مکارم شیرازی: مسئولان نتوانستند یا نخواستند مشکلات اقتصادی را آنطور که باید حل کنند

آیت الله مکارم شیرازی با تبریک این انتصاب گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مسائل امنیتی است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان برای ایجاد مشکلات اخلاقی و فرهنگی در شهر قم، هوشیاری مردم را در این گونه امور مهم برشمرد و افزود: دشمن در صدد ایجاد ناامنی در کشور به ویژه در شهر قم است. شهر قم با نفوذ در معضلات فرهنگی. ایجاد این طرز فکر در افراد باعث شکست آنها می شود.

استاد برجسته دروس خارج از کشور علیمه قم افزود: پلیس باید با درایت به گونه ای عمل کند که نه متهم به خشونت باشد و نه به دنبال آزادی مطلق باشد.

وی مشکلات اقتصادی و معیشتی را از عوامل اصلی مشکلات اخلاقی و فرهنگی جامعه می داند و بیان می کند: آسیب های اقتصادی باید تا حد امکان کاهش یابد. متأسفانه مسئولان نتوانستند یا نخواستند مشکلات اقتصادی را به درستی حل کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه حضور اقوام و ملیت های مختلف در قم را دلیلی بر تغییر ساختار جمعیتی قم می دانند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی دسترسی آسان و قاچاق مواد مخدر را از دیگر مشکلات شهر قم دانست و بر برنامه ریزی قوی تاکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی فعالیت فرهنگی و معنوی را یکی از وظایف پلیس می داند و می افزاید: پلیس علاوه بر دستگیری سارقان و قاتلان باید در ارتباط با فرهنگ نیز موثر باشد.

این مرجع تقلید در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: خدمت در شهر قم را خدمتی در مرکز جهان اسلام تلقی کنید و از وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) کمک بگیرید. مسجد جمکران و حوزه علمیه در پیشرفت کار شماست.

دیدگاهتان را بنویسید