت و کلاهبرداری به 30 سال زندان و جریمه نقدی محکوم شده است. محمود حکپور نیز به اتهام مشارکت در کلاهبرداری به 5.5 سال زندان و جریمه نقدی محکوم شد. مسعود مقدادی نیز به ۲ سال حبس تعزیری و مصادره مال و جزای نقدی محکوم شد. بنابراین برخورد دستگاه قضایی نیروهای مسلح با عاملان این حادثه قاطع و شدید است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سوالی درباره مرخصی های اعطایی به زندانیان در ایام نوروز و دست اندرکاران گفت: هر ساله در ایام نوروز تعدادی از زندانیان مرخصی می گیرند و در سال های اخیر مرخصی بیشتری به دلیل بیماری های عروق کرونر است. داده می شود امسال هم تعطیلات نوروزی خواهیم داشت و رئیس قوه قضائیه تاکید کرد که هیئتی متشکل از مسئولان قضایی باید این موضوع را بررسی کنند، کسانی که در سال های گذشته مشمول نشده اند بررسی خواهند شد.رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: کسانی که آزادانه تبدیل جامعه به زندان نباید مرخصی دریافت کند.

هدیان در پاسخ به سوالی درباره تخریب ساختمان‌های شخصی و رستوران‌ها در رودخانه‌ها و دریاها گفت: اخیراً شاهد اقدامات جدی برای آزادسازی رودخانه‌ها و دریاها بوده‌ایم و این اقدام نشان داده است که اگر دولت و قوه قضائیه دست به دست هم دهند، می‌توانند. تصمیماتی را که در بحث آزادسازی سواحل شاهد بودیم را اجرا کنیم و کار به خوبی پیش رفت و حاشیه رودخانه کرج پاکسازی شد و فقط چند دستگاه باقی ماند. سواحل هم به همین خوبی کار می کنند. در مورد ساختمان های خصوصی، می توان این کار را به صورت داوطلبانه انجام داد، اما چندین دسته از نوآوری وجود دارد. گروهی هستند که قبل از انقلاب ایجاد شده اند و دارای مجوز بوده اند که با توجه به اینکه حریم خصوصی قابل انتقال نیست، مراجع مسئول در قوه قضاییه شکایت خواهند کرد. ممکن است گروهی در آستانه تصرف آن باشند و طبیعتا چه شهرداری باشد و چه منابع طبیعی، با داستان های صادقانه برای پایان تصرف اقدام کنند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره موضوع ورود قوه قضاییه به موضوع تولید خودروهای بی کیفیت گفت: قوه قضاییه در صورت مواجه شدن با جرم با جرم برخورد می کند. می بینید که دادگاه یکی از قطعه سازان به صورت علنی در حال انجام است و قوه قضاییه با قاطعیت به آن رسیدگی می کند. قبلا هم گفتم کنترل کیفیت خودرو بر عهده مجری است. تاکید می کنیم برای جلوگیری از تولید خودروهای بی کیفیت باید مسئولان اجرایی اعلام کنند در صورت عدم تمکین خودروسازان وارد می شویم. در صورت وقوع تصادف، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید مشخص کند که آیا کیفیت وسیله نقلیه تحت تأثیر تصادف قرار گرفته است یا خیر. مقام معظم رهبری تاکید کردند: همه باید تلاش کنند و به خودروسازان کمک کنند تا خودروهای با کیفیت و استاندارد و با کیفیت تولید کنند.

هدیان در پاسخ به این سوال که آیا روند برخورد با فساد بر شفافیت مالی و اداری دستگاه های اجرایی تاثیر گذاشته است، گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی باید در دو بعد انجام شود که بعد اول پیشگیرانه است. اگرچه وظیفه قانون اساسی قوه قضائیه پیشگیری است، اما همه دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند و همه قوانین به عنوان قانون نظام سلامت اداری وضع می شود و همه دستگاه ها باید کمک کنند تا گلوگاه های فساد بسته شود که باید به قوه مجریه و در اولویت قرار گیرد. سازمان های اطلاعاتی در شناسایی تنگناها فعال باشند تا قوه قضائیه بتواند آنها را مسدود کند. البته این رویکرد قوه قضائیه در کاهش جرایم تأثیر داشته است، اما نمی توان گفت که رویکرد قضایی به تنهایی می تواند فساد را در جامعه ریشه کن کند و رویکرد قضایی آخرین گام است و در ریشه جرم موفق نخواهیم شد. خشک شده

وی در خصوص پاکسازی اسکله های غیرمجاز و بدعت هایی که دریا را مختل کرد، گفت: همانطور که گفتید با روی کار آمدن قوه قضائیه و دولت اقدامات خوبی انجام شده و امامزاده ها آزاد شده اند. دستورات رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه منحصر به موارد خاصی نیست و اسکله و دریا نیز مشمول این دستور است. اما برخی بدعت ها مربوط به دستگاه هایی است که حضور آنها الزامی است و حکم مشمول این حکم نمی شود، اما مواردی که غیرقانونی ایجاد می شود مشمول همان حکم می شود که در صورت رفع توقیف، قوه قضاییه ورود پیدا می کند. از مقاومت دستگاه در برابر آزادسازی حرم ها اطلاعی نداریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضائیه برای اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار اقدامی انجام داده است، گفت: این قانون وظایف قوه قضائیه را روشن می کند و بر گفت و گوی شورا بین دولت و بخش خصوصی تاکید دارد و ما در این زمینه همکاری خوبی دارند. حوزه در شورا وظیفه دیگر ایجاد دادگاه های تجاری برای فعالیت در قوه قضائیه است و مجتمع قضایی تجاری افتتاح شده است، ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه فعالیت می کند که به طور منظم تشکیل جلسه می دهد و دبیرخانه این ستاد در کل کشور فعالیت می کند. دادستانی با تاکیدات مقام معظم رهبری بحث بهبود فضای کسب و کار در دستور کار قوه قضائیه است. تلاش می کنیم در این زمینه فعال باشیم.

هدیان در پاسخ به سوالی درباره مسائل مطرح شده از سوی رئیس شرکت دخانیات و فسادهای ایجاد شده توسط آقازاده ها در دولت های گذشته، گفت: منتظر هستیم تا اسامی این افراد در قوه قضائیه اعلام شود، اما وجود ندارد. این نامه همچنان دریافت می‌شود. «اگر موردی گزارش شود، به محض رسیدن اسامی به دادگاه رسیدگی می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص باند فروش واکسن کراون گفت: متاسفانه تعدادی واکسن تقلبی در استان البرز توزیع شده است. با ورود کارکنان، پرونده باز شد و تعدادی دستگیر و تعدادی دیگر با قرار وثیقه آزاد شدند و جلسه دادگاه تشکیل شد. دادگاه درخواست نظر کارشناسی کرد که بلافاصله پس از دریافت گزارش دادگاه ادامه خواهد یافت. چون این حکم اجرایی نشده اسامی را اعلام نمی کنم.

هدیان در پاسخ به این سوال که تاکنون در خصوص 15 شکایت مجلس از دولت چه اقدامی صورت گرفته است، گفت: در رابطه با پرونده های مطرح شده علیه دولت سابق و برخی از مقامات و مسئولان به این نتیجه رسیده است که قوه قضائیه اهمیتی نمی دهد که چه کسی مرتکب جرم شده و در صورت احراز آن، اقدامات لازم انجام می شود و در این مدت علیه برخی از افراد در بالاترین حد شکایت می شود. دولت، معاون اول و مقامات ارشد.

دیدگاهتان را بنویسید