اعلام برائت مقتدی صدر از گروه های خلاف شرع و قانون

بر اساس این گزارش، «صالح محمد» یکی از نزدیکان مقتدی صدر به نقل از وی گفت: من اعلام می کنم این اعمال و اخلاق و منش ماست، حتی در تعامل با مفسدان چه برسد به آنها.

در عین حال این گروه ها را در پیشگاه خداوند و مردم عراق توجیه کرد.

مقتدی صدر همچنین از همه برای اطلاع رسانی در مورد این گروه ها از یک سو و عدم پیوستن به آنها از سوی دیگر دعوت به همکاری کرد.

وی افزود: اقدامات این گروه ها خلاف تمام قوانین الهی و نظام اخلاقی و اجتماعی است.

این در حالی است که جنبش صدر قبلا مخالفت خود را با مشارکت در دولت آینده عراق اعلام کرده بود.

صالح محمد العراقی، از چهره های نزدیک به رهبر جنبش صدر، معروف به «وزیر» و سخنگوی وی در شبکه های اجتماعی، شنبه گذشته به الزام «محمد شیعه السودانی» به تشکیل کابینه جدید عراق واکنش نشان داد. با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی

مقتدی صدر دو روز پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور و مسئول تشکیل کابینه جدید عراق پس از یک بحران سیاسی طولانی، اعلام کرد که در دولت بعدی شرکت نخواهد کرد.

صالح محمد العراقی به نقل از صدر گفت: دولت جدید عراق در صورت تشکیل، «دولتی ائتلافی خواهد بود که به خواسته های ملت پاسخ نمی دهد و نخواهد کرد و با اصل آزمون و خطا همخوانی ندارد».

وی نوشت: سرکوب صدای افرادی که مخالف بازگشت عراق به وضعیت اول هستند و همچنین سرپیچی آشکار از توصیه های دینی و ملی صادره از عالی ترین سطوح داخلی و خارجی محکوم است.

لازم به ذکر است که پنجشنبه گذشته پارلمان عراق رئیس جمهور جدید را انتخاب کرد و وی محمد شیعه السودانی را برای تشکیل کابینه جدید عراق منصوب کرد و پس از آن السودانی رایزنی های خود را برای تشکیل دولت آغاز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید