مقتدی صدر خروج خود از روند سیاسی عراق را اعلام کرد


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866401

در پی استعفای اعضای فراکسیون صدر از پارلمان عراق، رئیس فراکسیون صدر نیز از خروج خود از روند سیاسی عراق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مقتدی صدر، رهبر فراکسیون صدر عراق در آخرین ساعات چهارشنبه شب از خروج خود از روند سیاسی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (WAA)، رهبر جنبش صدر گفت: با سلام و عرض ادب و احترام و قبل از خداحافظی و تشکر از مواضع و اتحاد شما، یک موضوع را به اطلاع شما می‌رسانم. «تصمیم گرفتم که جریان سیاسی را رها کنم تا تحت هیچ شرایطی نه در دنیا و نه در آخرت با مفسدان ارتباط نداشته باشم.

سعید مقتدی صدر افزود: می خواهم به شما بگویم که با وجود فساد، در انتخابات آینده شرکت نخواهم کرد. این عهد و پیمانی است میان من و خدا و میان من و شما و قوم من. تا زمانی که خداوند در را باز نکند، مفسدین و همه کسانی که عراق را غارت و غارت کردند و اجازه خونریزی دادند، اخراج خواهند شد.»

وی در پایان خطاب به اعضای فراکسیون خود گفت: اگر در انتخابات پیش رو شرکت می کنیم، آقایان و خانم ها آمادگی کامل داشته باشید و از هم جدا نشوید. از نظر سیاسی، عقیدتی، حقوقی و پارلمانی مکمل یکدیگر هستند و با مردم عراق ارتباط برقرار می کنند».

سید مقتدی صدر روز پنجشنبه از اعضای فراکسیون خود در پارلمان خواست استعفا دهند تا در روزهای آینده آماده ارائه آن به دستور وی باشند. وی در تشریح دلیل استعفای جناح صدر گفت: من نگران حکومت و سیاست نبودم، فقط می خواستم هر ظالم فاسدی را افشا کنم. اکثریت برای ماست، نه برای دیگران. من در توافقنامه دولتی شرکت نخواهم کرد.

رئیس فراکسیون صدر با اعلام اینکه بن بست تشکیل دولت در عراق “کاذب” است، افزود: نمایندگان فراکسیون صدر آماده استعفا هستند.

خبرگزاری رسمی عراق یکشنبه شب از موافقت رئیس پارلمان عراق با استعفای اعضای فراکسیون صدر خبر داد.

فراکسیون صدر 73 کرسی از 329 کرسی عراق را به دست آورد و ائتلاف سنی با 37 کرسی و ائتلاف قانون دولتی با 33 کرسی، حزب دمکرات کردستان عراق با 31 کرسی و ائتلاف کردستان با 31 کرسی در رتبه های بعدی قرار گرفتند. ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری با 17 کرسی در جایگاه دوم قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید