معرفی اسلام ناب و رفع انحرافات دینی و سیاسی در جهان از طریق انقلاب اسلامی


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1805684

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی با اشاره به اینکه در حال حاضر انقلابی بزرگ با ماموریت های سخت هستیم، گفت: انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی را در جهان معرفی کرده و در تلاش است تا انحرافات دینی و سیاسی را در جهان از بین ببرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا، با اشاره به ضرورت انجام پژوهش های شناختی درباره پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بررسی زوایا، ابعاد و علل تأثیرات اجتماعی پیروزی انقلاب اسلامی ضروری است. برای شناخت مسیر موفق جمهوری اسلامی در اهداف و آرمان هایش.
وی ادامه داد: تمرکز بر پژوهش شناختی انقلاب اسلامی در حال حاضر برای همه گروه‌ها و نسل‌ها حائز اهمیت است، زیرا با گسترش بینش‌های معرفتی و سیاسی در بین اقشار مختلف مردم، تحلیل دقیق نهضت اسلامی قابل دسترس‌تر خواهد بود. و نگاهی وظیفه شناس. تردیدی نیست که تحلیل های نادرست انحرافی و استقرایی مخالفان و مخالفان، اذهان را مغشوش می کند و گاه گام ها را سست می کند و قلم ها را آلوده به تحریف و تخریب می کند و زمینه ساز بی ثباتی فکری جامعه می شود; در این کمپین مهم باید جهت گیری درست و توجه به جنبه های عقیدتی انقلاب اسلامی که در دوران سیطره رسانه های بیگانه متمرکز بر افکار عمومی اهمیتی دوچندان پیدا می کند.

موضوعات پژوهش شناختی انقلاب اسلامی در گام دوم
استاد و مدرس حوزه علمیه با اشاره به سرفصل های پژوهش شناختی انقلاب اسلامی در ارائه گام دوم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب منشور دائمی و محور پژوهش در تمامی موضوعات مرتبط است. گام به انقلاب اسلامی مهمترین ویژگی رهبر فرزانه و مدبر انقلاب اسلامی است که آن را به گوش همه ملت ایران رساند و گذشته را آنگونه که بود به تصویر کشید و آینده را به تصویر کشید.
وی خاطرنشان کرد: اهمیت این بیانیه در مرحله اول، محورهایی هستند که گذشته انقلاب را رقم زده و آینده آن را می سازند. اگرچه زبان بیان، زبان عمل و نگاه آن به افق مقدس است، اما امام حوزه عمل و تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را در بر می گیرد و به طور پویا، حقیقت انقلابی بودن را بازخوانی و تأمل می کند. . در هر صورت معتبرترین منبع برای شروع پژوهش شناختی انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم است که سند جامع انقلاب اسلامی است و آغاز نهضت تا انقلاب تا پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی را در بر می گیرد. نظام اسلامی داده شده.

شناخت و تبیین مبانی انقلاب اسلامی
حجت الاسلام بنیادی گفت: عنوان «شناخت و تبیین مبانی انقلاب اسلامی» یکی از موضوعات مهم در شناخت مبانی و اهداف نهضت، پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن است. ; مبانی انقلاب اسلامی را در دو حوزه می توان بررسی کرد: «دین و عقل». انقلابی که مبتنی بر اصول دینی و معیارهای عقلانی، مبنا و مبدأ و مقصد خاص آن است که بر اصول خاص، ارزش‌های معین استوار است. و وظایف معلوم است که او در راه است.
وی افزود: پر واضح است که اساسی ترین اصل در شکل گیری نهضت اسلامی مردم ایران، جدایی ناپذیری دین از سیاست، بلکه عینیت دین و سیاست است. سعادت برای انسان و تشکیل جامعه اسلامی مترقی است تا فضایل در فضای جامعه تحقق یابد و متبلور شود.

معرفی اسلام ناب و رفع انحرافات مذهبی و سیاسی در سطح جهانی
استاد حوزه علمیه ادامه داد: انقلاب اسلامی سرآغاز بیداری امت اسلامی، تقویت پیکره عظیم ملت های مسلمان، پایبندی به مبانی دین مبین اسلام و ایجاد خودباوری در بین ملت ها بوده و هست و این هدیه آسمانی به جهان اسلام». که به ملت های آزادی خواه خود روی آورد و در چنگال شیطان و مستکبران گرفتار شد؛ در واقع شناسایی و شناخت جایگاه مردم و مسلمانان در جهان پیامی بود که با انقلاب اسلامی به تمام دنیا مخابره شد. .
وی افزود: نکته مهم در این زمینه معرفی حقیقت اسلام و نشان دادن منطق و قدرت تعالیم اسلامی است که در پرتو آن مکاتب مادی که بر ذهن ملت ها و توهمات آنها بازی می کرد بر جهان مسلط شد. به حاشیه رانده شود یا چالشی جدی ایجاد کند.
حجت الاسلام بنیادی گفت: مقصود شناسایی لایه های نامرئی شرق و غرب است که همان ایدئولوژی های پوسیده و پوچ است که در سایه مزاحمت ها و قدرت ابرقدرت ها از دیدگان پنهان مانده است و انقلاب اسلامی خطر مکتب شرق و غرب خطرناکتر از خطرناک بودن آن است نسامی آنها را به گونه ای معرفی کرد که انقلاب اسلامی در عصر سلطه شرق و غرب به عنوان یک قطب قوی، ظهور و دوگانگی اسلام و استکبار را به جای دوگانگی شرق و غرب و آنها معرفی کرد. مدارس

شناخت مولفه های پیروزی، پایداری و پویایی انقلاب اسلامی
وی ادامه داد: «شناخت مؤلفه های پیروزی انقلاب اسلامی» موضوع مهمی است که در عرصه های مختلف قابل درک و شناخت است که بارزترین آن بازگشت به همان مبانی انقلاب اسلامی است که تجربه آن با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، اما آنچه که وظیفه سختی را ایجاد می‌کند، معرفی و ارتقای آگاهی نسل‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. ایمان قوی، رهبری آگاهانه، ویژگی های فکری و تربیتی مردم، وحدت امت، مسئولیت پذیری، توکل و اطاعت از ولایت، ایثار و پایداری و… نمونه‌های بارز برتری انقلاب اسلامی است که با سایر انقلاب‌ها و تحولات بزرگ فاصله دارد. در جهان اجتماعی وجود دارد.

الزامات حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی در عصر حاضر
استاد و مدرس حوزه علمیه تاکید کرد: اگرچه مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی موضوع مهمی برای حفظ انقلاب اسلامی است، اما زمان شناسی و آینده پژوهی انقلاب اسلامی برای حفظ دستاوردهای انقلاب و انقلاب اسلامی بیش از دسترسی ضروری است. به جایگاه مورد نظر در آینده تحقق یابد. بر این اساس «برنامه و الگوی پیشرفت در همه عرصه ها و اهداف انقلاب اسلامی» رکن اصلی تداوم انقلاب اسلامی است.

ما اکنون یک انقلاب بزرگ و مأموریت های دشوار هستیم
وی ادامه داد: بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد و جهان ایران اسلامی را با اندیشه ای که برآمده از اندیشه و خرد است، دوستداران انقلاب ایران را به حساب می آورد و دشمنان از هیچ توطئه ای فروگذار نکرده اند. ظاهری ندارند، گذشتند، اما جبهه متحد شیاطین و سلاطین ظلم و ستم نشان می دهد که «انقلاب اسلامی با کارکرد بارز و متعالی خود، اذهان و افکار جهانیان را تسخیر کرده و دلها را به سوی خود معطوف کرده است. «مخالفان گاهی به این قاطعیت اذعان می‌کنند و گاهی انکار می‌کنند، اما نتیجه این است که جبهه اسلامی شکل گرفته و تشکیل نظام جهانی با تفکر لیبرالی و اسلامی را خطری بزرگ برای خود و منافع نامشروع خود می‌دانند.
حجت الاسلام بنیادی با اشاره به ماموریت ها در این صحنه تقابل حق و باطل؟ و برای احقاق حق انقلاب چه باید کرد؟ وی گفت: به نظر می رسد پاسخ به این گونه پرسش ها در اهتمام و خستگی ناپذیری و امید خالصانه و خوش بینی به آینده است. جامعه و جوانان امروز باید همدیگر را آن گونه که هستند بشناسند و فضای فکری خود را تحلیل کنند، آسیب ها را ببینند، کاستی ها و کجروی ها را بشناسند، به وعده های الهی و نعمت های الهی ایمان داشته باشند و به هدایت های الهی اطاعت کنند و بر نقاط قوت بسیار تکیه کنند. اسلام با افتخار از قدم ها دفاع کرد. موفقیت، عمل با علم و دین، که وظیفه ای ماندگار در تاریخ تاریخ است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید