اقدامات پوپولیستی مشکل «سالک» را حل نمی کند/ بودجه 50 میلیاردی برای کنترل بیماری سالک به کمک نرسید


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808340

علی اکبر علی نژادی از عدم هماهنگی و همکاری مسئولان اجرایی در امر مبارزه با بیماری سالک گلایه کرد و گفت: این بیماری باعث نابودی و فرار حداقل جمعیت روستایی دامگان شده است و متاسفانه اقدام جدی در این زمینه انجام نشده است. شعار. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، سالک یک بیماری پوستی و پوستی است که توسط پشه خاکی ماده منتقل می شود و باعث ایجاد زخم های عمیق روی پوست می شود که تقریباً دائمی روی پوست باقی می ماند و عواقب روحی آن به ویژه برای کودکان باقی خواهد ماند.

بر اساس آمار، سالانه حدود یک میلیون نفر جدید در جهان به سالک مبتلا می شوند، در حالی که بر اساس گزارش های موجود، این آمار سالانه در ایران حدود 20 هزار مورد جدید گزارش می شود.

متأسفانه سال هاست که این بیماری در روستاهای جنوب دامگان شیوع پیدا کرده و مردم این منطقه درگیر این بیماری هستند که به صورت جدی و عملی این موضوع در خلأهای مسئولان در حال محو شدن است.


سالک درد بدتر از تاج برای مردم جنوب دامگان

علی اکبر علی نژادی یکی از اعضای شورای روستای علیان اهل روستای دامگان از توابع روستای امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مرآت از عدم هماهنگی و همکاری مسئولان اجرایی در امر مبارزه با بیماری سالک گلایه کرد. و متأسفانه با وجود شعار، مسئولین اقدام جدی در این راستا انجام نداده اند.

علیان افزود: سالکان، درد مردم روستاهای جنوب دامگان، بدتر از تاج است و متأسفانه اقدامات حمایتی تنها در حد آموزش و نصب بنر و سمپاشی محدود بوده و در صورت نیاز به این مهم اقدام جدی صورت نمی گیرد. همدلی و حمایت همه ارگان ها و ادارات.

این عضو شورای روستای علیان علت حل نشدن مشکل متقاضیان را عدم همکاری کارکنان و مردم دانست و افزود: متاسفانه امکانات مراکز بهداشتی درمانی در روستای علیان بسیار محدود و ضعیف است و می تواند. این مشکل را به تنهایی حل نکنید.»

وی با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به سالک بسیار بیشتر از آمارهای رسمی است، اذعان داشت: سالانه بیش از هزار نفر به این بیماری مبتلا می شوند که بسیاری از آنها به دلیل ساکن شدن در شمال کشور یا خود دامگان ساکن هستند. به صورت موقت در این روستاها اما آمار خانه بهداشت اشاره ای به آنها نکرده است.

به گفته یکی از اعضای شورای روستای آلیان، نماینده دامگان در تاریخ 8 تیرماه در صفحه اینستاگرام خود مطلبی با عنوان خبر خوب منتشر کرد و هیئت دولت با واگذاری 50 میلیارد ریال برای مبارزه با سالک موافقت کرد، اما متأسفانه چند ماه بعد در آنجا قرار گرفت. بودجه ندارد از این جهت به روستاها نمی رسد.

وی همچنین تاکید کرد: بهمن و اسفند جدی ترین زمان برای لانه سازی و تسطیح خرابه های روستایی است و روستاییان هنوز بودجه ای دریافت نکرده اند و در صورت ادامه این وضعیت قطعا سال خطرناکی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید