مکارم شیرازی: مسئله بی حجابی و بی جمعیتی با فشار حل نمی شود

مکارم شیرازی: مسئله بی حجابی و بی جمعیتی با فشار حل نمی شود

مرجع تقلید شیعه در بازدید دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشکر از فعالیت ها و پیشرفت های صورت گرفته در علوم پزشکی کشور گفت: وزارت بهداشت، درمان و پزشکی علاوه بر ارتقای سطح بهداشت و درمان کشور باید به رفع مشکلات درمان اقشار ضعیف کشور به ویژه بیماران صعب العلاج کمک کند.

وی تولید برخی محصولات دارویی و واکسن توسط شرکت های داخلی را از ثمرات تحریم ها می داند و می افزاید: تحریم های آمریکا و غرب فرصتی برای خودکفایی در این صنایع ایجاد کرده است.

وی افزود: بحث افزایش جمعیت کشور قبل از اینکه بحث پزشکی باشد یک بحث اخلاقی است. مردم بدانند آنچه باعث حفظ کشور می شود جمعیت کشور است. چین به دلیل جمعیتش در بسیاری از مسائل حرف اول را در جهان می زند.

آیت الله مکارم شیرازی شعار کوچکتر شدن جمعیت، زندگی بهتر را اشتباه فهمیده و تاکید کرد: برخی فقط به فکر آرامش و آسایش امروز خود هستند، اما فردا که جمعیت کوچک و پیر شد، نسل آینده شما با کمبود و پیری جمعیت چطور؟ خواهد بود؟ ما اجازه نمی دهیم محیط زیست از بین برود، زیرا محیط زیست تنها برای ما نیست، بلکه برای آینده نیز مهم است، بنابراین مهم است که به فکر آینده خود باشیم.

وی تاکید کرد: مشکلات فرهنگی ناشی از آموزش است نه فشار. تلاش برای حل مسئله حجاب یا بی جمعیتی با فشار کار درستی نیست و بدون کار فرهنگی درست به نتیجه نخواهیم رسید.

وی همچنین معتقد است حوزه علمیه از ظرفیت فرهنگی، آموزشی و اجتماعی عظیمی برخوردار است که می تواند به وزارت بهداشت در ارتقای سطح بهداشت و درمان کشور کمک کند.

وی از وجود بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز صحی در سطح کشور به ویژه در مناطق فقیرنشین یاد کرد که با همت بخشداری و مسئولین تکلید ساخته شده و در امور خیریه برای درمان بیماران معلول و ضعیف فعالیت می کنند.

وی افزود: وزارت بهداشت با ایجاد مراکزی در قم و تربیت دانشجو می تواند از آنها برای درمان مناطق فقیرنشین استفاده کند.

آیت الله مکارم شیرازی به گرانی ویزیت پزشک اشاره کرد و گفت: برخی از پزشکان به نفع خود بیماران را به مطب خود ارجاع می دهند و هزینه های زیادی را در آنجا از آنها می گیرند که متناسب با مشکلات است که باید در این زمینه اقدامات فرهنگی و آموزشی انجام شود. موضوع.

دیدگاهتان را بنویسید