مکان: انتشار فایل صوتی کنعانی رقیب است!

در اینجا به برخی از مقصران اصلی اشاره می شود. اول فردی که فرد را برای راه اندازی تله استخدام کرده است، دوم فردی که فایل صوتی را منتشر کرده است و سوم، آژانس هایی که باید برای حل چنین مشکلاتی تلاش کنند. او در مورد اتفاق مشابهی که برایش رخ داده است، اظهارات جالبی کرد. سوشا می‌گوید تله او را هم هدف گرفته بود، فقط به این دلیل که دیگر در پرسپولیس نیست و برای همیشه از تیم می‌رود. برای گفتگوی کوتاهی با او تماس گرفتیم، اما زمان زیادی از ما گرفت.

می خواهم در مورد اتفاقی که برای حسین کنعانی زادگان گذشت صحبت کنم. به عنوان فردی که سال‌ها پیش مجروح شده‌اید، نظرتان درباره این ماجرا چیست؟
من کاری به رنگ ها ندارم یعنی کنعانی ها چه پرسپولیسی باشند چه استقلالی من می خواهم صحبت کنم و هواداران لطفا طرف نگیرید. فردا ممکن است همین اتفاق برای یکی از بازیکنان استقلال یا تراکتورسازی و سپاهان بیفتد. متأسفانه بازی با زندگی مردم آسان‌تر شده است و بسیاری مشکلات مشابه را با رویدادهای دیگر مرتبط می‌دانند. اکنون کنعانیان چه جرمی مرتکب شده اند؟ من خیلی جاها دیده ام که حرکت او مربوط به بازیکن منچسترسیتی است. باور کنید در همه تیم های ملی ما بازیکنانی هستند که تخلف بزرگتری از کنعانی ها انجام می دهند اما آن را پنهان می کنند. این یک موضوع شخصی فوتبالیست است و ربطی به کسی ندارد.
اینکه بحث اردوی تیم ملی و اتوبوس مطرح شد موضوع را از جنبه شخصی خارج کرد. قبول نکن؟
پس برای ما چه اهمیتی دارد که در چت شخصی یک فرد چه اتفاقی می افتد؟ من یک سوال دارم. آیا کنعانی ها شکایت دارند؟
آره. وقتی پای حرمت تیم ملی به میان می آید همه فوتبالدوستان ایرانی می توانند گلایه کنند.
من با اتوبوس موافقم، اما باید بررسی کنیم که قبلا چه اتفاقی افتاده است. مشکل من الان این است؛ فردی که فایل صوتی را پخش می کند، راحت و شاد زندگی می کند، اما کنعانی ها روزهای پر استرسی را پشت سر می گذارند. قبل از اینکه به اتوبوس تیم ملی برسیم باید سه چهار قدم به عقب برگردیم. شما می گویید مقدس است، کاملا موافقم، اما واقعا غیر قانونی است که یک نفر را استخدام کنید که بیاید ارتباط برقرار کند و یک نفر را بگیرد و فایل صوتی را پخش کند. قبل از اینکه به حسین و اتوبوس تیم ملی برسیم، جنایت را افراد دیگری مرتکب شدند.
از طرف چه کسی فکر می کنید؟ از فایل صوتی چه چیزی یاد گرفتید؟
ببینید، دو حالت وجود دارد. یا گوشی متولد کنعان هک شده یا فایل توسط شخصی پشت سر مخاطبان منتشر شده است. حسینی که انگشتش به چشم خودش نمی خورد. اگر به فایل صوتی دقت کنید خیلی راحت حسین را می گیرند. چرا باید این کار را بکنند؟
فکر می کنید یک فوتبالیست پشت این قضیه است؟
ممکنه کسی باشه دقیقا نمیدانم. برام مهم نیست آخرش به کجا رسید ولی طرف از کنعانی ها شکایت کرد؟ آیا او با انجام این گفتگو موافقت نکرد؟ منظورم نروژ است. البته ممکن است مربوط به کشورهای دیگر نباشد. اینجا اگر شخصی گوشی همسرش را بردارد و بدون اجازه چک کند در صورت شکایت باید در دادگاه پاسخگو باشد. یعنی جنایت بزرگی کرده، حالا می خواهد مرد باشد یا زن. باز هم تاکید می کنم قبل از اتوبوس تیم ملی باید مجرمان را پیدا کنیم و آنها باید پاسخگوی کارهای زشتی باشند که انجام دادند. چرا دستگیر نشدند؟ حالا تنیسور شماره یک جهان به دلیل نداشتن واکسن از دست رفته است. جنایت جرم است. اگر قانونی به نام رازداری داریم باید در همه موارد اولویت داشته باشد. من از آن دسته افرادی هستم که درگیر شخصی ترین مشکلات زندگی ام شدم و علیه من اعلام جرم کردم.
اتفاقا این یکی از بهانه های اصلی این مصاحبه است.
من می گویم این موضوع نباید در جامعه ما مطرح شود. سپس سنگ دیگر به سنگ بند نیست. از فردا هم می توانم به فلانی پول بدهم و بگویم فلانی رقیب من است تا او را به دام بیاندازم. اتصال و انتشار فایل صوتی در فضای مجازی. به این ترتیب حریف من حذف می شود و با این تاکتیک می توانم به هدفم برسم. اگر قانون به درستی اجرا شود، دیگر نمی توانم خیلی راحت مرتکب چنین جنایتی شوم و همیشه خوشبخت زندگی کنم. کسی که این کار را کرده باید مجازات شود و بعد به حسین کنعانی زادگان برسد. الان متاسفانه برعکس شده. طرف شیک می خندد و کنعانی ها را به دام می اندازد. من معتقدم هرکسی در هر موقعیتی باید تاوان اشتباهاتش را بدهد. اما حسین مقابل اتوبوس تیم ملی اشتباه نکرد.
فکر می کنید چند درصد یک رقیب برای حذف کنعانی ها کفش درست کرده است؟
من مطمئن هستم که این مورد در مورد یکی از رقبای کنعانی بود. آنها همین کار را با سایر افراد تیم ملی انجام دادند و مجبور شدند بی سر و صدا بروند. می دانم خیلی ها گرفتار شده بودند و مجبور بودند پیراهن تیم ملی را ببوسند و فقط مسابقات را از تلویزیون تماشا کنند. فکر می کنم شاید برخی بازیکنان دیگر هم کاری انجام داده باشند، اما چون پنهان و فاش نشده است، هیچ کس با آنها کاری ندارد.
اما اگر هم لو برود به اتوبوس تیم ملی نمی رسد.
آنچه شما می دانید؟ برایم مهم نیست حسین استقلالی باشد یا پرسپولیس. من واقعا کاری به این موارد ندارم. من به عنوان فردی که از این موضوع صدمه دیده ام، معتقدم اگر در زمان من چنین جنایتی انجام می شد، شاید هیچکس جرات نمی کرد پرونده شخصی منتشر کند و کفش یک فوتبالیست را بدزدد. اینکه من بیام پیش شما دوربین درست کنید و بعد بروم در فضای مجازی بگذارید و بگویم فلانی قلیان می کشد که درست نیست. ما باید با افرادی که پشت چنین مواردی هستند کار کنیم.
می توانید در مورد اتفاقی که برای شما افتاده است بیشتر بگویید؟
آنها هرگز با کسی که خطری برای هموطنان خود ندارد دشمنی نمی کنند. می فهمی با من چه کردند؟ من خودم نفهمیدم چی شد. دوره ای از زندگی من که باید به بهترین شکل ممکن می گذشت، خراب شد. شاید در آن دو، سه سال که این بلا سرم آمد، می توانستم به جام جهانی بروم، یکی دو بازی انجام دهم و زندگی ام را به کلی تغییر دهم. شاید عملکرد فنی خوبی ارائه دهم و به سراغ یک تیم خوب اروپایی بروم.
اما نمی توان به طور قطع در مورد این اتفاقات صحبت کرد.
آیا می توانید تضمین کنید که چنین چیزی برای من اتفاق نمی افتد؟ طارمی را ببینید. بهترین عملکرد را در فوتبال اروپا نشان می دهد. آیا او از فضا آمده است؟ او همان بازیکنی است که در پرسپولیس بازی می کرد اما پیش رفت و پله های ترقی را طی کرد. در همان سال هایی که عقب افتادم و دچار این بلا شدم، هیچکس نمی تواند تضمین کند که مثلاً یک پیشنهاد انگلیسی دریافت نکنم. این دوران شاید بهترین ورزش من بود، اما خراب شد و رفت.
برایت تله گذاشتند؟ آیا از طرف کسی بود و اصلا چرا در دام افتادید؟
صد در صد. برای من تمام شد و شاید از طرف یک گروه. برخی نمی خواستند در پرسپولیس بمانند. از نظر فنی نتوانستند ضربه بزنند. چرا؟ چون برانکو و پانادیگ خیلی صریح گفتند سوشا گلر نفر اول تیم ماست. وقتی دیدند مربی به من اعتقاد دارد و همچنان می‌خواهد من دروازه‌بان باشم، به سراغ مسائل دیگر رفتند. به عنوان نمونه از من شکایت کردند و به مربی گفتند که او معتقد است وزارتخانه اجازه نمی دهد این بازیکن در پرسپولیس بماند. مربی هم می گوید چه اتفاقی افتاده؟ در جواب می گویند فوتبال نیست، یک نفر باید برود.
حالا یک سوال حسین کنعانی زادگان اگر با ناشران هم برخورد کنند چه مجازاتی دارد؟
ابتدا باید متخلف را جدی گرفت. بگذارید برای شما مثالی بزنم. اگر فردی که بیکار است شغل نداشته باشد و به چنین کاری مشغول باشد، چیزی برای از دست دادن ندارد. اما در صورت درگیری با ستاره تیم ملی یا استقلال و پرسپولیس، او احتمالا نابود می شود و شاید نتواند مثل سابق به فوتبال ادامه دهد. ما به عنوان ورزشکارانی که این ورزش را انجام می دهیم هیچ توقعی نداریم جز اینکه قانون به درستی اجرا شود. اکنون به سوال شما پاسخ خواهم داد. من نمی گویم اگر ورزشکاری کار غیرقانونی و جرمی انجام داده از او حمایت کنیم. او هم باید تاوانش را بدهد، اما قانون هم باید به صراحت اعلام کند که جرم انتشار چت شخصی چیست و آیا در همه موارد به آن رسیدگی می شود یا خیر.
جواب شما خیلی واضح نبود
دیدن تصور کنید شخصی در خیابان آمده و عمداً به ماشین شما ضربه می زند. اگر کار اشتباهی انجام نداده اید، تصادف ساختگی کنید. اما اگر رفتی و این شخص را سریع زدی، مرتکب جرم شده ای. نمی گویم با حسین کنعانی زادگان برخورد نکنیم. بحث من این است که یک فوتبالیست یا سلبریتی باید به اندازه یک فرد عادی هزینه را بپردازد. اما مجازات کنعانیان قبل از برخورد با افرادی که فایل صوتی را ایجاد کرده اند کمی بی انصافی است.

دیدگاهتان را بنویسید