علم الهادی: برخی از دستگیرشدگان بطری مشروبات الکلی به همراه داشتند

حجت الاسلام سید احمد علممولهادی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد که با حضور راهپیمایان سیزده آبانی و زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امروز روز ملی است. استکبار ستیزی و به خاطر همین تلاش بزرگ و حرکت عظیم شما برادران است. از خواهران و به ویژه طلاب که ذخایر آینده این انقلاب هستند تشکر می کنم و از خداوند متعال عنایات خاص خود را در کمال اندوخته های وجودی شما خواستاریم.

وی ادامه داد: 22 آبان نیز مصادف با مصادیق بارز و نمونه های فراموش نشدنی جنایات آمریکا و استکبار جهانی در ایران است. آغاز 22 آبان با توسعه منافع سیاسی آمریکای استکباری در نظام استبداد آغاز شد. اولین رویداد مهم روز از آنجا آغاز شد که آمریکایی ها به دستور رئیس جمهور خود لایحه کاپیتولاسیون را در مجلس ایران به تصویب رساندند که بر اساس آن آمریکایی ها از هر جنس و درجه ای از مجازات برای هر جنایتی در ایران مصون بودند. اما اگر یک فرد عالی رتبه در ایران یک سگ آمریکایی را بکشد، طبق قوانین آنها محاکمه می شود.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری افزود: در آن زمان خیلی ها نمی فهمیدند تسلیم چیست و عواقب آن چیست و به همین دلیل امام راحل عصبانی شدند و موضوع را توضیح دادند تا مردم آگاه شوند. رویداد دوم مربوط به جنایات نظام السلطنه بود که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام تیرباران شدند و اگرچه شاه ملعون پس از این حادثه از کشور فرار کرد، اما این آمریکایی ها بودند که به او پناه دادند و نپذیرفتند. برای استرداد او پاسخ، دانشجویان پیرو خط امام (ره)، جاسوس خانه آنها را تسخیر کرد و به اسناد ارزشمندی دست یافت که صفحه دیگری از جاسوسی و جنایت آمریکا در ایران را نشان می داد و یکی از آنها اسناد جاسوسی عباس امیر ثام بود. نخست وزیر دولت این تاجر فقید بود که در همان حادثه افشا شد.

علم الهادی با بیان اینکه 13 آبان روز مبارزه با استکبار نیست، بلکه روز حماسه و مقاومت ملت ایران است، تصریح کرد: در این روز مردم ما در برابر هر توطئه آمریکایی ها مقاومت کردند و هر بار آمریکایی ها به نوعی شکست خوردند. و رسوا شدند. در این 70 سال هیچ وقت آمریکایی ها موفق نشدند، مگر در کودتای 28 مرداد که توانستند حکومت ملی را سرنگون کنند و کشور را دوباره به دست دیکتاتور وابسته خود بازگردانند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشجویان فرمودند که آمریکا و انگلیس به دنبال این هستند که نوجوانان و جوانان ما به نظر خود متمایل شوند و معنای این کلمه این است. که به دنبال تضعیف دین اسلام هستند و می خواهند انبوه باورهای دینی را از زیر پای این جوانان بردارند. بر این اساس، برای یک آمریکایی فریب خورده روسری را برمی دارد و حجاب را آشکار می کند، این نشان از دین ستیزی است و نشان می دهد که در رویارویی با اسلام شمشیر کشیده اند و این بار با صراحتی بی نظیر به دنبال براندازی هستند.

امام جمعه مشهد گفت: حکومت اسلامی در این کشور که هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل کرد و با حمایت مردم، با دیوانه ای چون صدام و حمایت شرق و غرب جهان روبرو شد و آن را به سر برد. نقطه ای که نیروهای مسلح ما اولین نیرو در منطقه هستند، با بی قراری جمعیت محدودی از انسان های فریب خورده و دیگر مزدوران مستقیم دشمن سرکوب نمی شوند. دشمن هم این را می‌داند، اما همچنان سعی می‌کند تا جایی که ممکن است هزینه کند و سنگ‌اندازی کند، اما راهپیمایی میلیونی امروز ایرانیان که به دلیل شور و هیجان جنگ با آمریکا و مزدورانش برگزار شد، حماسه‌ای قهرمانانه به وجود آورد که سیستم آسیب ناپذیر

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: کسانی که می خواهند با برداشتن حجاب اعتراض کنند به دین و حاکمیت خدا معترض هستند اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که در خیابان هستند فرزندان ما هستند و مشکلی نداریم. با این افراد، بلکه مشکل و چالش ما با کسانی است که به فکر مبارزه با آمریکایی ها هستند. قصد رژیم دستگیری جوان متوهم نیست، اما اگر مزدور بود و به لشکر دوم داعش پیوست و قصد داشت نقشه آمریکا را بازی کند، با او برخورد می شود.

علم الهادی می گوید: امام سجاد (علیه السلام) فرمود: الحمدلله که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد. حکومت؟ آیا آنها فکر می کنند که از نهاد نخبگان امنیتی و قدرت پلیس پنهان شده اند؟ فردی نزد ما آمد و شکایت کرد که جوانی را که با نوشتن شعارهای نامناسب روی دیوار دستگیر کرده و به مراجع قضایی فرستادیم، او را رها کردند. من به او توضیح دادم که قصد نظام دستگیری این افراد و زندانی کردن تعداد زیادی از مردم نیست زیرا این جوانان فریب خورده ای هستند که امروز فقط به خاطر شور و هیجان جنگ رسانه ای دشمن به خیابان ها آمدند، اما اگر مزدور بوده که به لشکر دوم پیوسته است، داعش وارد شده و قصد بازی در نقشه آمریکا را دارد، به این موضوع رسیدگی می شود.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: دستگاه های امنیتی و انتظامی با اقتدار در صحنه هستند و با درایت با این مشکلات مواجه می شوند. اتفاقات اخیر نمونه ای از جنگ دینی دشمن است که یک بار در حرم حضرت شاهچراغ (سلام الله علیه) عملیات تروریستی انجام داد و بار دیگر با کشف حجاب هم پیمان آمریکا شد.

نماینده فقیه استان خراسان رضوی گفت: تعدادی از افراد دستگیر شده قمقمه حاوی مشروبات الکلی در داخل آن وجود داشت. آنها به هر قیمتی به دنبال تضاد با دین هستند. حالا مردی با تظاهر به استادی سعی دارد تعداد محدودی از دانشجویان را تحریک کند و آنها را در دانشگاه فردوسی به خیابان ببرد، جایی که دانشجویان با آرامش در حال تحصیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید