ناراحتم از عملکرد خاله زنک بازی در استقلال/ اگر تعداد بدهی ها را بگویم سقف روی سرمان فرو می ریزد.


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915119

اگر ظرف 10 روز پول را پرداخت نکنیم، حادثه استراماچونی دوباره تکرار می شود

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: یک سری بازی در باشگاه در حال انجام است که من را بیشتر ناراحت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی فتح الله زاده، مدیرعامل استقلال درباره شرایط مالی باشگاه استقلال صحبت کرد و صحبت هایش نشان از مشکلات عجیب در این باشگاه دارد.

در یکی از برنامه ها آقای آشتیانی گفت که فتح الله زاده می داند باشگاه بدهی دارد و نمی تواند خود را توجیه کند. باید بگویم، نمی دانستم این همه بدهی داریم. به من گفتند 300 میلیارد در حساب باشگاه استقلال موجود است و با یک اسپانسر خوب قرارداد می بندیم و شرایط خیلی خوب است. وقتی به باشگاه رفتم به مدیر مالی گفتم سریعا 50 میلیارد تومان بابت قرارداد استراماهونی پرداخت کنید چون ریسک بزرگی است اما او گفت پولی در حساب باشگاه نیست.

وی تاکید کرد: از کسی اسم نمی برم، سه مسئول بزرگ فوتبال این کشور به من گفتند 300 میلیارد پول در حساب باشگاه است. حتی یکی از آنها یکی از اعضای هیئت مدیره ما بود که او هم می گفت ما پول داریم و نگران نباشید. مدیر مالی به من گفت این 50 میلیارد را کجا باید پرداخت کنم؟ من هم گفتم 300 میلیارد از آنها را پرداخت کنم. اما فقط یک ریال در حساب باشگاه بود و گفت پولی نمانده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال یادآور شد: اکنون 300 میلیارد تومان وام گرفته اند، 150 میلیارد تومان که ماهانه 2 قسط 6 میلیارد آن پرداخت نشده است و اگر قسط سوم را پرداخت نکنیم جریمه می شویم. یعنی نه تنها 300 میلیارد نبوده بلکه 150 میلیارد بدهی داریم. به من گفتند 40 درصد قرارداد بازیکنان پرداخت می شود اما بعداً متوجه شدم که 17.5 تا 18.5 درصد به بازیکنان تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: پرداخت ها تا امروز در این باشگاه نامتعادل بوده است. حالا یه چیزی بهت بگم ارسلان مطهری که گل پیروزی ما را در دیدار سوپرجام به ثمر رساند، هنوز یک ریال دریافت نکرده است. باورت می شود این بازیکن به من گفت که پول می خواهد؟ من یک ریال ندارم، اسپانسر نداریم. همه پول را گرفتند. آقای قربان زاده گفت پول مبادله را پرداخت کرده اند اما خرج شده است.

فتح الله زاده تصریح کرد: من آدمی نیستم که همه مدیران قبلی را مقصر بدانم. این بدهی ها همه متعلق به آقای آجورلو نیست، دیگران هم آن را داشته اند. اما الان که رسیدم نه تنها 300 میلیارد نیست بلکه باید تا هفته آینده 200 میلیارد بدهم وگرنه ماجراهای استراماهونی تکرار می شود. همچنین تا پایان سال 600 میلیارد برای بازیکنان و جاهای دیگر اختصاص داده ایم که این اتفاق برای من افتاد.

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به مشکلات باشگاه استقلال گفت: یک سری بازی ها در باشگاه انجام می شود که من را بیشتر ناراحت می کند. مثلا دیروز سرمربی و مربیان ما کارت اعتباری خود را باطل کردند. پرسیدم چه کسی این کار را کرده است؟ گفتند یک نفر تیمی بوده که این سیم کارت های اعتباری را داده و او آنها را باطل کرده است. من هم گفتم آیا باشگاه صاحب و سیستمی ندارد که این آقا این کارها را کرده است؟

و ادامه داد: اگر مجموع بدهی ها را بگویم این سقف روی سرمان فرو می ریزد. منتظر بودم جام جهانی تمام شود تا با وزیر ورزش جلسه ای داشته باشیم. باید برنامه ریزی شود. همه این مشکلات از عهده یک نفر خارج است. حقیقت از هر نظر پنهان است. 300 میلیارد پول کجا، 300 میلیارد بدهی کجا؟ یعنی 600 میلیارد قطعه زباله روی سر شما ریخته شده است.

فتح الله زاده خاطرنشان کرد: یک ریال هم از اسپانسرها نمی خواهیم. فقط از AFC و انتقال بازیکن به خارج از کشور مستلزم جمع آوری همه آنهاست، حتی یک میلیون دلار هم نیست. کدام فرد عادی این کار را انجام می دهد؟ بگذارید در جهنمی بیفتد که در آن پول وجود ندارد. 600 میلیارد تعهد شده و 200 میلیارد باید ظرف 2 هفته پرداخت کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال یادآور شد: در یک سال و نیم گذشته 700 میلیارد در استقلال و 500 میلیارد در فصل جاری هزینه شده است. شخصیت من اجازه نمی دهد بگوییم چگونه خرج شده است. مثلا می توانید با پژو بروید اما با بنز بروید. یا افرادی در تهران هستند که سابقه کار دارند و ما مجبور نیستیم به کسی پول بدهیم که از جای دیگری بیاید و هزینه هتلش را بدهد.

وی ادامه داد: مردی 400 هزار درهم داد و یک میلیارد و 200 میلیون از ما گرفت. پرداخت پول به این مرد اختیاری بود، بازیکنانی مثل عارف غلامی و ارسلان مطهری اجباری بودند. صبح که سر کار می روم همه بچه ها دنبال پول هستند. من فقط 4 ساعت ها می نشینم تا بگویم روزهای دیگر برای پول بیایند. در چند باری که به استقلال رفته ام، می گویم اوضاع فاجعه است. نمی دونم چی بگم هیچ کاری نمی تونی بکنی دستانت بسته است پول اسپانسری خرج شده است و… و تمام شده است. درآمد کجاست؟ درآمدمان را از کجا می گیریم؟ ما 3 اخطارهایی دریافت کردیم که هرکدام 10 روز فرصت دارند و اگر پرداخت نکنیم، استراماچونی دوباره اتفاق خواهد افتاد.

فتح الله زاده ادامه داد: زمانی که از استقلال جدا شدم بدتر از آن روز به اردوی من خیانت شد. الان نه چمن مناسبی داریم و نه چمن را درست کرده اند، با مدیریت قبلی کمپ را اجاره کردند که این شرکت چمن مصنوعی و اتاق ماساژ درست کرد. در بیس کمپ که مال ماست هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی در برنامه ورزش و مردم گفت: ارادت زیادی به آقای سجادی دارم. اگر بگویند باید فتح الله زاده را عوض کنیم، اصلا عصبانی نشوند، بد نیست. اگر کسی می تواند 600 میلیارد پول بیاورد، قبل از اینکه به خانه برسم، او را جای من بگذارند. اما اگر بخواهیم کاری انجام دهیم باید با من همکاری کنند. برای فصل بعد برنامه دارم 700 میلیارد تومان درآمد داشته باشم. اگر با سیستم و برنامه پیش برویم، می توانیم برای ادامه این فصل یکسری کارها انجام دهیم، اما نیاز به کمک داریم و به تنهایی نمی توانیم همه این کارها را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید