نخست وزیر عراق به درخواست مقتدی صدر برای پایان دادن به خشونت پاسخ داد


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893904

مصطفی الکاظمی در سخنانی از دعوت مقتدی صدر برای پایان دادن به خشونت قدردانی و تشکر کرد و گفت: دعوت سیدمقتدی صدر برای پایان دادن به خشونت نشان دهنده بالاترین سطح ملی گرایی و میل به حفظ خون مردم عراق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی القاظمی، نخست وزیر عراق امروز (سه شنبه) در سخنرانی خود از مقتدی صدر به دلیل درخواست برای پایان دادن به خشونت قدردانی و تشکر کرد. مصطفی الکاظمی گفت: دعوت سید مقتدی صدر برای پایان دادن به خشونت نشان دهنده بالاترین سطح ملی گرایی و تمایل به حفظ خون عراقی ها است.

وی در ادامه افزود: سخنان وی (مقتدی صدر) مسئولیت اخلاقی و ملی را برای همه به همراه خواهد داشت تا از ظرفیت عراق حمایت کنند و زبان تشدید سیاسی و امنیتی را متوقف کنند و مذاکرات سریع و پربار برای حل بحران ها را آغاز کنند.

لازم به ذکر است ساعتی پیش مقتدی صدر رهبر جنبش صدر عراق در نشست خبری گفت: از نیروهای امنیتی عراق که در این درگیری ها بی طرف ماندند تشکر می کنم و به کسانی که در مجلس اعتصاب می کنند یک ساعت فرصت می دهم. کنار کشیدن .

وی همچنین گفت: مقتدی صدر گفت: صرف نظر از اینکه چه کسی شورش را آغاز کرد، از مردم عراق که تحت تأثیر این حوادث قرار گرفتند عذرخواهی می کنم. انقلابی که با خشونت آمیخته باشد، انقلاب نیست و من اکنون انقلاب صدر را نقد می کنم.

پس از این سخنان و درخواست مقتدی صدر، خبرنگار RT از آغاز عقب نشینی افراد مسلح از منطقه سبز بغداد خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید