علم الهادی: شاهد نابسامانی های اقتصادی و فرهنگی در مناطق آزاد هستیم/ از انواع مفاسد اخلاقی تا حتی مشروبات الکلی در این مناطق یافت می شود.

علم الهادی: شاهد نابسامانی های اقتصادی و فرهنگی در مناطق آزاد هستیم/ از انواع مفاسد اخلاقی تا حتی مشروبات الکلی در این مناطق یافت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه در این کشور مناطق آزاد فضایی ایجاد کرده که به جای رونق اقتصادی شاهد باز شدن درهای لجام گسیخته اقتصاد و فرهنگ در این مناطق هستیم.

حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌هادی در دیدار با دبیر و مدیران شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: متاسفانه در این کشور مناطق آزاد فضایی را ایجاد کرده که به جای رونق اقتصادی، درهای اقتصاد و فرهنگ در این زمینه ها باز است.

وی افزود: مناطق آزاد تجاری باید کریدور صادرات باشد و به رونق تولید ملی و اشتغال جوانان این کشور کمک کند، اما برخی معتقدند منظور از منطقه آزاد واردات آزاد کالاهای خارجی با استفاده از بازار تولید و نظام اقتصادی داخلی کشور به سادگی از هم خواهد پاشید.

علم الهادی تصریح کرد: این گلوله های آتشین در سال های اخیر آسیب های زیادی به تولید ملی وارد کرده و بر همین اساس انواع مفاسد اخلاقی و حتی مشروبات الکلی در این مناطق کشف شده است اما باید باور کرد که آزادی فساد و فحشا. شما نیازی به تحریک گردشگری ندارید، اما آنقدر جذابیت در این مناطق وجود دارد که می توانید بدون احساس گناه گردشگران را جذب کنید.

نماینده فقیه خراسان رضوی گفت: اگرچه استفاده از عناصر نخبه و توانمند در عرصه های مختلف ضروری است، اما اخلاص و ایثار نیز از نیازهایی است که نباید نسبت به آنها بی تفاوت بود. مسئولیت و حق اولیه نظام و مردم امروز بر عهده شماست که مناطق آزاد تجاری را در خدمت اقتصاد کشور و معیشت ملت قرار دهید و نباید صبح را از شب اینگونه تشخیص دهید.

وی با تاکید بر لزوم رونق منطقه اقتصادی دوغارون در مرز تربت جام گفت: روابط اقتصادی قوی که ایران با افغانستان دارد باید زمینه رونق و شکوفایی منطقه اقتصادی دوغارون را فراهم کند.

علم الهادی خاطرنشان کرد: مردمی که در این منطقه زندگی می کنند به مرور زمان و بر اساس تجربه در زمینه واردات و صادرات متخصص اقتصادی شده اند. تا جایی که بسیاری از دهقانان برای آگاهی از وضعیت بازار افغانستان و تعیین محصول سالانه خود با مردم دوغارون مشورت می کنند، اینها افراد شریفی هستند که با وجود سنی بودن، برادران ما هستند و باید از امرار معاش حمایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید