آیت الله نورمفیدی: در بحث حجاب نباید برخوردها نتیجه معکوس داشته باشد/ بیشتر اقداماتی که برای مقابله با بی حجابی ها انجام شد تهدید، زور، فشار و تصرف و زندان بود که نتیجه نداد و عده ای را در موضع تقابل قرار داد.

آیت الله نورمفیدی: در بحث حجاب نباید برخوردها نتیجه معکوس داشته باشد/ بیشتر اقداماتی که برای مقابله با بی حجابی ها انجام شد تهدید، زور، فشار و تصرف و زندان بود که نتیجه نداد و عده ای را در موضع تقابل قرار داد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار دبیر و کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان تاکید کرد: در کشور ما علاوه بر واجب اسلامی، رعایت حجاب یک امر شرعی است. لازمه اما چه ابزاری این موضوع نهادینه شده است مهم این است که متأسفانه بخش زیادی از اقدامات با زبان تهدید و زور و فشار و بازداشت و حبس صورت گرفت که جواب نداد و عده ای را وارد جامعه کرد. در موضع تقابل

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار با دبیر و کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: حجاب از شئون دین ماست و در آن شکی نیست. . اما در مواجهه با افراد بی حجاب و بدحجابی نباید به گونه ای برخورد کرد که نتیجه معکوس داشته باشد.

وی تاکید کرد: رعایت حجاب در کشور ما علاوه بر تکلیف شرعی یک الزام قانونی است، اما مهم این است که چگونه و به چه شکلی این امر نهادینه شده است او پاسخی نداد و برخی افراد جامعه در جایگاهی قرار می گیرند که تقابل

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اخیراً از رسانه ملی بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ریشه بدحجابی و بدحجابی و اینکه چرا زنان را در غرب به این وضعیت رساندند، پخش کردند. معظم له با استناد به سخنان خود غربی ها در مورد حجاب و فلسفه آن بسیار زیبا توضیح داده است. باید دلیل و ریشه آن را بگوییم تا افکار عمومی به ویژه زنان بدانند پشت این ماجرا چیست؟

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: برای امر به معروف و نهی از منکر باید تذکر زبانی را افراد باسواد، اساتید دانشگاه و شخصیت های مردمی که جایگاه خوبی در بین مردم دارند و مورد احترام جامعه هستند، داده شود. دستور اسلام این است که از افراد فصیح و تأثیرگذار که در گفتار مؤدب باشند استفاده کنید. در زندگی پیامبر اسلام (ص) که می خواست پیکی نزد امپراتور روم بفرستد این گونه بود; او از رشید، مرد خوش صحبت، خوش تیپ و مودب به نام ‘داحیه کلبی’ استفاده کرد. نباید این گونه اتفاق بیفتد که مردم با مردم این گونه برخورد کنند که نتایج منفی به همراه داشته باشد و نباید منتظر تاثیر فوری این صحبت ها و تذکرات در جامعه باشیم. بلکه باید برای کارهای طولانی مدت و ضروری انجام شود.

رئیس ستاد کل استان ادامه داد: ستاد باید با سایر ذینفعان هماهنگی داشته باشد و بدون برنامه ریزی و مطالعه هیچ اقدامی صورت نگیرد که نه تنها تاثیر مثبت دارد بلکه نتایج منفی نیز به دنبال دارد. اخیرا گفته است؛ غرب با برنامه به دین و اسلام و حجاب می زند، ما هم باید با برنامه عمل کنیم. پس کسانی که مایل به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند باید برگزیده و متخصص باشند تا اثرگذار باشند. برای شناخته شدن، نه تنها باید یک تهدید، بلکه تشویق نیز باشد، باید روش های موثر انتخاب و اعمال شود.

دیدگاهتان را بنویسید