فریاد ما برای حل مشکلات اقتصادی کمتر از مقوله حجاب نیست/ استکبار اسلام ناب محمدی حاکم بر ایران را نمی درخشند.


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886306

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه حجاب مبنای قرآنی و شرعی دارد و علما آن را یکی از ارکان اصلی دین می دانند، گفت: فریاد ما در مورد مشکلات اقتصادی بیشتر از حجاب است اما کمتر نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه تهران گفت: این روزها کشورمان شاهد وقوع سیل در اشبان فارس و امامزاده داود تهران بوده است. برای آن عزیزان درگذشته رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان شفای خداوند متعال مسئلت داریم.

خطیب جمعه از تهران در خصوص فرمایشات مهم رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور اظهار داشت: صراحتا این فرمایشات می تواند منشور امام جمعه باشد. نحوه رفتار ائمه جمعه با مردم و نحوه ایراد خطبه ها و خیلی موضوعات دیگر که وقت ندارم به همه آنها بپردازم. اما به فصلی می پردازم که مربوط به حجاب و عفاف است.

وی در خصوص بحث حجاب و عفاف گفت: این تبلیغات بی حجابی و ایجاد شبهات در مورد حجابی که غربی ها از دو هفته پیش به آن دامن می زنند راه حلی برای تلاش مذبوحانه آنهاست. می گفتند تا زن از قیود اخلاقی و دینی رها نشود پیشرفت نمی کند. اما عکس آن را در ایران دیدند که زنان ایرانی در همه عرصه ها با حجاب اسلامی خوش درخشیدند و غربی ها از آن خشمگین بودند و در نتیجه اردوگاه فرهنگی ضد حجاب را فرماندهی کردند و به این کفر دامن زدند.

خاتمی با اشاره به اینکه رهبری منطقی و به دور از احساسات و با دلایل روشن وارد این مسائل شدند و منطق استعمار غرب را طرح و تبیین کردند و افزودند: در پاسخ به شبهاتی که در این مقوله مطرح می شود، چرا جنابعالی؟ شما به مسائل اقتصادی اعتراض می کنید و فقط به حجاب می نشینید. باید بگویم: «در گذشته حجاب مبنای قرآنی و شرعی داشته و علما آن را از ضروریات دین می دانند. اگر فریاد ما مربوط به مشکلات اقتصادی بیشتر از حجاب بود، کمتر نبود.

آیت الله خاتمی با اشاره به رسوایی های ایجاد شده پس از آخرین خطبه های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: برخی سخنان من را تحریف کردند. گفته بودم خیلی از کسانی که «بی حجاب» هستند، اما به حرفم «بی حجابی و بی حجابی» اضافه کردم. بی حجابی هم گناه است اما من از «بی حجابی» می گفتم.

امام جمعه موقت تهران افزود: گفتم بسیاری از بی حجاب ها از خانواده هایی هستند که دین ندارند. این همون چیزیه که گفتم. در صحبت های من اصلاً از “دزد” صحبتی نشده بود. بعد از خطبه دیدم پست شده که یکی گفته بیشتر محجبه ها از خاندان دزد هستند. به خبرنگاری که این کار را کرده می گویم اعتبار شما کجا رفت؟ آنها به مدت یک ماه توهین و توهین های ناپسند می کردند.

وی ادامه داد: گفتم منظور بیشترشان برخی از آنها بود! شاید خانمی از یک خانواده مذهبی، اما از آنها جدا شده است. گفتم «بیشترین»؛ اکثر آنها منطقی هستند. من اصلا کلمه دزد را نگفتم. این خطبه ها از تلویزیون پخش شد و مردم آن را دیدند و خطبه های مکتوبی که از ابتدا تا انتها نوشتم موجود است. از خدا می خواهم که به همه ما اطمینان دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با پوتین و اردوغان گفت: مواضع رهبری انقلاب در این دیدارها باید نمایش عزت، درایت و مصلحت اندیشی می بود. در عین حال گفتند در مورد اوکراین اگر شما ابتکار عمل را به دست نگیرید، طرف مقابل اقدام می کند.

خاتمی ادامه داد: رهبری انقلاب در دیدار با اردوغان تاکید کردند که حفظ تمامیت ارضی سوریه که موضع عاقلانه ای بود.

وی تصریح کرد: بحث استکبار و در رأس آن آمریکا، بحث اسلام ناب محمدی است، این اسلام ناب حاکم بر ایران را منعکس نمی کنند، اما شما نمی توانید ایران اسلامی را از قرآن، اسلام جدا کنید. و اهل بیت ما برای همیشه ایستاده ایم .

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: بهترین فرصت برای جهاد تبیین مجالس عزاداری محرم است، این فرصت را نباید از دست داد.

خاتمی افزود: دهه اول محرم دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر است، تقویت نظام اسلامی از برجسته ترین حسنات و تضعیف نظام اسلامی از بدترین منکرات است.

دیدگاهتان را بنویسید