هاشمی: به من می گویند خنده دار و آشکار. به کسانی که بسکتبال بازی نکرده اند جواب نمی دهم/ زنگنه: سرمان خم شده است


ساعت: 22:58
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1811138

سرمربی و بازیکن تیم ملی بسکتبال پس از شکست مقابل قزاقستان در نشست خبری صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی بسکتبال پس از شکست ایران مقابل قزاقستان در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی گفت: قزاقستان تیم قدرتمندی است که از نظر بدنی بسیار خوب بازی می کند. همه بازیکنان تیم به جز یک نفر گلزن بودند و این ما را به چالش کشید.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران ادامه داد: پیش بینی می کردم بازی تا ثانیه های آخر کشیده شود. متاسفانه اشتباهات ما منجر به مشخص شدن برنده در 2 دقیقه پایانی شد. در این دیدار نه خوب بودیم و نه بد، اما تا جایی که می توانستیم خوب بازی کردیم. باید مراقب باشیم اشتباهاتمان را تکرار نکنیم و به دیدار بعدی برویم. مطمئن باشید با پیروزی مقابل سوریه وارد پنجره سوم می شویم و مطمئنا به جام جهانی می رسیم.

هاشمی گفت: وقتی در یک بازی 10 امتیاز از حریف بالاتر باشیم می توانیم شکست بخوریم و این اتفاق برای همه تیم های دنیا رخ می دهد. همانطور که بازیکنان خوبی داریم، تیم ملی قزاقستان هم بازیکنان خوبی داشت و هر دو تیم شرایط قهرمانی را داشتند. با این حال بازی با سوریه شرایط متفاوتی دارد. این وظیفه ماست که در مدت زمان باقیمانده برای دیدار با سوریه ذهن بازیکنان را آزاد کنیم.

وی افزود: من مربی جاه طلبی هستم و در غیر این صورت قطعا سرمربی تیم ملی نمی شدم. ما باید یاد بگیریم که برای اشتباهات خود راه حل پیدا کنیم. ما بازی های زیادی را بردیم و بازی های زیادی را باختیم، اما جاه طلبی من و بازیکنانم کم نخواهد شد. همچنین به خاطر داشته باشید که بازیکنان ربات نیستند و احساس می کنند. من به آنچه دارم فکر می کنم و قصد توجیه آن را ندارم. اگر کسی در صداقت من شک دارد، تقصیر من است.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: اگر در هر شهر 10 بار با قزاقستان بازی کنیم، بازی تا دو دقیقه آخر مساوی می شود. قزاقستان نه تیم دسته دومی آسیاست و نه تیم دسته اول آسیا. اگر 10 بار با آنها بازی کنیم، 5 بار برنده می شویم و آنها 5 بار. باید یاد بگیریم بدون حامد حدادی، صمد نیکا و مهدی کامرانی چند بازی انجام دهیم. تیم ایران و قزاقستان هم تراز با گارد خارجی این تیم هستند.

مصطفی هاشمی ادامه داد: مسائلی وجود دارد که روز یکشنبه و بعد از بازی با سوریه درباره آنها صحبت خواهم کرد. متأسفانه به دلیل احترام تیم های ملی و زحماتی که کشیده اند، فعلا نمی توانم چیزی بگویم. من چیزی می گویم تا به کسانی که مرا خنده دار و بدیهی می خوانند پاسخ دهم.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید اشتباهاتت در این دیدار چه بود، گفت: به کسانی که بسکتبال بازی نکرده اند پاسخ نمی دهم.

* زنگنه: سرمان خم شده است

آرمان زنگنه ملی پوش بسکتبال ایران پس از شکست مقابل قزاقستان گفت: آماده برد بودیم و 10 امتیاز جلو بودیم اما اشتباه ما بود که باختیم. مسابقه سختی بود. آنها خوب بازی کردند و از موقعیت هایشان استفاده کردند و کمتر از ما اشتباه کردند.

وی ادامه داد: بازیکنان آمریکا و شماره 7 آنها شب خوبی را پشت سر گذاشتند. آنها تیم خوبی داشتند و دیگر درجه دوم و سوم نیستند. همه تیم ها قوی هستند.

ملی پوش بسکتبال گفت: ما باختیم و سرمان خم شد اما الان وقت بهانه گیری نیست. اگر بتوانم حرف بزنم، می توانم خیلی چیزها بگویم که فقط زخم های کهنه را التیام می بخشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید