هشدار عبدالکریمی درباره تبدیل ایران به سوریه با نادیده گرفتن مدرنیست ها دهه هشتادی سرکش هستند و هیچ مرجعی را قبول ندارند

هشدار عبدالکریمی درباره تبدیل ایران به سوریه با نادیده گرفتن مدرنیست ها  دهه هشتادی سرکش هستند و هیچ مرجعی را قبول ندارند

روز جدید : بدترین راه مقابله با این نسل، روش پلیسی است/ برای فرونشاندن خشم و نارضایتی مردم نیز باید از ابزارهای نرم استفاده کرد/ گشت ارشاد شکست خورد.

بیژن عبدالکریمی با تاکید بر اینکه این نسل عصیانگر است و هیچ مرجعی را نمی پذیرد، گفت: رویکرد پلیس، نظامی و امنیتی به یک موضوع فرهنگی-اقتصادی بی شک ما را به سوریه و تفرقه می کشاند.

بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه، در حالی که رویدادهای اخیر را از منظر هرمنوتیکی در مورد شکاف میان مدرنیست ها و سنت گرایان بررسی می کند.

به گزارش اعتماد، حواشی آن گفتگو را در ادامه می خوانید:

* در جامعه ایران با دوقطبی مدرنیست ها و سنت گرایان مواجه هستیم.

* در تمام این سال ها خواسته ها و مطالبات تجددخواهان نادیده گرفته شد و این گروه به عنوان شهروندان درجه دو تلقی شدند.

* تجددگرایان در دولت نماینده ندارند و تمامی نمایندگان آنها در ادارات مختلف تعلیق یا حذف شده اند.

*قدرت سیاسی ما نتوانسته با طبقه متوسط ​​رابطه معقول برقرار کند و طبقه متوسط ​​ایران مدام در حال کوچک شدن است.

*طبقه متوسط ​​ایران (و همه اقشار جامعه) روز به روز در حال لاغر شدن است و توده های آنها روز به روز لاغرتر می شوند و نمی توانند مانند سایر شهروندان جهان از امکانات دنیای تکنولوژیک فعلی بهره ببرند. آنها نمی توانند در ماشین مناسب سوار شوند، تلفن های مناسب به آنها محدود است، اینترنت نیز محدود به آنها است و غیره. به همین دلیل این طبقه هم از نظر روحی و هم از نظر اقتصادی تحت فشار است.

* این نسل سرکش است و هیچ مرجعی را نمی پذیرد. در خانه اقتدار پدر را نمی پذیرد، در مدرسه و دانشگاه اقتدار معلم و استاد را نمی پذیرد. او حتی اقتدار مردان را بر زنان نمی پذیرد و عموماً به شدت ضد اقتدار است. همچنین با سنت در تعارض است و همه اصول سنت را زیر سوال می برد.

* این نسل را باید فهمید. بدترین راه مقابله با این نسل، روش پلیس، نظامی و امنیتی است.

* سیاستمداران باید در برخورد با این نسل نگاه پدرانه داشته باشند نه افسران پلیس.

*اگر اصلاح و تغییر دیدگاه صورت نگیرد و جریان های سنت گرا و حامیان گفتمان انقلابی روند تاریخ را درک نکنند، روح زمانه را درک نکنند، در فضای عمومی با مشکلات عمیق تری مواجه خواهیم شد. از جامعه

* برخورد پلیس، نظامی و امنیتی یک موضوع فرهنگی-اقتصادی است که بدون شک ما را به سوریه و تفرقه می کشاند.

* گشت ارشاد شکست خورد. فقط مسئولان باید این شکست را بپذیرند و اعلام کنند.

* گشت ارشاد در آینده مهم نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید