علم الهادی: دیگر نمی توان در مقابل کشف حجاب توسط برخی افراد سکوت کرد

علم الهادی: دیگر نمی توان در مقابل کشف حجاب توسط برخی افراد سکوت کرد

رضوي نماينده فقيه در خراسان گفت: حالا ديگر نمي شود دستش را بر سينه بگذارد و بر خاکسترش بانگ خدا و درود يا فاطمه الزهرا (س) را ندا دهد. اما در مقابل افشای حجاب عده ای سکوت کرد.

به گزارش انقطار، حجت الاسلام سید احمد علم الهادی در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در مجتمع فرهنگی مدرسه الزهرا (س) مشهد برگزار شد، با اشاره به به حدیث نبوی آمده است: انس بن مالک که فردی مستقل است. این از امیرالمؤمنین علی (ع) بود، در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده است; روزی پیامبر (ص) به مسلمانان فرمودند که اگر خورشید را گم کردید به دنبال ماه باشید و اگر ماه را از دست دادید به دنبال ستاره زهره باشید و اگر ستاره زهره را از دست دادید واجب است به دنبال ستاره های راهنما باشید. نقل شده است که در اینجا یکی از مسلمانان از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پرسید که منظور از خورشید و ماه و زهره و ستارگان راهنما چیست و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: من خورشید هستم، علی علیه السلام ماه است و زهره (ع) ستاره زهره و حسنین (ع) ستارگان فروزان آسمان هستند.

به گزارش تسنیم، وی می افزاید: اگرچه این حدیث در منابع شیعه و سنی تکرار شده است، اما این گونه نیست که منظور از این حدیث تنها تأکید پیامبر گرامی اسلام (ص) بر پیروان مسلمانان از سلسله طیبه عصمت باشد. اما این حدیث مانند دیگر سخنان پیامبر است. اکرم (علیه السلام) در راستای خطوط صریح قرآن کریم و دستورات صریح وحی است و بر این اساس پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در این حدیث تصمیم گرفتند که حقیقت را به زبان استعاره و به زبان استعاره بیان کنند. راهی مرموز، زیرا در آن زمان یا عمدتاً از سوی برخی افراد، بیان فضایل اهل بیت (ع) تحمل نمی شد و یا توانایی درک جایگاه واقعی ائمه عطار وجود نداشت. (مانند).

نماینده و فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این شرایط پیامبر گرامی اسلام به دلیل ارتباط با کلام وحی به خورشید تشبیه می شود، وجود حضرت علی بن ابیطالب (ع) مانند یک است. ماه منعکس کننده خورشید برای مردم زهرا مرضیه (م.ن) ستاره ای است درخشان که در نبود ماه آسمان شب را روشن می کند و وجود حسنین (م.ن) ستاره ای درخشان است که گمشده ها را هدایت می کند. اینجا بود که مسلمانان حضور امیرالمومنین (ع) را از دست دادند و در مقابل خانه علی (ع) تجمع کردند که این فاطمه زهرا (س) بود که از پشت در وارد شد.

وی ادامه داد: در آن زمان علی (ع) شمشیر برنمی‌داشت در حالی که ذوالفقار خیبر شکن را در اختیار داشت و این اتفاق نیفتاد زیرا تاریخ اسلام را محدود به تز قدرت و حکومت نمی‌کند. بر این اساس، مقاومت حضرت زهرا(س) در مبارزه، دلیل اصلی وجود اقدس صدیقه اطهر(س) به عنوان الگوی مجاهدین است. یعنی همان صلابت و شهامتی که زمینه ساز اقامه نماز شد و در شرایطی که به گفته راویان هنوز تنها سه تا هفت نفر به اسلام واقعی معتقدند، اسلام به عنوان میراث نبوی برای آیندگان باقی خواهد ماند. .

عضو مجلس خبرگان رهبری رهنمودهای معرفتی فاطمی را بزرگترین حق حضرت زهرا (سلام الله علیها) بر مسلمین دانست و تصریح کرد: اگر این علم در زندگی ما محقق شود، همه انسان ها می توانند در زندگی خود شاد و سعادتمند شوند. زندگی شخصی و اجتماعی، جنبه زندگی، از آنجایی که مردان از نظر شکل و ظاهر متفاوت هستند، از نظر فکر و اندیشه نیز تفاوت هایی دارند و این تفاوت در نظریه ها، سلیقه ها و ترجیحات زندگی مادی به عنوان یک مشکل طبیعی جلوه می کند و حتی آسیبی به انسان وارد نمی کند. برترین سعادت انسان اما تمام مشکلات و چالش‌هایی که در مسیر کمال و سعادت انسان ایجاد می‌شود، ریشه در ضعف معرفت‌شناسی نسبت به اولیای الله دارد.

وی تاکید کرد: حقیقت این است که یک حق و وحدت بیش نیست و راه سعادت و رستگاری یکی است. این طور نیست که اگر هزار نفر هزار راه را طی کنند، هر هزار راه به سعادت ختم شود و بر اساس حقیقت باشد. بر این اساس، معرفت اهل بیت (علیهم السلام) منحصر به عشق و علاقه به ساحت مقدس معصومین نیست و اگر محبت به علی (ع) و فرزندانش را در دل احساس می کنیم، باید بر این اساس باشد. این واقعیت که آینده ما تضمین شده است

امام جمعه مشهد می فرماید: «متاسفانه حقیقت این است که برای بسیاری از شیعیان میزان محبت و محبت به اهل بیت(ع) در محدوده معرفتی نسبت به این اساتید نمی گنجد و به همین دلیل است. ، با وجود عشق گسترده به ائمه عطار(ع)، هنوز جلوه هایی دارد. در جامعه ما انحرافات و چالش های مختلفی وجود دارد. امروز هیچ فردی در جامعه ما نیست که فاطمه (س) را دوست نداشته باشد و به او علاقه نشان ندهد، اما متأسفانه این محبت فقط به صورت توده ای عاطفی در افکار ما ظاهر می شود که در مجالس عزاداری به حد رضایت می رسد. و در مقام فعل، زمینه حدوث را نمی یابد.

وی بیان کرد: چالش اصلی که در جریان ماجرای سقیفه به وجود آمد فقط این نیست که حق اهل بیت ضایع شد، ولایت امیرالمومنین(ع) غصب شد و اموال عصمت و طهارت از بین رفت. همه این موارد را ناشی از همین مشکل می دانند و اصل مسئله ریشه در سرنوشت نبوت پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) دارد. این زمانی است که شجره هدایت بشر از دستان پیامبر گرامی اسلام (ص) به اوج بلوغ و شکوفایی رسیده و پس از رحلت رسول خدا (ص) در صورت باقی ماندن حکومت بر جامعه دینی. در همان مسیر ولایت نبوی، زمینه سعادت بشر فراهم می شود.

علم الهادی یادآور شد: با دانستن این حقایق، دیگر نمی توان دست بر سینه گذاشت و خدا را رحمت کرد و یا فاطمه الزهرا (س) را صدا زد، بلکه در مقابل وحی سکوت کرد. حجاب برخی افراد عشق و علاقه به وجود اهل بیت (ع) باید به عنوان الگوی مقاومت در راه حق ظهور کند و این مهم در عصر حاضر در قالب مقاومت در برابر صداهای شوم برخی مزدوران و دشمنان خداست. و امام زمان (عج) واقع.خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید