سی ان ان: ترامپ در فایل صوتی اعتراف کرد که اسناد محرمانه درباره ایران را نگه داشته است

سی ان ان: ترامپ در فایل صوتی اعتراف کرد که اسناد محرمانه درباره ایران را نگه داشته است

سی‌ان‌ان روز چهارشنبه گزارش داد که دادستان‌های فدرال ایالات متحده یک فایل صوتی مربوط به سال ۲۰۲۱ دارند که در آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعتراف می‌کند که پس از خروج از کاخ سفید، اسناد طبقه‌بندی شده پنتاگون در مورد حمله احتمالی به ایران را با خود برده است. سی‌ان‌ان می‌گوید خبرنگاران آن به طور مستقل به این فایل صوتی گوش نداده‌اند، اما چندین منبع آن را تایید کرده‌اند.

سی‌ان‌ان روز چهارشنبه گزارش داد که دادستان‌های فدرال ایالات متحده یک فایل صوتی مربوط به سال ۲۰۲۱ دارند که در آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعتراف می‌کند که پس از خروج از کاخ سفید، اسناد طبقه‌بندی شده پنتاگون در مورد حمله احتمالی به ایران را با خود برده است.

سی‌ان‌ان می‌گوید خبرنگاران آن به طور مستقل به این فایل صوتی گوش نداده‌اند، اما چندین منبع آن را تایید کرده‌اند.

فایل صوتی فوق نشان می دهد که ترامپ پس از خروج از کاخ سفید در سال 2021، کاملا از این واقعیت آگاه بوده که اسناد طبقه بندی شده را نزد خود نگه داشته است.

دو منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفتند که اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که او مایل است اطلاعات را علنی کند، اما می‌دانست که پس از خروج از کاخ سفید صلاحیت حذف اسناد را نخواهد داشت.

ترامپ تاکید کرد که هیچ اشتباهی نکرده است. یکی از نمایندگان ترامپ از اظهار نظر درباره وجود فایل صوتی منتسب به ترامپ خودداری کرد و این تحقیقات را صرفا انگیزه سیاسی خواند.

استفان چونگ، سخنگوی ترامپ روز چهارشنبه گفت: این اطلاعات توسط افراط گرایان فاش شده است و این پیگرد در درجه اول با انگیزه سیاسی و با هدف تحریک و ادامه آزار رسانه ای رئیس جمهور ترامپ و حامیانش است.

وزارت دادگستری در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ پس از ترک سمت خود در ژانویه 2021، با پنهان کردن اسناد دولت آمریکا که برخی از آنها به عنوان فوق سری طبقه بندی شده اند، قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر.

این وزارتخانه در آگوست گذشته فاش کرد که در حال تحقیق از دونالد ترامپ برای حذف اسناد کاخ سفید است که وزارتخانه معتقد است او به طور غیرقانونی در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید