وظیفه ما معرفی اسلام ناب اسلامی (ص) و اسلام انقلابی است


ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 91/03/28
کد خبر: 1876873

دبیر شورای نگهبان گفت: وظیفه ماست که اسلام را به معنای خاص آن یعنی اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام انقلابی ارائه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان ضمن تقدیر از خدمات مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شما در سازمان تبلیغات اسلامی نشان دادید که در عمل می توان کار کرد. برای خدا انجام شد. .

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد پاک، انقلابی و ولایتمدار است که از فرزندان امام (ره) و تربیت شده مکتب امام (ره) است.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به عملکرد خوب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این نهاد از زمان پیروزی تاکنون آرمان های امام (ره) و انقلاب را در کار خود مد نظر قرار داده است.

وی با ابراز خرسندی از وجود چنین نهاد و خدمتی در این نهاد گفت: دو موردی که از همان ابتدا بر نهادینه شدن در این سازمان تاکید داشتیم روحیه انقلابی و اسلامی بود که بحمدالله حاصل شد.

آیت الله جنتی افزود: باید برای تحقق اهداف و شناساندن مردم به اسلام و انقلاب به ویژه در داخل و خارج تلاش کنیم. البته ما هم کمبودها و کاستی هایی داریم، اما وظیفه ما این است که اسلام را به معنای خاص آن یعنی اسلام ناب اسلامی (ص) و اسلام انقلابی ارائه کنیم. همه كشورهاي اسلامي ادعاي اسلامي دارند و كم و بيش كارها را انجام مي دهند، پس تا زماني كه روحيه انقلابي در بين مسئولان و مردم نباشد، اسلام وجود ندارد. این نوع اسلام، اسلام آمریکایی است.

وی در تبیین اسلام انقلابی گفت: اسلام انقلابی در واقع اسلام را وارد قلب و جایگاه خود می کند.

دبیر شورای اسلامی نگهبان گفت: یکی از وظایفی که در سازمان تبلیغات اسلامی کمتر به آن پرداخته شده است؛ معرفی شخصیت متعالی امام خمینی (ره) به مردم خارج از کشور.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: اخلاق، ایمان، سیاست، زمان شناسی و دیگر ویژگی های امام (ره) همچنان در داخل و خارج مغفول مانده است و باید برای شناسایی این ویژگی ها تلاش کرد.

وی همچنین افزود: ویژگی های امام (ره) بود که انقلاب را به پیروزی رساند، بنابراین یکی از وظایف ما تقدیم امام (ره) است.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: معتقدم شناخت امام (ره) نه تنها در خارج، بلکه در داخل نیز ضروری است و در کشور در حوزه معرفت امام (ره) خلأهایی وجود دارد، بنابراین ما جوانان، به ویژه دانشجویان، باید امام (ره) را بشناسید.

آیت الله جنتی در پایان سخنان خود یادآور شد: نباید انتظار داشته باشیم که نسل جوان امام را همانطور که دیده ایم و همراهش بوده ایم بشناسند و بپذیرند. نه اینطور نیست، ما باید فرهنگ انقلابمان را به نسل دانشجو منتقل کنیم، این انتقال فرهنگ انقلاب وظیفه دانشمندان است. دانشمندان فرزندان واقعی امام هستند. ما در این شرایط هستیم که باید این رسالت را بپذیریم و امام را به نسل جوان معرفی کنیم. ما این را مدیون اسلام هستیم، به ویژه نسل دانش آموزی که بیش از دانش آموز باید احساس وظیفه کند. باید بدانیم که دینی داریم که باید در اسلام و انقلاب به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید