کلیباف: رفتار سلیقه ای و هرگونه اقدام خلاف قانون اساسی خلاف اصل ترویج حجاب است

کلیباف: رفتار سلیقه ای و هرگونه اقدام خلاف قانون اساسی خلاف اصل ترویج حجاب است

روز جدید: هیچکس به اندازه خود مردم ایران به موضوع حیا و حجاب و ارزش های خانوادگی حساس نیست. مردم ایران بزرگترین پاسدار فرهنگ عفاف و حجاب در طول تاریخ بوده اند.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: در زمینه حجاب در موسم سخنرانی همه رهبران و مسئولان باید تابع قانون و تضمین حقوق اساسی مردم بر اساس قانون اساسی باشند.

محمدبکر کلیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز (سه شنبه) شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب، اظهار داشت: تاریخ ایران شاهد فداکاری مردمی برای حفظ حجاب و عفاف بوده است. حادثه در مسجد گوهرشاد در بحث عفاف و حجاب باید همیشه در نظر داشته باشیم که این ملت در زمان طاغوت از بی حجابی دفاع و شکنجه کردند و هیچکس به اندازه حیا و حجاب و ارزش های خانوادگی حساس نیست. خود مردم ایران

وی افزود: در زمینه حجاب در فصل سخنرانی، همه رهبران و مسئولان باید به قانون پایبند باشند و حقوق اساسی مردم را بر اساس قانون اساسی تضمین کنند. هرگونه اقدام غیرقانونی نسبت به مواردی که در قانون تعریف شده است، به هر نحوی خلاف اصل ترویج عفاف و حجاب خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید با تاکید بر اقدامات مثبت، عقلانی و مدبرانه و پرهیز از رفتارهای سلیقه ای باشد، تصریح کرد: ملت ایران بزرگترین حافظ فرهنگ عفاف و حجاب در سراسر کشور بوده است. تاريخ سياست فرهنگي كشور نيز بايد بر اساس اين مسائل صورت گيرد.

تبدیل شدن به مجری سیاست اسرائیل در منطقه یک اشتباه تاریخی و راهبردی است

کلیباف در خصوص سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه خاطرنشان کرد: جمع آوری شواهدی که اکنون در دست ماست نشان می دهد که این سفر با همکاری کامل صهیونیست ها انجام شده و رئیس جمهور آمریکا در حال انجام برنامه ها و پروژه هایی است که رژیم صهیونیستی دارد. به عنوان بدترین دشمن اصلی ملت های منطقه آن را حتی با جزئیات طراحی و دیکته کرد.

وی افزود: تبدیل شدن به مجری سیاست اسرائیل در منطقه یک اشتباه تاریخی و راهبردی از سوی رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که در نهایت قبل از هر کسی به دولت بایدن آسیب می رساند. همین امر باعث آغاز جنگ در اوکراین شد و اکنون نیز همین بی احتیاطی در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس در حال وقوع است.

رئيس شوراي اسلامي اسرائيل يك مجموعه سياسي نامشروع و بي ثبات كننده است كه حتي قادر به مديريت فضاي سياسي داخلي خود نيست. اسرائیل در ته چاه ایستاده و آمریکا و سایر کشورها را تشویق می کند که در آن بیفتند. ماهیت واقعی عهد ابراهیمی چیزی جز این نیست.

کشورهای همسایه باید مراقب هرگونه برنامه آمریکا و اسرائیل در منطقه باشند

کلیباف یادآور شد: امید زیادی ندارم که دولت آمریکا در این مرحله بتواند تصمیم درست را تشخیص دهد، زیرا در مذاکرات هسته ای کوچکترین عقلانیت از خود نشان نداده است، بنابراین از کشورهای همسایه که سابقه دارند و هستند. به طور مشترک، من از شما می خواهم که در مورد هر برنامه ایالات متحده و اسرائیل که به وضوح با هدف برهم زدن ثبات و نظم در منطقه است، بسیار هوشیار باشید و پیامدهای آن را به درستی و دقیق ارزیابی کنید.

وی در پایان تاکید کرد: ایران پشتوانه ای مطمئن و قابل اعتماد برای همه همسایگان خود است، اما نسبت به حفظ تعادل امنیتی منطقه به همان اندازه حساس است و در حفظ منافع این منطقه در برابر هر نوع توطئه یا تلاش برای بی ثباتی تردید دارد. نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید