اسناد بسیار محرمانه زیادی در عمارت ترامپ پیدا شد


ساعت: 06:20
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892815

بر اساس اطلاعات FBI که صبح شنبه منتشر شد، 14 جعبه از 15 جعبه کشف شده در املاک دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا حاوی اسناد طبقه بندی شده بود که بسیاری از آنها طبقه بندی شده بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انتشار 32 صفحه‌ای که به بهانه حمایت از شاهدان و مقامات مجری قانون و «صداقت تحقیقات در حال انجام» به شدت ویرایش شده بود، جزئیات بیشتری را در مورد پنهان‌سازی سوابق دولتی در عمارت مارالاگو مدت‌ها پس از تصدی ترامپ در قدرت نشان داد.

این سند روشن می کند که چگونه حفظ سوابق دولتی فوق سری، علیرغم ماه ها درخواست مقامات آمریکایی، ترامپ را در معرض خطرات قانونی جدیدی قرار داده است. درست همانطور که او در حال زمینه سازی برای نامزدی نهایی خود برای ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 است.

در سند اف بی آی آمده است: «دولت در حال انجام تحقیقات جنایی در مورد حذف و ذخیره نامناسب اطلاعات طبقه بندی شده توسط ترامپ در فضاهای غیرمجاز، و پنهان کردن یا حذف غیرقانونی سوابق دولتی توسط ترامپ است».

اسناد منتشر شده قبلی نشان می دهد که ماموران فدرال در حال بررسی نقض احتمالی چندین قانون فدرال، از جمله یکی از قوانین مربوط به جمع آوری، انتقال یا از دست دادن اطلاعات دفاعی تحت قانون جاسوسی هستند. سایر قوانین مربوط به پنهان کردن، تکه تکه شدن یا حذف سوابق و تخریب، تغییر یا جعل سوابق در تحقیقات فدرال است.

ترامپ علیرغم شواهد، مدت‌هاست که تاکید کرده است که با مقامات دولتی همکاری کامل داشته است. او در تلاش است تا با طرح این تحقیقات به عنوان اقدامی با انگیزه سیاسی با هدف آسیب رساندن به دورنمای انتخاب مجدد خود، حمایت جمهوری خواهان را جلب کند.

او این سخنان را روز جمعه در شبکه اجتماعی خود تکرار کرد و گفت که او و نمایندگانش رابطه کاری نزدیک با اف بی آی دارند و “اطلاعات زیادی به آنها داده اند”.

دیدگاهتان را بنویسید