عذرخواهی از مردم عراق/ پایان اعتراض هواداران مقتدی صدر در منطقه سبز بغداد


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893892

رهبر جنبش صدر در نشست خبری امروز گفت: از آنچه در عراق می گذرد بسیار ناراحت هستم. من از مردم عراق عذرخواهی می کنم. تنها قربانی آنچه اتفاق می افتد، عراقی ها هستند. هم قاتل و هم مقتول در آتش هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مقتدی صدر رهبر جنبش صدر عراق با حضور در نشست خبری در محل اقامت خود در نجف اشرف به ناآرامی ها و درگیری های خونین دیروز و امروز عراق پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی روز سه شنبه گفت: از اتفاقاتی که در عراق می گذرد بسیار ناراحت هستم. من از مردم عراق عذرخواهی می کنم. تنها قربانی آنچه اتفاق می افتد، عراقی ها هستند. هم قاتل و هم مقتول در آتش هستند.

سید مقتدی صدر تاکید کرد: کشور من با تأسف فراوان اسیر فساد و خشونت شده است. چه انقلاب بدی که با خشونت و قتل منحرف شده است. این یک انقلاب نیست.

رهبر نهضت صدر گفت: امروز کشور اسیر فساد و خشونت است. ما امیدوار بودیم که تظاهرات مسالمت آمیز و نه مسلحانه باشد. انقلابی که با خشونت اشتباه گرفته شود، انقلاب نیست. من الان انقلاب صدر را نقد می کنم. سرایا السلام شبه نظامیان بی شرم هستند. از نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی که بی طرف ماندند تشکر می کنم. از فرماندهی عالی نیروهای مسلح نیز قدردانی می کنم.

وی از سرایا السلام و همه حاضران در مقابل پارلمان در منطقه سبز عراق خواست تا 60 دقیقه آینده به تحصن پایان دهند و عقب نشینی کنند و گفت: اگر جنبش صدر تا 60 دقیقه آینده تحصن را ترک نکند. دقایقی دیگر جنبش صدر را ترک خواهم کرد.”

رهبر جنبش صدر ادامه داد: من فقط یک شهروند عراقی هستم و خروج من از صحنه سیاسی قطعی است.

عدم تماس با گروه های سیاسی

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تماس با سایر مدیران سیاسی گفت: هیچ ارتباطی با گروه های سیاسی وجود ندارد. من کاملاً سیاست را ترک کرده ام و دیگر به آن باز نمی گردم.

از روز گذشته و پس از اعلام استعفای سید مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر، حامیان این جنبش در گروه های مختلف در منطقه سبز راهپیمایی کرده و وارد ساختمان های دولت عراق شدند.

به دنبال تداوم تحریکات شورشیان طرفدار صدر در بغداد و ورود گروه نظامی سرایا السلام مرتبط با جنبش به درگیری، حملات راکتی و تیراندازی در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد که تا امروز ادامه دارد و حداقل 30 نفر در این درگیری ها زخمی شدند. در جریان این درگیری ها کشته شدند و جان خود را از دست دادند و حدود 700 نفر مجروح شدند.

دیدگاهتان را بنویسید