امام جمعه اصفهان در مورد حجاب: مسئولان باید به وظیفه انقلابی خود عمل کنند وگرنه افراد متقی وظیفه آتش دارند.

امام جمعه اصفهان در مورد حجاب: مسئولان باید به وظیفه انقلابی خود عمل کنند وگرنه افراد متقی وظیفه آتش دارند.

مهدوی امام جماعت موقت اصفهان در مجمع بانوان ساکن گلستان شهدا دست نوشته ای در حمایت از عفاف و حجاب نوشت: بسمه تعالی انشالله مسئولین به وظیفه انقلابی خود عمل کنند وگرنه متقیان. مردم در مقابل آتش وظیفه دارند».

امام موقت اصفهان رعایت حجاب و چادر را امری عقلایی خواند و گفت: افرادی که چادر را رعایت می کنند به فرمان عقل خود عمل می کنند و کسانی که عقل خود را رعایت نمی کنند عقل خود را زیر پا گذاشته اند و قبل از اینکه بخواهند قانون را رعایت می کنند، با عقل خود مقابله می کنند.

حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی در گروهی که «حوزه نیوز» از آن به عنوان «زنان خواستار عفاف و حجاب» یاد می کند که چند روزی است در خیمه شهدای گلستان اصفهان تجمع کرده اند، با اشاره به پرسش فکری، باطنی و طبیعی گفت: الزام حجاب حجاب دارای پشتوانه عقلی و فطری و مبتنی بر «فطره الله فطر الناس علیها» است. نشانه آن این است که قبل از دین اسلام، زنانی که عفیف بودند، حجاب داشتند.

وی افزود: حجاب وجه تمایز انسان و حیوان است و حجاب فاصله از سطح حیوانی است، بنابراین حجاب و حیا با هم مرتبط هستند و حیا از همان خانواده کلمه حیا است.

یکی از اعضای خبرگان رهبری برهنگی را مرگ معنوی عنوان کرد و گفت: حجاب احترام به جامعه و آزادی اندیشه است و وقتی پوشش مناسب در جامعه وجود داشته باشد زن و مرد به دنبال کار خود هستند و به جامعه خدمت می کنند اما وقتی پوشش نامناسب باشد. ، نگرانی برای فکر ایجاد می کند.

وی با اشاره به خاطره حضور «جک بالارد» نماینده سابق پارلمان انگلیس در ایران و تجربه یک زن غربی با حجاب در ایران، گفت: آزادی ظاهری ذهن را به خود مشغول می کند در حالی که ما به دنبال آزادی فکری هستیم.

وی افزود: پوشش مناسب احترام به خانواده است زیرا زنی که برهنه ظاهر می شود هزاران نفر را به خود جذب می کند اما اگر ازدواج نکرده باشند به دام گناه می افتند و فکرشان غمگین می شود و اگر ازدواج کنند دیگر از ازدواج خود راضی نیستند.

مهدوی با اشاره به روایتی از سیره و سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت: یکی از معیارهای مهم جامعه پیشرفته این است که زن و مرد با لباس مناسب در جامعه ظاهر شوند و این نشان دهنده پیشرفت فرهنگی است. و زن و مرد وظایف خود را در جامعه انجام می دهند، اما زنان بی شرم و بی عفت نمی توانند به جامعه خدمت کنند و ضرر جامعه هستند.

وی با تاکید بر توصیه شهدا در وصیت نامه هایشان مبنی بر رعایت حجاب و عفاف تصریح کرد: امیدواریم مسئولان صدای زنان خواستار حجاب و عفاف را بشنوند چرا که صاحبان انقلاب نیز همین زنان مطالبه گر هستند. صاحب انقلاب یعنی فردی که بر آرمان های انقلاب اسلامی پافشاری می کند پس محکم بایستید و با حفظ امنیت با روحیه جهادی حرکت کنید و هشدار دهید.

یکی از اعضای راهنمای کارشناسی خاطرنشان کرد: اقدامات خود را رسانه ای کنید و هر چه می توانید بیان کنید و به دیگران منتقل کنید، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز پشتیبان است و این حمایت را وظیفه خود می داند.

مهدوی رعایت حجاب و چادر را امری عقلایی دانست و ادامه داد: افرادی که چادر را رعایت می کنند به عقل خود عمل می کنند و نافرمانی ها قبل از اینکه بخواهند با قانون مواجه شوند عقل خود را زیر پا گذاشته اند. آنها با عقل خود مبارزه می کنند.

وی با بیان جنبه های علمی رعایت حجاب گفت: دنیا در مقابل علم ساکت است و نمی تواند جوابی بدهد به همین دلیل به ما توهین می کنند اما نمی توانند جواب علمی بدهند همانطور که از نظر علمی ثابت شده که سیاهی است. یک رنگ بی صدا و کمترین جذابیت را دارد، بنابراین عقل انسان حکم می کند که رنگ تیره تری را برای تطابق با جامعه انتخاب کنید و مناسب ترین لباس را انتخاب کنید.

یکی از اعضای خبرگان رهبری تاکید کرد: حیا صفتی باطنی است که جرأت گناه را به انسان نمی دهد و انسان را زنده می کند و اگر کارمندان به وظیفه خود عمل کنند، هم پشتوانه الهی را می بینند و هم اقتدار نظام و حفظ را. اگر به تکلیف شرعی خود عمل نکنند، طبق مصداق آیه «یکادو زیتوها یازیئا ولو لم تمساسا نار» اهل آتش به میل خود عمل می کنند.

لازم به ذکر است مهدوی در پایان دست نوشته ای در حمایت از عفاف و حجاب در جمع بانوان ساکن گلستان شهدا نوشت:

بسمه تعالی انشاالله مسئولین به وظیفه انقلابی خود عمل کنند وگرنه وظیفه آتش به مردم متقی است.

دیدگاهتان را بنویسید