برخوردهای اخیر با حجاب نگران کننده است/ حجاب نباید امنیتی شود/ مشکل فرهنگی با زور و تهدید و ارعاب حل نمی شود

برخوردهای اخیر با حجاب نگران کننده است/ حجاب نباید امنیتی شود/ مشکل فرهنگی با زور و تهدید و ارعاب حل نمی شود

روز جدید : “به جای مسئولیت، سریع مشکل را تبدیل به مشکل امنیتی می کنند و تقصیر را به گردن دشمن می اندازند. خود را تبرئه کنند/ این را یک مشکل امنیتی بدانند رفع مشکل است/ ایمن سازی مشکل و در هم شکستن آن حل نمی شود. این مشکل، اما بدتر از آن، او انجام می دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه “بی حجابی را یک فرافکنی جلوه دادن” دانست و گفت: برخی از افراد بی حجاب این اعتقاد را در دل ندارند اما مسئولان نسبت به برخی از ما واکنش نشان می دهند. رفتار اجتماعی.”

نماینده بستان آباد (آذربایجان شرقی) در مجلس افزود: باید بدانیم معضل و معضل فرهنگی راه حل فرهنگی دارد و مشکلات فرهنگی با زور و تهدید و ارعاب حل نمی شود.

وی همچنین گفت: دفاع از مشکل و حمله به آن، این مشکل را حل نمی کند، آن را بدتر می کند. سازماندهی مشکل حجاب درست نیست و نوعی فرافکنی است. کسانی که مسئولیت فرهنگی در جامعه داشتند به جای مسئولیت پذیری سریع مشکل را تامین می کنند و دشمنان را مقصر می دانند تا خود را تبرئه کنند.

نوری کازالچه گفت: این مشکل در جامعه دلایلی دارد. این علل باید اصلاح شود و برای رفع آن به دنبال راهکارهای فرهنگی باشیم.»

وی ادامه داد: مردم ایران قبل از اسلام هم در پوشش و رفتارشان عفیف بودند و برای لباس عفیف ارزش قائل بودند و بعد از اسلام این فرهنگ غنی تر شد. اینکه این وضعیت در جامعه پیش می آید باید ریشه ای داشته باشد. اگر دلایل پیدا شد، به قسمت دشوار می رویم. بیایید دلایل وقوع این درگیری ها را پیدا کنیم».

نوری قزلچه افزود: این موضوع نباید از نظام فرهنگی خارج شود و به یک موضوع امنیتی تبدیل شود. بسیاری از دشمنان نظام می خواهند از این مشکلات استفاده کنند و از این مشکلات برای ساخت سلاح علیه نظام استفاده کنند. از سوی دیگر برخی افراد را تشویق به رفع حجاب می کنند و از سوی دیگر برخی را تشویق می کنند که باید با آنها برخورد شود. مسئولان نباید در این دام بیفتند. ما نباید به موضوع به عنوان یک مسئله امنیتی نگاه کنیم و آن را مرتبط با امنیت کشور بدانیم.»

وی تاکید کرد: موضوع بی حجابی یک معضل فرهنگی است که در کشور به وجود آمده و حاصل یک سری مشکلات است. حتی آنهایی که همخوانی ندارند این باور را در دل ندارند، اما مسئولان نسبت به برخی رفتارهای اجتماعی ما واکنش نشان می دهند. این واکنش ها را نباید قطعیت تلقی کرد و نباید با جاهای دیگر مرتبط کرد. اگر به این مشکل به عنوان امنیتی نگاه کنیم، باید آن را رفع کنیم زیرا این یک مشکل فرهنگی است که باید با راهکارهای فرهنگی ارائه شود.»

دیدگاهتان را بنویسید