وحدت مدرسه و دانشگاه راهبرد اصلی امام راحل برای تحقق اسلام ناب محمدی بود.


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918670

حجت الاسلام علی نوری گفت: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اصلی امام خمینی (ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی برای نابودی افکار شیطانی غرب و استعمار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی نوری از مدرسین حوزه و دانشگاه مشهد در گفتگو با خبرنگار عصرهامون در خصوص روز وحدت و دانشگاه اظهار داشت: موضوع وحدت حوزه و دانشگاه. یکی از ثمرات مهم و پربرکت انقلاب اسلامی و یادگار گرانقدر امام راحل (ره) است که در سایه قرار دارد. این وحدت پایه علمی انقلاب قوی و مستحکم شده است و دانشگاه و دانشگاه را می توان دو بازوی علمی برای رسیدن به اهداف انقلاب نامید.

وی افزود: امروز یادآور معراج سرخ مجاهدان خستگی ناپذیر و همگانی آیت الله مفتح است که از پیشگامان اندیشه وحدت دانشگاه و دانشگاه و تلاش برای تحقق دانشگاه بود. و دانشگاه در این شهید بزرگوار و به همت ایشان جمع شدند. به نام وحدت منطقه و دانشگاه نامگذاری شده است.

خجت الاسلام نوری تصریح کرد: وحدت خزا و دانشگاه راهبرد اصلی امام خمینی (ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی است و بدون این وحدت انقلاب اسلامی پیشرفت چندانی نخواهد داشت و نکته این است که نقش خزا در نهضت اسلامی. و آموزش جامعه بسیار حساس و تعیین کننده است و جایگاه و رسالت والای دانشگاه هدایت جامعه به اهداف عالی فرهنگی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: تصور می شد فضای دانشگاه با اخلاق و دین بیگانه است اما تفکر شهید مفتح ثابت کرد که می توان در محیط دانشگاه علم آموخت و تربیت کرد و اخلاق توأم با علم و دین را توسعه داد. و نشان داد که وحدت و همکاری این دو نهاد یک وحدت فیزیکی و صوری نیست، بلکه همگرایی و یکپارچگی در مبانی معرفتی، ارزش های فرهنگی و مسائل و حساسیت های سیاسی-اجتماعی است.

این معلم ناحیه و دانشگاه خاطرنشان کرد: جدایی ناحیه و دانشگاه یک توطئه استعماری بود که قصد داشتند از این یکپارچگی و تحکیم در دانشگاه و ناحیه جلوگیری کنند زیرا یکی شدن حوزه و دانشگاه ویرانگر تمام افکار شیطانی غرب و استعمار و تا آنجا که ممکن است به دنبال دارد. بین بخش و دانشگاه اختلاف نظر وجود داشت.

وی تاکید کرد: امروز دانشگاه و دانشگاه وظیفه مهم و خطیری بر عهده دارند و آن تربیت نسل های نواندیش، با اندیشه و فرهیختی است که از افقی بالاتر به جامعه می نگرد و این نسل را با انقلاب امام زمان (عج) پیوند می زند. استرالیا).

حجت الاسلام نوری افزود: در دوره ای به نام دوران پست مدرن هستیم که شاهد تکثرگرایی اعتقادی هستیم و راه برون رفت از این تکثر اعتقادی در این دوره اتحاد، وحدت و همدلی دانشگاه و دانشگاه است. دانشگاه در همه زمینه ها و این وحدت باید وجود داشته باشد و اتفاق بیفتد تا نتیجه آن نیروهای انقلابی و فرهیخته مکتب امام زمان (عج) باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید