محمدعلی خسروی: اگر باطل در جامعه حاکم شود، ستون و خیمه اسلام فرو می ریزد/امام راحل با مردم صادق بود/برخی صادق نیستند; یک روز قول می دهند و روز دیگر زیر پا می گذارند

محمدعلی خسروی: اگر باطل در جامعه حاکم شود، ستون و خیمه اسلام فرو می ریزد/امام راحل با مردم صادق بود/برخی صادق نیستند;  یک روز قول می دهند و روز دیگر زیر پا می گذارند

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی در خصوص ویژگی های اخلاقی مرحوم آیت الله رحمت در خصوص اعتماد در جامعه گفت: اساس امانت اخلاص و روح اسلام است. اگر باطل در جامعه حاکم شود، ستون و خیمه اسلام فرو می ریزد. او حقیقت عماد و رکن اسلام را حفظ کرده است. اصلاحات در گرو حقیقت است و فساد و تباهی به بی صداقتی و دروغ.

به گزارش خبرنگار جماران؛ به مناسبت رحلت مرحوم سید علم مجاهد آیت الله حاج شیخ محمدرضا رحمت تاب از یار دیرین و از اعضای کابینه امام خمینی (ره) مراسم یادبودی در روز چهارشنبه 24 دی ماه 1402 در حسینی جماران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی به بیان ویژگی های اخلاقی مرحوم حاج شیخ محمدرضا رحمت پرداخت و گفت: مرحوم آیت الله رحمت مردی خوش اخلاق و دارای صفات اعجاب انگیز و پسندیده و تابش صداقت بود. آخر عمرشان نوشتند که من به هیچکس بدهکار نیستم و مسئول هیچ چیز نیستم.

وی در خصوص ویژگی های اخلاقی مرحوم آیت الله رحمت برای اعتماد در جامعه گفت: اساس امانت اخلاص و روح اسلام است. اگر باطل در جامعه حاکم شود، ستون و خیمه اسلام فرو می ریزد. او حقیقت عماد و رکن اسلام را حفظ کرده است.

وی افزود: همه اصلاحات در گرو حقیقت است و فساد و تباهی در گرو عدم صداقت و دروغ است.

وی افزود: امام راحل سه حقیقت داشتند; اول اینکه با خدا صادق بود، دوم با مردم و سوم با خودش. بعضی ها با خودشان صادق نیستند و شخصیت چندوجهی دارند، یک روز قول می دهند و روز دیگر زیر پا می گذارند و شخصیت علایق و خواسته هایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی به زندگی شاگرد امام پرداخت و تصریح کرد: آن مرحوم در سن 22 سالگی از مشهد به قم آمد و خدمت امامی رسید و مورد توجه و تقلید قرار گرفت و پس از چند ماه امام را دستگیر کردند و بی حوصله به مشهد بازگشتند و پس از زیارت امام به زندان افتادند و دنیا برایش مهم نبود و از زندان آزاد شد و برای دیدار امام به نجف رفت و در محضر امام شاگردی کرد. حدود 10 سال او روحانی خوش فکری بود و درس حقوق امام را ضبط می کرد و بعد از رفتن به پاریس درس تعطیل شد و در این شرایط خفقان آور آن را در جعبه گذاشت و به ایران بازگشت و برگشت تا اینکه اوضاع عراق تغییر کرد و دید که آثار سالم مانده و سرانجام 85 نوار حفظ و احیا شد و بنا به دستور امام جمعه ها امام شد و سال ها با حسن شهرت خدمت کرد و احکام و مبانی اسلام را بیان کرد. و امروز در جوار امام آرام می گیرد.