پناهگاه شگفت الهادی/ حجاب با «گرفتن و قفل کردنش» فرهنگ نمی شود/ برای «شاکیان» مقوله حجاب باید مرجعی معتبر داده شود.

پناهگاه شگفت الهادی/ حجاب با «گرفتن و قفل کردنش» فرهنگ نمی شود/ برای «شاکیان» مقوله حجاب باید مرجعی معتبر داده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با تمام این تفاسیر به شما می گویم بسمه تعالی به وظیفه خود عمل کنید و از حاشیه نترسید چرا که اگر بر اساس ترس باشد همیشه می توان یک موضوع را مطرح کرد. در فضای مجازی و رسانه ها مطرح شده است. حمله فرهنگی به ما ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهادی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان با تاکید بر لزوم اقدام آگاهانه و برنامه ریزی شده در حوزه حجاب و عفاف تصریح کرد: برپایی اردوهای فرهنگی در مشهد یکی از اقدامات مثبتی است که بسیاری از دلواپسان و خانواده های مشهدی را به حل نهایی مسئله حجاب امیدوار کرده است. اما به جای اینکه آثار نقش اعلامی داشته باشند، باید وارد عرصه عمل شوند.

آیت الله سیداحمد علممولهادی افزود: مسلم است که فقط نیروی انتظامی نمی تواند در این زمینه دخالت کند زیرا امر به معروف و نهی از منکر صرفا با اعمال سلبی امکان پذیر نیست. نمی توان آن را با بستن آن و به امید تبدیل شدن حجاب به یک فرهنگ شروع کرد، بلکه رمز موفقیت در این زمینه این است که همه سوالات بر اساس یک برنامه مشخص است. برنامه اردو باید توسط همه متولیان امر جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همانطور که در دانشگاه ها به یک فرهنگ تبدیل شده است که دانشجویان پسر با لباس های نامناسب و دانشجویان دختر با آرایش تند اجازه ورود به محیط دانشگاه را ندارند، این فرهنگ نیز وجود دارد. باید در سایر حوزه های اجتماعی اعمال شود.

وی با بیان اینکه در بحث حجاب و عفاف، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید از الزامات محوری مسئولان باشد، ادامه داد: باید یک نهاد مقتدر شناسایی شود تا کسانی که از مقوله حجاب شکایت می کنند. بدانید که برای هر سخنی در این زمینه فقط به آن اشاره کرده است. در کنار این باید یک ارگان رسمی برای اعلام آمار و اطلاعات از اقدامات و اقدامات انجام شده تعیین شود.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با تمام این تفاسیر به شما می گویم که بسمه تعالی به وظیفه خود عمل کنید و از حاشیه ها نترسید زیرا اگر بر اساس ترس باشد همیشه می توان موضوعی را مطرح کرد. فضای مجازی و رسانه های متخاصم که حمله می کنند، علیه ما فرهنگ سازی کنید.

باید بگویم؛ تشریح جزئیات برنامه اجرایی اردوهای فرهنگی حجاب و عفاف و بحث پیرامون آن از دیگر محورهای این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید