ترامپ اسناد محرمانه کاخ سفید را دزدید


زمان: 09:41
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809514

آرشیو ملی و ایالات متحده اعلام کرد که دونالد ترامپ اسناد محرمانه کاخ سفید را حذف کرده و به خانه برده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در نامه ای به وزارت خزانه داری درباره 15 جعبه اسنادی که اخیراً کشف شده است، آمده است: «دونالد ترامپ پس از ریاست جمهوری خود برخی اسناد طبقه بندی شده را به کاخ سفید در خانه خود در فلوریدا منتقل کرد.

به گزارش رویترز، آرشیو وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که در حال تکمیل تحقیقات خود و تماس با وزارت دادگستری است.

بیشتر بخوانید:

احضار ترامپ و فرزندانش به دادگاه نیویورک

دیوید فررو، مدیر آرشیو ملی ایالات متحده، در نامه ای به کارولین مالونی، رئیس دموکرات کمیته نظارت مجلس ملی مجلس نمایندگان، گفت: «برخی از مهم ترین و محرمانه ترین اطلاعاتی که اخیراً دریافت کرده ایم توسط رئیس جمهور سابق کاخ سفید درز کرده است. .

مالونی در بیانیه ای گفت: افشاگری های جدید نگرانی من را در مورد بی توجهی آشکار ترامپ به قوانین و اسناد فدرال و تأثیر آنها بر تاریخ آمریکا عمیق تر می کند.

ترامپ در واکنش به این خبر در بیانیه ای گفت: آرشیو ملی آمریکا چیزی پیدا نکرده است. تمام سوابق ریاست جمهوری من در یک روند کاملاً عادی تحویل داده شده است. اگر کسی جز ترامپ بود، شاید امروز داستان متفاوت بود.

در نامه فررو همچنین آمده است که برخی از مقامات سابق کاخ سفید به تجارت رسمی در مقیاس بزرگ در حساب‌های رسانه‌های الکترونیکی غیررسمی که در هیچ کجا کپی نشده‌اند، پرداخته‌اند و تاکنون هیچ سابقه‌ای از این معاملات غیرقانونی بالقوه ثبت نشده است.

گزارش های برخی رسانه های آمریکایی از جمله واشنگتن پست حاکی از آن است که برخی اطلاعات مهم و محرمانه توسط دونالد ترامپ از کاخ سفید درز کرده است. رئیس جمهور سابق آمریکا در صورت اثبات اتهامات ممکن است محاکمه شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید