مشکل حجاب با جریمه و محرومیت حل نمی شود / پرونده فرهنگ با گرفتن و بسته شدن حل نمی شود

مشکل حجاب با جریمه و محرومیت حل نمی شود / پرونده فرهنگ با گرفتن و بسته شدن حل نمی شود

نماینده مجلس درباره برنامه جدید پلیس برای برخورد با زنان و دختران بی حجاب: این روش بعید است / این کارها جامعه را شلوغ می کند و دشمن هم می تواند از این جریان سوء استفاده کند / نظمی در مورد حجاب وجود ندارد / این رفتار پسر باعث می شود تحولات و تحولات در جامعه

مسعود مزیکیان نماینده مجلس در خصوص طرح جدید پلیس برای برخورد با زنان و دختران بی حجاب هشدار داد: فرهنگ با دستگیری و زندان حل نمی شود… اینها جامعه را شلوغ می کند و دشمن نیز از این روند می ترسد. می تواند سوء استفاده کند.

این فعال سیاسی و نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران افزود: ما قبلا این کارها را انجام داده ایم و نتیجه آن رفتار امروز است. اگر قرار بود با این چیزها حالش خوب باشد، تا الان بهتر شده بود. همه ارگان هایی که مسئولیت حجاب و عفاف را بر عهده گرفتند و قرار بود در زمینه تربیت، استدلال و استدلال و بحث کارشناسی کار کنند، کار نکردند. الان به جایی رسیده اند که می خواهند با گرفتن، جریمه و مصادره مشکل را حل کنند که قطعاً حل نمی شود زیرا روش اشتباه است.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: ممکن است در جاهایی دوربین داشته باشند اما نتوانند به طور کامل آن را پوشش دهند و با آنها برخورد کنند. بعید است این روش کار کند. تمام موضوع این است که کار فرهنگ با تعطیل کردن آن حل نمی شود. ایمان را نمی توان با دستور انجام داد. حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر دستور می دهد که گویند من امیر هستم، دستور دادن است. نه فقط حجاب، بلکه در تمام قسمت هایی که می خواهیم دستور بدهیم و اطاعت می کنند، این نوع ادبیات سه جنبه مفسده دارد. دل ها را تیره می کند؛ دین را تضعیف و بی اعتبار می کند و تغییرات و انقلاب ها را به هم نزدیک می کند.

مسعود مزیکیان فعال سیاسی و پزشک اصلاح طلب است. وی که 4 دوره قبل در مجلس حضور داشت و در سال های 1390 تا 1394 نایب رئیس اول شورای اسلامی بود، این فوق تخصص جراحی قلب در دولت دوم اصلاحات (1380 تا 1384) به ریاست سید وزیر بهداشت وزیر بهداشت بود. محمد خاتمی.

وی افزود: این روش برای عده ای که مشکلی با دین ندارند مشکل ایجاد می کند. فردی که بی حجاب است ممکن است ربطی به دین نداشته باشد، اما وقتی به نام دین به حجاب می پردازند، آن فرد با دین مشکل پیدا می کند. آنها باید به این فکر کنند که چگونه این مشکل را حل کنند.

این پزشک تاکید کرد: کل بحث حجاب یک امر فرهنگی و اعتقادی است، به زور نمی شود. آدم نمی تواند بچه اش را مجبور کند در خانه خودش هر کاری می خواهد بکند.

او ادامه داد: فرزندم دشمن من نیست، فرزندم قطعاً من را دوست دارد، اما زیاد به حرف های یک نفر گوش نمی دهد، مگر اینکه با منطقی که در ذهنش تبدیل به یک باور می شود صحبت کنید و بعد به آن عمل کند. در مورد حجاب هم باید کار کرد. ما کار فرهنگی نکردیم، پرورش ندادیم، از بچگی آن را رها کردیم، حالا می خواهیم به کارهای گذشته بپردازیم که ممکن نیست. این فعالیت ها جامعه را پرجمعیت می کند و دشمن می تواند از این روند بهره ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید