«نظارت و اجرا» دو حلقه مفقوده موضوع عفاف و حجاب است/ نقش آموزش در توجه کودکان به این مقوله


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882852

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت;

رضا فاتی زاده با بیان اینکه در زمینه قوانین عفاف و حجاب هیچ کمبودی وجود ندارد، کمبودها بیشتر در بعد نظارتی و اجرایی است، اظهار داشت: آنچه در سراسر کشور در این زمینه آسیب دیده است، عدم بررسی به موقع و عدم رعایت قوانین است. تشویق و تنبیه هایی که اتفاق افتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا فاتی زاده در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه لزوم توجه به مقوله عفاف و حجاب بر هیچکس پوشیده نیست، گفت: فطرت انسان ایجاب می کند که افراد از پوشش لازم برخوردار باشند و در این زمینه تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. در مقوله عفاف و حجاب، گفتمان غالب در این حوزه توجه به حجاب است در حالی که موضوع اصلی عفاف است.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: اینکه می گویند حجاب باید رعایت شود اما عفیف نیست، اصلا اینطور نیست. مردان در خود عفیف آفریده شده اند و امر عفت بسیار مهم است و در کنار آن مسئله پوشش است که بهترین پوشش را داشته باشد. قرآن نیز بر این اهمیت تاکید کرده است و بهترین و ارزشمندترین پوشش، پوشش سراسری است.

وی با بیان اینکه عفاف به معنای خویشتن داری جنسی است و هیچ مرد و زنی نمی خواهد کسی به فضای شخصی او تجاوز کند، گفت: افراد در این زمینه چند دسته هستند. برخی توجه به مسئله عفاف را عادی می دانند و علاقه ای به معاشرت با نامحرم ندارند; در حالی که در جامعه باید توجه به این موضوع پرورش داده شود و از الگوهای قرآنی، دینی و دینی استفاده شود و ائمه جمعه در مورد عفاف برای مردم بحث و شفاف سازی کنند تا این موضوع پذیرفته شود.

فاتی زاده گفت: دسته دوم افرادی هستند که نسبت به موضوع عفاف و حجاب بی تفاوت هستند. مثلاً گاهی در جامعه افرادی را می بینیم که لباس نامناسب (شلوار) می پوشند و این یک سوء تفاهم و سوء تفاهم است و مردم باید بدانند که خانه و جامعه زندگی خصوصی دارد و باید به این موضوع توجه کنند و لباس بپوشند تا کرامت جامعه و کرامت انسانی خدشه دار نمی شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: گروه های دیگری نیز در جامعه هستند که در مورد حجاب لجبازی می کنند و ممکن است بگویند جامعه به این حجاب ها نیازی ندارد و ما هم نیازی به حجاب داریم. می خواهیم هر چه می خواهیم باشد. زندگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افراد در گروه اول و دوم جاهل هستند و نیاز به آگاهی و آموزش دارند، گفت: خداوند انسان را پاک آفریده و باید سالم زندگی کند. بنابراین، محرمانگی باید رعایت شود.

فاتی زاده با بیان اینکه سخنرانان و آموزش و پرورش به این موضوع بسیار کم توجه هستند و این نهادها باید در این زمینه اقدام کنند، گفت: اطلاعات مردم پایین است و در حوزه توجه به کرامت انسانی خوب عمل نکرده ایم.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: اقدامات ما در اداره کل قابل قبول بود تا جایی که کاستی هایی داشتیم اما تا جایی که توانایی و توانایی داشتیم. اعتبار، ما زیرساخت ها را در این زمین فراهم کردیم.

وی بیان کرد: دو طرح را به عنوان کارگروه فرهنگی و مذهبی شورای فرهنگی کل پیگیری کردیم که در حال حاضر در مرحله اجرا در کلاس های مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری و کلاس های صمت در حال بررسی و اجراست که خوبی ها را به همراه داشته است. بازخورد. و استاندار هم پیگیر این برنامه هاست.

فاتی زاده با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه های صنفی ذیربط به ویژه اتحادیه صنف پوشاک با توجه به مقوله عفاف و حجاب تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس نکته نظام قوانین بسیار خوبی در این زمینه تصویب کرد. نگاه و نگاه کرامت انسانی و متاسفانه تنها مشکل ما در حوزه نظارت است.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: مقوله حجاب و عفاف یک موضوع فرهنگی، دینی و اعتقادی است که باید تا روز جمعه در این زمینه عموم مردم قانع شوند. ائمه، جماعات، هیئات مذهبی و دین کشور و ولایت انجام می شود.

وی با بیان اینکه در زمینه قوانین عفاف و حجاب هیچ کاستی وجود ندارد، کاستی ها بیشتر در بعد نظارتی و اجرایی است، تصریح کرد: آنچه در سراسر کشور در این زمینه آسیب دیده است، عدم بررسی به موقع و عدم رسیدگی است. از تشویق و تنبیهاتی که رخ داده است.

فتحی زاده تصریح کرد: تولید پوشاک بر اساس عرضه و تقاضا است و اگر جامعه این بستر را برای ما آماده کند تا از الگوهای قابل قبول خودمان استفاده کنیم، مشکلی وجود ندارد.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر نقش مدارس و آموزش و پرورش در زمینه توجه به عفاف و حجاب در این حوزه، تاکید کرد: آموزش و پرورش در این حوزه نقش آفرینی می کند. بنابراین اگر می خواهیم جامعه ما در مسیر درستی قرار گیرد باید سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را آغاز کنیم و از سرمایه گذاری در این نهاد غافل شده ایم.

وی با تاکید بر اینکه مربیان ما باید در مقوله عفاف و حجاب به فرزندان خود به خوبی آموزش دهند و برای تربیت بهتر باید دغدغه مربیان کاهش یابد، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم جامعه در این زمینه پایدار شود باید از کودکی شروع شود. و این باید از طریق آموزش انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید