مبارزه پیر جماران حرکتی کاملا منطقی و عقلانی بود/ برخی در داخل و خارج به دنبال تحریف خط فکری امام راحل هستند.


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843711

کمالی با بیان اینکه ابعاد مکتب امام خمینی (ره) به سه قسمت تقسیم می شود، گفت: عقلانیت، عدالت و معنویت دچار تفرقه و شکست شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید کمالی، تحلیلگر سیاسی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز گفت: اگر بخواهیم به شخصیت امام راحیل در بستر تاریخ شیعه بنگریم، ایشان متفکر، فیلسوف، عارف، حکیم و اهل بیت هستند. اولین حکیمی که حکومت را فتح کرد، حقوقدانان در گذشته فرصت پیدایش و ظهور اندیشه سیاسی و حکومت اسلامی را نداشته اند.

تحلیلگر سیاسی هرمزگان گفت: مقام معظم رهبری در 14 خرداد 1401 در حرم امام راحل برای عظمت انقلاب و امام راحل فرمودند امام رهبر بزرگترین انقلاب تاریخ است و به دو نکته اشاره کردند که چرا ما بزرگترین انقلاب هستیم. ? در تاریخ انقلاب‌ها معروف‌ترین انقلاب‌ها انقلاب فرانسه و انقلاب شوروی است که این دو انقلاب را مردم پیروز کردند. اما پس از پیروزی انقلاب، مردم کاری از پیش نبردند و نتیجه این شد که دو انقلاب به سرعت از مسیر اصلی مردمی خود منحرف شدند.

کمالی ادامه داد: در فرانسه 12 یا 13 سال بعد از انقلاب، فرانسه دوباره به سلطنت رسید و ناپلئون به سلطنت رسید و تاج گذاری کرد و سپس همان خانواده های انقلاب فرانسه یعنی خانواده بوربون را حذف کردند و برگرداندند و او را گرفت. در مورد امور فرانسه؛ در شوروی کمتر از 12 سال سن داشتند بعد از چند سال استالین و جانشینانش چنان استبداد و دیکتاتوری را بر شوروی تحمیل کردند که پادشاهی های قبلی این ظلم را ندیده بودند و باز مردم بیکار بودند و هیچ کاری نکردند.


مبارزه امام یک حرکت احساسی نبود، یک حرکت کاملا منطقی و عقلانی بود

وی با بیان اینکه وسعت مدرسه امام خمینی (ره) به سه قسمت تقسیم شده است، گفت: عقلانیت، عدالت و معنویت از هم جدا می شود، در بحث معنویت امام راحل، عارف و شخصیت دینی، مجاهد شبانه روز زنده است، فیلسوفی به تمام معنا و از لحاظ روحی کامل که جز خدا چیزی نمی بیند و فقط از آن سخن می گوید. رضای خدا دعوا نمی کند و تصمیم نمی گیرد.

کارشناس سیاسی هرمزگان: امام خمینی (ره) در بحث عدالت، تکرار و توصیه ها و تکیه بر ضعف های انقلاب، همواره با تکرار این سوال، از مسئولان می خواهند که قشر فقیر جامعه را مورد خطاب قرار دهند و عباراتی مانند رئیس نشینان را تکرار کنند. بیانات امام راحل پرهیز از اشرافیت اصرار بر انتخاب مسئولین از پابرهنه ها نه از ثروتمندان و کاخ که عدل امام خمینی(ره) بود.

کمالی با اشاره به مبانی، شاخص ها و ویژگی های مکتب امام راحل گفت: اصل اول اسلام ناب محمدی; اسلامی که برگرفته از کتاب است و سنتی که با اسلام افراطی، اسلام آمریکایی و اسلام داعشی متفاوت است.


امام خمینی (ره) معتقد بود

وی افزود: بر چه اساسی امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؟ مبتنی بر این نظام توحیدی است. توسط مقامات جعلی است. این نگاه حضرت آقا در 32 سال گذشته است.

کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: اصل زیر اصل پوپولیسم: امام خمینی(ره) به مردم اعتقاد داشتند و انقلاب بر اساس مردم مبارزه با استکبار را آغاز کرد. می بینیم که خبرنگار می پرسد من خمینی را دارم با چه پشتوانه ای می خواهید بجنگید، شما سربازان کی هستید؟ حضرت امام فرمودند که سربازان من در گهواره بودند، این سؤال مربوط به سال 1342 است و من می بینم که در سال 57 از همان سربازانی که در گهواره در پیروزی نظام و انقلاب شرکت کردند و اینها پشتوانه انقلاب اسلامی است. بر مردم تکیه کرد و مردم ایمان آوردند.


امام خمینی (ره) انقلاب جهانی را پایه گذاری کرد

کمالی بیان کرد: اصل بعدی اصل جهان شمولیت است، امام خمینی(ره) قصد داشتند همه بشریت را مورد خطاب قرار دهند و لذا بحث قدس شریف و حمایت از مظلومان را در سراسر جهان مطرح کردند. امام خمینی در این زمینه می فرمایند آمریکایی ها منافع ملی خود را در دنیا تعیین می کنند، او کشته می شود اما جامعه آمریکا او را می پذیرد چون امنیت ملی آمریکا در سطح جهان تعریف نشده است و امام خمینی نیز انقلاب را جهانی تعریف کردند.

وی بیان کرد: اصل زیر: اصل دشمنی: امام نگاه ویژه ای به شناخت دشمن داشت و از موضع گیری در برابر دشمن ابایی نداشت. هیچ اشتباهی نکن.

کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: اصل بسیار مهم دیگر بحث استقلال بود که امام خمینی(ره) مطرح کردند و ایشان بر استقلال تاکید کردند، شعار معروف استقلال جمهوری اسلامی ایران نه شرق و نه غرب جمهوری اسلامی، یعنی ما نباید ارتباط خود را با شرق و غرب از دست داد. منظور امام این بود که ما از نظر ایدئولوژیک در شرق و غرب غش نکنیم و استقلال خود را حفظ کنیم. این استقلال را به نام جهانی شدن ایجاد کردند و می خواستند کم کنند.


برخی از درون و بیرون به دنبال تحریف خط فکری امام راحل هستند

کمالی ادامه داد: عده ای در داخل و خارج که خط فکری و گفتمان امام را مغایر با علایق خود می دیدند، سعی در تحریف خط فکری امام راحل کردند و شروع به عبور سیاسی از امام کردند که منجر به اصلاحات بیشتر شد. 78 سال به عنوان سال امام خمینی، مکتب امام خمینی را معرفی کنیم و دیگران نتوانند خط امام را تحریف کنند.

وی افزود: تحریف را مستقیماً از کسانی شروع کردند که یک روز در مبارزه و یک روز با امام بودند. مثلاً نخست وزیر امام را منتقد جمهوری اسلامی معرفی می کنند. آقای میرحسین موسوی واقعیت را نشان می دهد و عده ای تحریفات تاریخی کرده اند، مثلاً با ایجاد خاطرات و خاطرات با محوریت خاطرات هاشمی به عنوان بخشی از سناریوی تحریف، خاطرات امام باز را منتشر کرده اند که در این زمینه به مردم نیز کمک کرده است. همانطور که آقای دهباشی در بحث. ما تحریف گفتمانی هم داریم و لیبرال ها بیشتر این موضوع را مطرح می کنند چون اسم امام را می خواهند اما خط فکری و مکتب امام را نمی خواهند.

کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: افرادی در بیت امام هستند و می خواهند از این پیوندهای ژنتیکی برای معرفی خود در محافل سیاسی استفاده کنند و من می خواهم نام امام در محافل سیاسی مطرح شود، اما اندیشه امام را تحریف می کنند.

کمالی خاطرنشان کرد: برای پرهیز از تعریف سخت باید نسل جدید را از اندیشه های امام و مکتب آن حضرت آگاه کنیم و در این زمینه روشنگری کنیم. در این زمینه می توان به صحیف امام اشاره کرد که اندیشه و مکتب ایشان در آن نهفته است، تفکر، مکتب و خط فکری امام راحل و رهبر معظم انقلاب در یک راستا و هماهنگ است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید