دولت سیزدهم در یک سال گذشته بسیار موفق عمل کرده است/ آمریکایی ها عهد خود در برجام را زیر پا گذاشتند و باید به تعهدات خود عمل کنند.


ساعت: 18:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891024

آیت الله دری نجف آبادی گفت: دولت در این یک سال تلاش کرده و موفقیت های خوبی در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی به دست آورده است که یکی از مهمترین آنها مدیریت ویروس کرونا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جماعت اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و بهنار گفت: «هفته دولت یادآور جنایات جنون آمیز منافقین کوردل است که در هفتم تیر و هشتم شهریور دو جنایت کردند. جنایت بزرگی مرتکب شدند.

وی ادامه داد: غم بزرگ شهیدانی چون بهشتی، رجایی و باهنر بر دل ما سنگینی می کند. دشمنان فکر می کردند با شهادت این بزرگان می توانند انقلاب را از بین ببرند، اما امام محکم ماند و انقلاب را حفظ کرد و خداوند آبروی منافقین را برد».

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ائمه اطهار انقلاب برجسته هستند و تمام وجودشان غرق در اسلام و تقوا و خدمت است و ملت ما فریب منافقین را نمی خورد.

امام جمعه اراک با اشاره به اتمام یک سال از دولت سیزدهم گفت: آقای رئیسی و همکاران در این یک سال زحمات زیادی کشیده و موفقیت های خوبی در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی به دست آورده اند که یکی از مهمترین آنها موضوع مدیریت بیماری کرونا، امروز بیش از 153 میلیون دوز واکسن در کشور توزیع شده است و اگر در نظر بگیریم تعداد فوتی ها تک رقمی می شود.

وی گفت: امروز بیش از 60 هزار مگاوات برق در کشور در حال تولید است با وجود اینکه سدهای ما آب زیادی ندارند و این کار بزرگی است و برنامه ریزی برای تولید بیش از 10 هزار مگاوات برق جدید و استفاده از ظرفیت در حال انجام است. نیروگاه های خورشیدی .

امام جمعه اراک با ارزیابی رویکرد دولت در سیاست خارجی و تعاملات راهبردی با روسیه، چین و کشورهای شرقی به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها هستند که عهدشکنی کردند و باید به تعهدات خود عمل کنند، دولت و کشور آژانس امنیت ملی شورایی هم توجه دارد و نباید به آنها بی احترامی کرد زیرا یک بار از این سوراخ گزیده شدیم.

دری نجف آبادی در بخشی دیگر از سخنان خود بر آمادگی و بسیج ظرفیت برای پیاده روی عظیم اربعین تاکید کرد و افزود: مذاکرات بسیار خوبی با طرف عراقی انجام شد و امیدواریم برنامه ریزی برای حضور 5 میلیونی مردم به خوبی انجام شود. استان مرکزی در راه است، هم به عنوان استان معین ایلام در مهران و هم در مسیر نجف و کربلا فعالیت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در بحث پیاده روی اربعین دولت باید سیاست گذاری کند و زیرساخت ها را فراهم کند و بقیه کار را مردم انجام دهند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) حضور مقتدر و بین المللی جمهوری اسلامی در عرصه مقاومت و حکایت از عشق، ارادت و وفاداری به اهل بیت(ع) و شهدا دارد.

دری نجف آبادی در بخشی دیگر از خطبه ها با اشاره به اهمیت نهاد خانواده در جامعه خاطرنشان کرد: رکن اصلی خانواده مادر است چرا که او نقش بسیار شایسته ای در تربیت فرزندان دارد، متاسفانه در استان مرکزی ما از نظر آماری از نظر سن ازدواج، باروری و طلاق وضعیت خوبی نمی بینیم و همه به خصوص سالمندان باید در حل این مشکل کمک کنند زیرا عواقب بدی دارد.

امام جمعه اراک همچنین افزود: نماز جمعه و جمعه کلاس تقوا و حضور قلب در محضر پیامبر اکرم (ص) است، همچنین در روایت داریم که روز قیامت بین آن دو برقرار می شود. نماز ظهر و عصر جمعه و باید این روز را گرامی بداریم.

دری نجف آبادی با تسلیت ایام شهادت امام سجاد (علیه السلام) و برشمردن فضایل آن حضرت خاطرنشان کرد: عمر پربرکت امام زین العابدین (ع) در حساس ترین دوران تاریخ اسلام پس از واقعه کربلا سپری شد. و شاید هیچ دوره ای از زندگی ائمه اطهار چنین بحرانی نبوده است، اما امام سجاد سعی می کرد با شجاعت و تدبیر و تلاش اسلام اصیل و واقعی را زنده نگه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) مکتب اسلام را مطرح کرد و در اجرای آن پیشگام بود، برخلاف کسانی که امروز در فلسطین زنان و کودکان را می کشند و از حقوق بشر صحبت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید