علم الهادی: بی حجابی هم ضد اسلامی است و هم خلاف شرع/ آقایان بدانید بی حجابی خلاف قانون است و به بی حجابی تذکر دهید.

علم الهادی: بی حجابی هم ضد اسلامی است و هم خلاف شرع/ آقایان بدانید بی حجابی خلاف قانون است و به بی حجابی تذکر دهید.

احمد علم‌هادی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور نمازگزاران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن 22 فروردین ماه مصادف با 22 فروردین ماه سال 94 جمهوری اسلامی، سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و 13 فروردین روز طبیعت، تصریح کرد: در این ایام که مصادف با اوج زیارت نوروزی است و خوشبختانه استقبال قابل توجه و نظام مندی به پاس تجلیل از آن به عمل آمد. میهمانان امام هشتم (ع) از دست اندرکاران حرم مطهر حرم رضوی و مجموعه آثار آستان قدس رضوی به همگان. با تشکر از کارکنان کمپ برای خدمات توریستی. پایان این زیارت نزدیک است و از خداوند متعال خواستاریم که این خدمات خالصانه را با عنایت و عنایت امام رضا (ع) برکت دهد.

وی افزود: امسال شاهد مصادف شدن روز طبیعت با ماه مبارک رمضان هستیم و به همین مناسبت نمازگزاران بدانند که میهمانان خدا و امام رضا (ع) و همسایگان نیز مهمان خدا و همسایگان هستند. امام هشتم (ع) پس باید توجه داشت که حرمت دین در روز طبیعت محفوظ است و نباید در روز سیزدهم فروردین، عرصه اجتماع جولانگاه یک زن بی حجاب باشد. که نمایانگر حجاب یا مرد روزه دار در ملاء عام است. این موارد مصداق لگد زدن به سفره ضیافت خداست و اگر این عمل اتفاق بیفتد دیگر نمی توان در شب های قدر «بک یا الله» گفت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، امر به معروف و نهی از منکر را بهترین کار نزد خداوند عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر در چشم خود فحشا ببینید، عبادت ارزشمندی است. ماه مبارک رمضان بده حتی اگر با شما بد رفتار شده و رنج کشیده اید.

وی ادامه داد: فردا دو ویژگی دارد. یکی از آنها روز جمهوری اسلامی و سالگرد آن است که 98.2 درصد مردم به این نظام رای دادند. در این رابطه باید به یک نکته خطاب به جوانان اشاره کرد و آن این نیست که جوانان ما تابع وصیت پدرانشان باشند که در 21 فروردین 58 به جمهوری اسلامی رای دادند. نظام اسلامی متحجر نیست. همه چیز را محدود به نسل گذشته انقلاب می داند، اما در قالب حکومت خردمندانه و مدیریت قاطع و مصلحت اندیشانه جامعه، اگرچه به اصول خود پایبند است، اما خود را با تمام موقعیت هایی که در آن پیش می آید، تطبیق می دهد.

علم الهادی توضیح داد: در رأس این نظام به جای مزدوری برای استکبار، توجه به اراده مردم است. این جمهوری اسلامی است که تنها در یک سال به بیش از 80 هزار روستا برق رسانی کرده است. این نمونه ای از ویژگی نظام جمهوری اسلامی است که با کار عده ای خوشبخت، ثروت عمومی را به دست همه مردم رساند. قبل از انقلاب اسلامی در شهرهای حاشیه برق، آب و حداقل امکانات رفاهی وجود نداشت، اما کار این سیستم این بود که امکانات را از پایتخت و شهرهای بزرگ به اقصی نقاط کشور گسترش داد، در حالی که گوشت ساکنان منطقه شمیرانات تهران از آن استفاده می کنند و در سفره روستا نیز یافت می شود.

وی خطاب به جوانان و نخبگان جامعه تاکید کرد: شما فرهیخته و متفکر هستید. بر اساس مطالعات و تحقیقات می توانید دستاوردهای این نظام 45 ساله را با نظام 2500 ساله شاهنشاهی مقایسه کنید. شما نسلی هستید که خدا و اهل بیت(ع) را قبول دارید، پس اگر شما جوانان بخواهید به نظامی رای دهید که مطابق خواسته شما باشد، باز هم به آن نظام رای خواهید داد.

امام جمعه مشهد با اشاره به نزدیک شدن به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و مصادف شدن آن با 12 فرودین امسال، گفت: دومین مناسبت فروردین 12 مصادف شدن با سالروز وفات حضرت خدیجه است. او بانویی بود که از همه مردان پیشی گرفت و ارزش زن را در تمام واقعیت هایشان نشان داد. خدیجه کبری (علیها السلام) اولین کسی بود که به نور نبوت در شخص رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) پی برد. و نه در زمان بعثت، بلکه سالها قبل و زمانی که مال خود را به پای امانت و صداقت پیامبر گرامی اسلام (ص) ریخت.

وی اظهار داشت: به برکت ایمان حضرت خدیجه عظمت مقام زن قابل درک است، این نمونه ای از احترامی است که برای مقام زن در اسلام قائل شده است و هر چقدر هم که زن در اسلام محترم است. ، در هیچ مکتب انسانی نمونه ای برای این احترام وجود ندارد. بر این اساس، اگر اسلام می‌گوید که زن باید حجاب داشته باشد تا از دید و لذت مرد محفوظ بماند، این تصمیم بر اساس همان تأکید است که اهمیت جایگاه زن را نشان می‌دهد.

علم‌الهدی با بیان اینکه وجوب حجاب است که ارزش زن را به اوج می‌رساند، اظهار کرد: خداوند عالم در آیه 41 سوره مبارکه حج می‌فرماید «الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ» و به کسانی خطاب می‌کند که اگر در زمین به آنها اختیار داده شود، نماز برپا می کنند، زکات می دهند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند. منظور مخاطب این آیه، کارکنان همه سطوح است; از پاسبان گرفته تا رئیس شهربانی، از استاندار تا نماینده مجلس و شخص رئیس جمهور، همه مصداق این آیه هستند که آنها را موظف می کند که امکانات و قدرت را در خدمت ترویج برده داری و استقرار دین بر روی زمین قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه قرار گرفتن در معرض بداخلاقی نباید تحمل شود، افزود: من عرض می کنم که بی حجابی هم ضد اسلامی و هم خلاف شرع است. محجبه نبودن هم خلاف دین است و هم قانون شکنی. حجاب در این کشور قانون است. آقایان پلیس و برادران مسئول فرودگاه و ترمینال بدانند که فرد بی حجاب خلاف قانون عمل می کند و شما که مسئولیت برقراری نظم در منطقه خود را بر عهده دارید باید به قانون عمل کنید و بدون حجاب به فرد تذکر دهید. حجاب

دیدگاهتان را بنویسید