رئیس قوه قضائیه: در مقوله حجاب و عفاف، قضات و ضابطان باید در چارچوب قانون عمل کنند. ما نمی خواهیم کاری احساسی و زودگذر انجام دهیم

رئیس قوه قضائیه: در مقوله حجاب و عفاف، قضات و ضابطان باید در چارچوب قانون عمل کنند.  ما نمی خواهیم کاری احساسی و زودگذر انجام دهیم

روز جدید حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای رئیس قوه قضائیه گفت: امروز برخی از دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران و مردم متدین ما به دنبال ترویج ابتذال، بدحجابی و بدحجابی در جامعه و پیگیری این معضل هستند. نیاز به کار اطلاعاتی دارد.”

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز برخی از دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران و مردم متدین ما به دنبال ترویج ابتذال، بداخلاقی و فحاشی در جامعه هستند و پیگیری این معضل نیازمند کار اطلاعاتی است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای امروز (دوشنبه 29 تیرماه) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی ضمن تبریک و خیرمقدم به اعیاد ماه ذی الحجه و در پیش بودن عید غدیرخم. ، به دیدار اخیر مقامات قضایی با رهبری اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با رهنمودها و رهنمودهای خود انرژی مضاعفی را به مسئولان و دست اندرکاران دستگاه قضایی تزریق کردند و امیدواریم بتوانیم گامی رو به جلو برداریم. با تلاش و کوشش بیشتر در راستای عملیاتی شدن منویات سرد و فرمایشات حضرتعالی.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اجرای فرامین و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دستگاه های مختلف قوه قضائیه تصریح کرد: پس از دیدار با مقام معظم رهبری و استماع فرامین و فرمایشات ایشان، برنامه ریزی و اقدامات لازم برای اجرای فرامین معظم له انجام شد. بلافاصله در دستور کار بخش های مختلف قوه قضائیه قرار گرفت. لذا در جلسه امروز شورای عالی قضایی، هماهنگی و جمع بندی اقدامات انجام شده در راستای اجرای فرامین و فرامین مقام معظم رهبری انجام خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه از تمامی ضابطان و کارکنان دستگاه قضایی که طی یک سال گذشته به نحو احسن به وظایف قانونی خود عمل کردند، قدردانی کرد و تاکید کرد: ضابطان و همکاران قضایی ما ملزم و متعهد به اجرای قوانین و مقررات هستند. کشور. و در سال گذشته شاهد بودیم که مسئولان و همکاران قضایی نسبت به اجرای دقیق مصوبات مراجع و نهادهای مقننه اعم از شورای اسلامی، ستاد ملی مقابله با تاج و تخت و … دقت و اهتمام داشتند.

وی همچنین از رئیس و کارکنان ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه و ادارات مختلف که کمک کردند تا مراسم هفته قوه قضائیه به بهترین نحو برگزار شود، تشکر کرد.

محسنی اژی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 31 تیرماه روز عفاف و حجاب، با تاکید بر اینکه هر فرد خوش اخلاق چه مسلمان و چه غیر مسلمان از حیا استقبال می کند و از بدحجابی و بدحجابی دوری می کند، گفت: در مقوله حجاب و عفاف. کلیه ادارات و مقامات ذیربط اعم از دادستان ها، قضات و ضابطان باید در چارچوب قانون اقدامات لازم را انجام دهند. باید توجه داشته باشیم که مایل نیستیم در این زمینه کار احساسی و زودگذر انجام دهیم، بلکه باید اقداماتمان منطقی، محتاطانه، قانونی و توام با آرامش باشد.

وی افزود: نه تنها در مقوله حجاب و عفاف، بلکه در هر زمینه و موردی، هر اداره و نهادی اعم از ارگان دولتی، قوه مقننه، قوه قضائیه و یا سایر مردم و ادارات اگر اشتباهی مرتکب شد، اصرار به آن نداشته باشد. اشتباه کنید و خطا را برطرف کنید. نباید بر رفتار نادرست پافشاری کرد یا احیاناً آن را توجیه کرد. اگر در جایی اشتباهی رخ داده است، باید برای اصلاح آن اقداماتی انجام دهیم و احتمالاً مشکل را گزارش کنیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه مردم متدین ایران اسلامی از دیرباز ملزم و متعهد به رعایت عفاف و حجاب هستند، به سیر تاریخی این موضوع و اقدامات و دسیسه های دشمنان در این راستا اشاره کرد. و گفت: رضاخان کلدر در برهه ای از تاریخ ما به رهبری بیگانگان نه تنها عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی ما زدوده، بلکه به فحشا و بدحجابی در جامعه دامن زد. اما این باور و تعهد در تمام ادوار تاریخی در بین مردم ما وجود داشته است که عفاف و حجاب و حیا به خودی خود ارزشمند است و برای مردم و جامعه بازدارنده در برابر پلیدی و وقاحت است.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز نیز برخی از دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران و مردم متدین ما به دنبال ترویج ابتذال، بداخلاقی و بدحجابی در جامعه هستند. پیگیری این موضوع نیازمند کار اطلاعاتی است، به همین دلیل است که نهادهای ذیربط و مسئول باید به این مقوله توجه بیشتری داشته باشند و به کشف عوامل و جریانات پشت صحنه و سازماندهی شده در ترویج بدحجابی و بداخلاقی در جامعه توجه بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: چه کسی حجاب دارد یا ندارد; حجاب کمرنگ است یا پررنگ؟ این یک بحث است و باید در جای خود به آن پرداخته شود. اما شناسایی و افشای عوامل و دستان پشت صحنه ترویج بداخلاقی و منکر در جامعه مقوله مهمی است که نیازمند کار اطلاعاتی است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مردم به وضوح می بینند و شواهد نیز نشان می دهد که دست های بسته به دست بیگانگان و با اهدافی خاص، مسائلی را در راستای بی اخلاقی در جامعه ما دنبال می کند.

محسنی آژه ای تاکید کرد: دادستان ها، ضابطان و دستگاه اطلاعاتی با حمایت مردم متدین و عفیف کشورمان باید اقدامات قانونی لازم را با افراد مرتکب جرائم عمومی و همچنین در خصوص موضوع مهم کشف فعالیت های سازماندهی شده سازماندهی کنند. توسط خدماتی که بیگانگان برای ترویج بی اخلاقی در جامعه ما هدایت می شوند انجام می شوند، کوشا باشند و با پشتکار عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید