داعش با اعمال سیاست منافقین/حمایت در پشتی آمریکا و عربستان از ناآرامی ها در عراق، حامیان مقتدی صدر را تحریک کرد.


ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894087

حسن بیادی گفت: داعش به عراق نفوذ کرده و مورد حمایت آمریکاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن بیادی کارشناس مسائل سیاسی در تحلیل ناآرامی های عراق در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: توصیه آیت الله خیری پس از استعفا برای سایرینی که در صحت ماجرا تردید داشتند، حرکتی زیبا و راهگشا بود.

بیادی افزود: یک عالم و مرجع بزرگ در عراق به دلیل کهولت سن از قدرت کنار رفت و با قاطعیت به خانواده و شاگردان خود پند و اندرز می دادند در حالی که این موضوع ربطی به پیروان مقتدی صدر ندارد. و آنها به عنوان مردم متدین و سیاستمدار باید به توصیه ها و دستورات ایشان و آیت الله العظمی سیستانی عمل کنند.

وی تصریح کرد: مقتدی صدر به نقل از رسانه ها از تمامی سمت های سیاسی خود کناره گیری کرده و اعلام کرده که دیگر به عرصه سیاست باز نمی گردد. سرزمین منافقین و استکبار جهانی بازی می کند و باعث گسترش نفاق و نفوذ داعش و منافقین در کشور عراق و تحمیل ناامنی بر کشور شیعه عراق می شود.

بیادی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین برای برخی کشورهای همسایه خوشایند نیست و رشد و توسعه تفکر شیعی در جهان از زمان انقلاب اسلامی در ایران بیشتر آنها را به وحشت انداخته است.



عضو شورای مرکزی خانه احزاب گفت: اتحاد کشورهای مسلمان و متحد مانند سوریه، عراق، لبنان، یمن و آزادیخواهان در جبهه مقاومت در برابر آمریکا خطری جدی برای آنهاست و در حال برنامه ریزی هستند. این مشکل برای کاهش اربعین است.»

بیادی با اشاره به اینکه ترور مقتدی صدر و مقصر دانستن ایران توطئه ای بود که با اطلاعات دستگاه دیپلماسی و امنیتی ایران خنثی شد، افزود: شک نکنید که داعشی ها با نفوذ و اعمال منافقانه طرفداران مقتدی صدر را تحریک می کنند. سیاست های.

وی تصریح کرد: داعش به صورت نرم و خزنده به عراق نفوذ کرد و مورد حمایت آمریکا قرار گرفت.

بیادی با اشاره به اینکه محتمل ترین اقدام ذکر شده تکمیل نشدن برجام است، تصریح کرد: به نظر می رسد حمایت مالی آمریکا، عربستان و امارات پشت تحرکات عراق باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید