اسماعیل کهرم: با زور و زور و فریاد نمی توانیم جمعیت را زیاد کنیم

اسماعیل کهرم: با زور و زور و فریاد نمی توانیم جمعیت را زیاد کنیم

روز جدید رئیس کل سازمان غذا و دارو صبح امروز در بخشنامه توزیع رایگان یا یارانه های پیشگیری از بارداری، داروها و مواد مخدر را ممنوع کرد تا مرحله عملیاتی قانون جوانان و جمعیت مصوب مجلس و دولت آغاز شود. . اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست و مشاور سابق سازمان محیط زیست: همانطور که گفتم جوانی جمعیت با بخشنامه و زور و زور ساخته نمی شود. از منابع و ذخایر انرژی در کشور در جهت افزایش جمعیت استفاده نشده است. جمعیت در وهله اول خواهان رفاه هستند. باید از امکانات کشور به درستی استفاده شود. تا امروز این اقدامات انجام نشده است. آیا با این ویژگی ها می توانیم جمعیت را افزایش دهیم؟ این هرگز نباید اتفاق بیفتد. ممنوعیت داروهای ضدبارداری از راه دیگری برای مردم فراهم می کند

; صبح امروز، سازمان غذا و دارو، مدیرکل را از توزیع رایگان یا یارانه داروهای ضدبارداری منع کرد و این به معنای آغاز مرحله عملیاتی قانون «جوانان در جمعیت» مصوب مجلس و دولت وی است.

بر اساس این طرح، تمامی داروهای ضد بارداری موجود در داروخانه های سراسر کشور باید با تجویز پزشک باشد.

پیش از این، «لغو یارانه پیشگیری از بارداری» از سوی فاطمه محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نگرانی گسترده جامعه پزشکی و بشردوستانه ایران را برانگیخته است.

«این طرح با هدف تجاوز به حق مردم برای تصمیم گیری در مورد تولد است. نکته مهم این است که به گفته کارشناسان، داروهای ضد بارداری نه تنها از بارداری جلوگیری می کنند، بلکه از انتقال بیماری هایی مانند کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس و ایدز نیز جلوگیری می کنند.

موضوع افزایش جمعیت با ایجاد ممنوعیت هایی با واکنش فعالان سیاسی، محیط زیست و … مواجه شده است. اسماعیل کهرم، دوستدار محیط زیست و فعال محیط زیست می گوید: «اگرچه رشد جمعیت برای ایران ضروری است، اما این بخشنامه قابل اجرا نیست.

این فعال عمومی می گوید دولت باید بداند که «تولید» مردم ایران دستوری نیست و بر اساس دستور و بخشنامه انجام نمی شود. هر کودک به عنوان یک زندگی عادی سالانه چندین میلیون هزینه دارد. کودک در مقاطع مختلف نیاز به آموزش دارد و پس از بیست سال زندگی، جوانی است که نیازمند مسکن است.

مشروح گفتگوی اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست و محیط زیست با سایت دیده بان ایران به شرح زیر است:

اسماعیل کهرم، کارشناس سابق محیط زیست و مشاور سابق سازمان محیط زیست به دیده بان ایران می گوید که آیا منابع طبیعی و ذخایر انرژی کشور عامل افزایش جمعیت کشور بوده است یا خیر. اما او آن چمدان را در کمد پنهان کرد. به نظر شما این مرد با پولی که دارد نمی تواند غرور بخرد؟ مطمئنم او می تواند یک پراید بخرد، اما خودش نمی خواهد از این پول استفاده کند و هیچکس کاری از دستش بر نمی آید. ما ذخایر انرژی زیادی داریم بعد از روسیه دومین منبع گاز دنیا را داریم و یکی از کشورهایی هستیم که نفت زیادی داریم و معادن طلا و الماس زیادی در این کشور وجود دارد اما کجای دنیا ما از نظر اقتصادی؟ پاسخ من خیر است. چون حکومت خوبی نداشتیم و در چند سال گذشته فقط می خواستیم کشورهای قدرتمند را نابود کنیم و با کشورهای فقیر دوست شویم. این کشور نیز مانند ونزوئلا یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و ما به دوست و یاور این کشور تبدیل شده ایم.

کهرم درباره وعده ابراهیم رییسی برای ساخت یک میلیون خانه در سال، گفت: رئیس جمهور می گوید (می خواهد سالی یک میلیون خانه بسازد، در چهار سال ریاست رئیسی چهار میلیون خانه ساخته می شود). شما می خواهید بیاورید، می گویند (با خلوص نفت) یعنی نفت می دهند و سیمان و ماسه و گچ می گیرند، پس نتیجه می گیریم سرمایه بدهکار هستیم، مثل مردی هستیم که پول دارد، اما پول ما است. در کمد. در واقع مسئولان از ثروت ما به نفع مردم این کشور استفاده نکرده اند.

بوم شناس کشور می افزاید: از منابع و ذخایر انرژی در کشور برای افزایش جمعیت به درستی استفاده نشده است. جمعیت در وهله اول خواهان رفاه هستند. دولتمردان باید بدانند که «بازتولید» مردم ایران دستوری نیست و طبق دستور و بخشنامه انجام نمی شود. هر کودک به عنوان یک زندگی عادی سالانه چندین میلیون هزینه دارد. کودک در مقاطع مختلف نیاز به آموزش دارد و پس از بیست سال زندگی، جوانی است که نیازمند مسکن است.

وی با اشاره به تاثیر افزایش جمعیت بر کمبود آب فعلی کشور گفت: این امر مشکلات کم آبی را 100 درصد افزایش می دهد. نه تنها برای نوشیدن، هر فرد به طور متوسط ​​روزانه 6 لیوان آب می نوشد، بلکه هر فرد برای سلامتی به حدود 250 لیتر آب نیاز دارد. بنابراین آب یکی از نیازهای زندگی است. مقدار کمی آب برای سلامتی و آشامیدن است، بیشتر آن در کشاورزی و تولید مواد غذایی مصرف می شود.

کهرام در ادامه درباره اجرای بخشنامه طرح جوانان گفت: همانطور که گفتم جوانی جمعیت با بخشنامه، زور و اجبار انجام نمی شود. از منابع و ذخایر انرژی در کشور در جهت افزایش جمعیت استفاده نشده است. جمعیت در وهله اول خواهان رفاه هستند. باید از امکانات کشور به درستی استفاده شود. تا امروز این اقدامات انجام نشده است. آیا با این ویژگی ها می توانیم جمعیت را افزایش دهیم؟ این هرگز نباید اتفاق بیفتد. “ممنوعیت وسایل پیشگیری از بارداری به شیوه ای متفاوت به مردم ارائه می دهد.”

با وجود شرایط نامناسب اقتصادی در کشور؛ متأسفانه، من مطمئن هستم که جمعیت کشور رو به کاهش است و مانند بسیاری از کشورهای دیگر مانند افغانستان، علاوه بر کارگران، نیاز به جذب معلم نیز داریم و مطمئن باشید که دانش آموزان ما با معلمانی روبرو خواهند شد که فارسی صحبت می کنند. مشکلاتی دارند من اسماعیل کهرم با افزایش جمعیت موافقم اما در چه شرایطی؟! «جمعیت بدون مسکن، بهداشت، آب و سایر منابع طبیعی در مشکلات کنونی امکان پذیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید