علم الهادی: مردم برای مبارزه با بی حجابی به صحنه بیایند/چگونه می توان انتظار داشت که خانمی بی حجاب را ببینند اما واکنشی نشان ندهند؟

علم الهادی: مردم برای مبارزه با بی حجابی به صحنه بیایند/چگونه می توان انتظار داشت که خانمی بی حجاب را ببینند اما واکنشی نشان ندهند؟

سید احمد علم‌هادی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور نمازگزاران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: جنایات و جنایاتی که در این روزها توسط امام خمینی (ره) رخ داده است. صهیونیست‌های غارتگر در مسجد الاقصی جنایت هستند، این است که در تاریخ تسلط شیطانی صهیونیسم بر سرزمین مقدس فلسطین بی‌سابقه است.

وی افزود: تعرض به نمازگزاران و بندگان خدا در اعتکاف و حمله به آنها دو دلیل دارد. یکی سکوت مجامع بین المللی در مقابل سلسله جنایات و جنایات این رژیم منحوس در دوران غصب و عامل دوم ناراحتی خود صهیونیست هاست که نشان دهنده پایان حیات آنهاست. آمده است و بنابراین آنها به دست هر دستوری برای به تاخیر انداختن این نقطه پایانی افتاده اند. در این شرایط امیدواریم مردم ما در روز قدس که جمعه هفته آینده است پاسخگوی این جنایات باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به دیدار اخیر جمعی از مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسئولان نظام، مواردی را مطرح کردند. پیشنهادهایی برای تکمیل راهکارهای حکیمانه در روز اول فروردین در حرم مطهر رضوی و اشارات روشنی به امور فرهنگی و اقتصادی داشتند.

وی ادامه داد: ابتدا در بحث حجاب، تکلیف بی حجابی را روشن کردند و اعلام کردند که هم «حرام سیاسی» است و هم «حرام شرعی». دلیل اطلاق این وصف این است که اگر گناهی در اجتماع صورت گیرد، از نظر سیاسی حرام شمرده می شود زیرا در راستای مصالح دشمن است.

علم الهادی با بیان اینکه دشمن از ترویج حجاب در جامعه ما دو فایده دارد، به تشریح این فواید پرداخت و گفت: تمام تلاش دشمن این است که هویت جامعه دینی ما از بین برود و دیگر نظام دینی در این کشور حاکم نشود. جمهوری اسلامی بزرگترین مانع و سد راه استکبار جهانی است زیرا دین در آن محور است، اما اگر حجاب در این جامعه فراگیر شود و زنان ما محجبه شوند هویت دینی از جامعه حذف می شود. جبهه استکبار ضعیف می شود و دین از این کشور حذف می شود. اگر جوانان ما بی دین شوند، دیگر نمی توانیم از آنها توقع داشته باشیم که مغرور باشند.

وی با تصریح بر اینکه ملت ما ملتی انقلابی است، ابراز داشت: قبل از انقلاب و در زمان طاغوت، بی حجابی در کشور ما امری رایج بود، اما تفاوت زیادی وجود داشت و اینکه این ملت سرمایه انسانی را برای ایجاد حجاب و حجاب سرمایه گذاری نکردند. خانواده ها شهید نداده اند. بعد از انقلاب با این سرمایه گذاری های انسانی شرایطی ایجاد شد که ملت تحمل دین ستیزی را نداشت.

امام جمعه مشهد بی حجابی و بی حجابی را از مصادیق دین ستیزی می داند و تاکید می کند: ماجرای بی حجابی مثل این است که انسان را واجب کنی که بایستد و نسبت به لعن و نفرین بی تفاوت باشد. پدر او. هیچ فرد غیرتی این را تحمل نمی کند. اینطور است، چگونه می توان انتظار داشت که این افراد یک زن با حجاب را ببینند اما واکنشی نشان ندهند در حالی که ملت ما دین را بیشتر از پدر و مادرش دوست دارد.

گفت: مردم تحمل دین ستیزی را ندارند. دشمن هم می داند که اگر جریان ضد دینی در جامعه ما به وجود بیاید، مردم شهیدپرور آن را تحمل نمی کنند و بر همین اساس این منع دینی و سیاسی را در جامعه گسترش می دهد تا برخورد فیزیکی صورت گیرد. به همین ترتیب جامعه ما وحدت ملی خود را از دست خواهد داد. این چیزی است که دشمن می خواهد.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند حتی اگر کشف حجاب‌ها بدانند که جاسوسان دشمن و دستگاه‌های اطلاعاتی خباثت آنها در ترویج این توطئه هستند، دست از این کار برمی‌دارند. در سال های اخیر رایج ترین نام دختران ما نام مبارک «زهرا» است. دختران ما عاشق فاطمه عطار علیهاالسلام هستند و جایز نیست کسی به نام زهرای مرضیه علیهاالسلام آراسته شود اما روسری نپوشد. اینجاست که هیچکس حاضر نمی شود با بی حجابی با فاطمه زهرا (س) و علی بن موسی الرضا (علیه السلام) مقابله کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما باید روی صحنه بیایند زیرا مردم در هر مقطعی از تاریخ به میدان آمده اند، گره ها باز شده است، یادآور شد: مردم باید با هوشیاری، با درک و بصیرت انقلابی به میدان بیایند. بدانید نهی از منکر زمانی مؤثر است که گمراه شده را بازگرداند. اگر نهی از منکر نتواند کسی را که از حق منحرف شده است بازگرداند، دیگر این نهی فایده ندارد. از منکر نباید به گونه ای نهی شود که کینه و کینه ورزی فرد مجرم را بیشتر کند و او را از حق بیشتر دور کند.

علم الهادی اتخاذ طرح در حوزه فعالیت های فرهنگی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر خواند و تصریح کرد: نهی از منکر یک واجب شرعی است اما باید با برنامه انجام شود. علاقمندان به حوزه دین به صورت گروهی و در قالب برنامه مرتبط با ستاد امربه معروف و نهی از منکر و کارگروه حجاب عمل کنند تا گسترش حق و ارشاد مردم را به خود اختصاص دهد. به نحوی مؤثر قرار گیرد و منجر به ترویج نفرت و نفرت در جامعه نشود.

وی همچنین خطاب به مسئولان فرهنگی در کشور گفت: نهادهای مسئول نیز باید طبق برنامه عمل کنند. اگر می خواهید احساسات دینی مردم باعث ایجاد هیجان و تحرکات غیرمنطقی در جامعه نشود، مسئولان نظام باید برای رفع مشکل حجاب ضد دین برنامه داشته باشند. مسئولیت برنامه بر عهده همه دستگاه ها می باشد. از قوه مجریه و مقننه کشور گرفته تا دستگاه قضایی این نکته مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با مسئولان نظام قرار گرفت.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: دومین نکته ای که رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطرح کردند، موضوع تاکید بر شعار سال یعنی محدودسازی تورم و رشد تولید بود. دلیل اینکه «کنترل تورم» با «رشد تولید» همراه است، به دلیل رابطه علی و معلولی است که بین این دو وجود دارد و اگر تولید رو به رشد باشد و نقدینگی و سرمایه جامعه به سمت تولید هدایت شود، دیگر جایی برای آن باقی نمی ماند. افزایش تورم این مطلب مفصلی است که در خطبه های آینده به فضل الهی توضیح داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید