مقتدی صدر خطاب به هوادارانش گفت: ۶۰ دقیقه به شما فرصت می‌دهم تا از منطقه سبز و مجلس خارج شوید، در غیر این صورت خواستار برائت شما هستیم.

مقتدی صدر خطاب به هوادارانش گفت: ۶۰ دقیقه به شما فرصت می‌دهم تا از منطقه سبز و مجلس خارج شوید، در غیر این صورت خواستار برائت شما هستیم.

روز جدید : رهبر جنبش صدر به معترضان و تحصن کنندگان در منطقه سبز بغداد یک ساعت فرصت داده است تا از آن منطقه خارج شوند.

وی از سرایا السلام و همه حاضران در مقابل پارلمان در منطقه سبز عراق خواست تا 60 دقیقه آینده به تحصن پایان دهند و عقب نشینی کنند و گفت: اگر جنبش صدر تا 60 دقیقه آینده تحصن را ترک نکند. دقایقی دیگر جنبش را ترک خواهم کرد.”

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت: «از آنچه در عراق اتفاق می افتد بسیار ناراحت هستم. من از مردم عراق عذرخواهی می کنم. تنها قربانی آنچه اتفاق می افتد، عراقی ها هستند. هم قاتل و هم مقتول در آتش هستند.

سید مقتدی صدر تاکید کرد: کشور من با تأسف فراوان اسیر فساد و خشونت شده است. چه انقلاب بدی که با خشونت و قتل منحرف شده است. این یک انقلاب نیست.

رهبر نهضت صدر گفت: امروز کشور اسیر فساد و خشونت است. ما امیدوار بودیم که تظاهرات مسالمت آمیز و نه مسلحانه باشد. انقلابی که با خشونت اشتباه گرفته شود، انقلاب نیست. من الان انقلاب صدر را نقد می کنم. از نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی که بی طرف ماندند تشکر می کنم. از فرماندهی عالی نیروهای مسلح نیز قدردانی می کنم

کنفرانس مقتدی صدر در روز دوشنبه هفتم شهریور (29 اوت 2022) پس از اعلام خروج نهایی وی از صحنه سیاسی برگزار می شود، موضعی که جرقه خشونت های خونین را در بغداد و برخی مناطق که بازیگران اصلی آن هستند، به راه انداخت. گروهی از عناصر مرتبط با الصدر بودند و این ناآرامی ها ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید